معاملات الگوریتمی بورس چیست؟

کد خبر: 1254409

در این مقاله قصد داریم به شما معاملات الگوریتمی را معرفی کنیم. این سبک از معاملات به شیوه الگوریتم معروف هستند چون در آن از الگوریتم‌های خاص و ازپیش‌تعیین‌شده‌ای برای به‌دست‌آوردن قیمت آینده و باز و بسته‌کردن معاملات مختلف استفاده می‌شود.

معاملات الگوریتمی بورس چیست؟

 

برای این‌که یک تریدر بتواند از این استراژی استفاده کند نیاز دارد تا ملزوماتی مثل تحلیل تکنیکال و دانش برنامه‌نویسی را فرا بگیرد.

اما روشی وجود دارد که می‌توان بدون یادگیری این ملزومات از استراتژی معاملاتی الگوریتمی استفاده کرد و از آن نتایج خوبی گرفت. در این مقاله همراه ما باشید تا این روش را به شما معرفی کنیم.

معاملات الگوریتمی چیست؟

Algorithmic trading یا همان معاملات الگوریتمی شیوه‌ای نوین از معاملات هستند که تولدشان را مدیون عصر کامپیوتر و هوش مصنوعی خواهند بود.

بخش اعظم این معاملات به‌دست کامپیوتر‌ها و الگوریتم‌های ازپیش‌تعیین‌شده انجام خواهد شد و به ‌همین دلیل هم چنین نامی را برای آن برگزیده‌اند. 2 راه برای دسترسی به این سبک معاملات وجود دارد. اول این‌که تریدر خود بتواند با استفاده از تحلیل تکنیکال و دانش برنامه‌نویسی الگوریتم‌ها را مشخص و به‌صورت دستی چنین معاملاتی را برنامه‌نویسی کند.

در روش دوم که روش ساده‌تری هم هست تریدر‌ها بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی از نرم‌افزار‌هایی استفاده می‌کنند که امکان انجام چنین معاملاتی را برای آن‌ها فراهم خواهد کرد.

چرا باید از معاملات الگوریتمی در بورس استفاده کنیم؟

معاملات الگوریتمی بورس برای ما مزیت‌های زیادی را به همراه دارد. شما با استفاده از این روش می‌توانید پیش از انجام معاملات مختلف نتایج آن‌ها را شبیه‌سازی کنید.

در این استراتژی عوامل انسانی مانند احساسات دخیل نیستند و شما نتیجه‌ای 100درصد منطقی دریافت خواهید کرد.

به‌دلیل عدم دخالت عوامل انسانی شما دقت و سرعت بسیار بیشتری برای انجام این معاملات نیز خواهید داشت. در معاملات انسانی همواره عواملی وجود دارند که ریسک معامله را بالا می‌برند. شما به‌عنوان تریدر باید 24 ساعت بازار را رصد کنید اما هیچ انسانی عملا چنین فرصتی نخواهد داشت.

ویژگی‌های بهترین نرم افزار معاملات الگوریتمی بورس چیست؟

شاید برخی از افراد معاملات الگوریتمی به‌وسیله نرم‌افزار‌های پیش‌ساخته را بهترین راه سرمایه گذاری با ریسک کم ارزیابی کنند.

بورس قطعا یکی از بهترین محل‌های سرمایه‌گذاری است اما برای این‌که بتوانید بهترین نتیجه ممکن را بگیرید باید بهترین نرم‌افزار را انتخاب کنید. نرم‌افزار‌های برتر دارای ویژگی‌های مشترکی هستند.

آن‌ها تمام نیاز‌های سرمایه‌گذار را در نظر می‌گیرند و سعی در رفع آن‌ها دارند. اگر شما برای بهره‌گیری از قابلیتی ضروری مجبور به استفاده از نرم‌افزار‌های دیگری جز نرم‌افزار اصلی معاملاتی خود شدید یعنی که آن نرم‌افزار از ویژگی‌های کافی برخوردار نیست.

2

بهترین نرم افزار معاملات الگوریتمی بورس

همان‌طور که اشاره کردیم 2 راه کلی برای دست‌یابی به معاملات الگوریتمی وجود دارد. برای تریدر‌های تازه‌کار یادگیری برنامه‌نویسی و ملزومات این سبک معاملاتی کمی دشوار است.

به‌همین دلیل برای آن‌ها استفاده از نرم‌افزار‌های این سبک معاملات گزینه بسیار بهتری است. ایمکس بهترین سامانه معاملات برخط ( سامانه کارگزاری بورس ) در ایران قلمداد می‌شود.

ایمکس در واقع نوعی OMS یا سیستم مدیریت سفارش هوشمند است که قابلیت‌های زیادی را برای تریدر‌ها و سرمایه‌گذاران به همراه دارد. از مهم‌ترین مزیت‌های ایمکس می‌توان به:

  • ارسال سریع سفارش‌های خرید و فروش به هسته معاملات
  • ارسال انواع سفارش‌های پیش‌نویس یا شرطی
  • تعریف دسته‌سفارش و ارسال یکباره آن‌ها
  • ابزارهای گوناگون و متنوع تحلیل تکنیکال
  • نمایش نمودار براساس روش‌های مختلف تعدیل قیمت
  • معامله و اعمال اوراق اختیار فروش تبعی

و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. این نرم‌افزار توسط شرکت مبنا ارائه می‌شود که نرم‌افزار‌های مالی و معاملاتی بسیاری را توسعه داده است.

از نکات مثبت ایمکس می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این نرم‌افزار معاملات الگوریتمی به‌راحتی با دیگر نرم‌افزار‌های این مجموعه هماهنگی دارد.

3

جمع‌بندی

معاملات الگوریتمی شیوه‌ای نوین از معاملات هستند. تریدر‌های زیادی می‌توانند از این معاملات کمک بگیرند تا عوامل انسانی در معاملات‌شان کمتر تاثیرگذار باشند.

مسلما یک تحلیلگر نمی‌تواند تمام وقت خود را به بازار و معاملات آن اختصاص بدهد. به همین جهت استفاده از این استراتژی معاملات کمک بسیار خوبی به تریدر‌ها خواهد بود.

همچنین افرادی که به دانش برنامه‌نویسی آشنایی ندارند می‌توانند از طریق نرم‌افزار پیش‌ساخته ایمکس معاملات خود را با این استراتژی پیش بگیرند و در آن به مرور زمان حرفه‌ای شوند. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد