گوشی s23 fe یا s21 fe، کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

کد خبر: 1259193

خرید گوشی جدید و ارتقاء به مدلی بهتر یکی از چالش‌های زندگی امروزی محسوب می‌شود چراکه مدل‌های جدید و به‌ویژه پرچمداران دارای هزینه بالایی بوده و انتخاب اشتباه می‌تواند ضرر زیادی را به بار آورد. با این وجود کمتر کسی از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ شکایت دارد چراکه اغلب آن‌ها به بهترین شکل ممکن طراحی می‌شوند. با این وجود با داشتن تفاوت‌هایی در بعضی موارد نسبت به یکدیگر تمایز پیدا می‌کنند. پس چه قصد ارتقاء گوشی s21 fe را به s23 fe داشته باشید و چه بخواهید یکی از این دو را برای خرید گوشی سامسونگ انتخاب کنید، به آشنایی با هر دو و اطلاع از تفاوت‌ها نیاز خواهید داشت. از این رو در این مطلب قصد داریم که به سؤال گوشی s23 fe یا s21 fe، کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟ پاسخ دهیم.

گوشی s23 fe یا s21 fe، کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

 

گوشی سامسونگ s21 fe

گوشی سامسونگ مدل Galaxy S21 FE ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت یکی از بهترین محصولات این برند به حساب می‌آید که با امکانات خاص و درجه کیفی بالای خود، بسیاری از طرفداران برندهای دیگر را به خرید گوشی سامسونگ مجاب کرده است. این گوشی سامسونگ پرچمدار در سال ۲۰۲۲ عرضه شد و همچنان از بهترین‌ها محسوب می‌شود.

هر کاربری با هر استفاده و نیازی نظیر عکاسی، گیمینگ و حتی استفاده شخصی و روزمره می‌تواند گوشی s21 fe را انتخاب کند. با این وجود اگر کاربری سنگینی دارید، باید بدانید که این گوشی در اغلب موارد با استفاده برای کاربری سنگین از جمله گیمینگ، نمی‌تواند یک روز کامل شارژدهی داشته باشد. در مقابل مزایایی نظیر طراحی جذاب، خوش دست بودن، کیفیت بالای تصاویر و اجرای عالی گیم‌های معروف و به‌ویژه کال آف دیوتی باعث شده که کیفیت باتری جبران شود.

گوشی سامسونگ s23 fe

9

گوشی سامسونگ s23 fe که با حافظه و ظرفیت‌های گوناگون وارد عرصه بازار شده است، از جدیدترین محصولات این برند به حساب می‌آید. این گوشی با شایعات مختلفی عرضه شد و توجه بسیاری از افراد را جلب کرد. بسیاری از کاربرانی که گوشی s21 fe را داشتند، در انتظار این گوشی بودند تا با مقایسه ویژگی‌ها به خرید یا عدم خرید گوشی جدید تصمیم بگیرند.

این گوشی سامسونگ دارای دوربین‌های باکیفیت در هر دو بخش دوربین سلفی و دوربین اصلی است. طراحی زیبا و جدید آن طبق سلیقه بسیاری از کاربران است و البته وزن آن نسبت به مدل‌های قبلی کمی بیشتر شده است. طراحی منحصر به فرد و مرغوب صفحه نمایشگر در کنار روشنایی حدود ۱۴۵۰ نیت از دیگر مزایای مهم گوشی سامسونگ s23 fe محسوب می‌شود. اما سؤال این است که آیا این مزایا و تغییرات موجب برتری آن به گوشی s21 fe شده‌اند؟ در ادامه با مقایسه تفاوت‌ها به این سؤال پاسخ می‌دهیم.

مهمترین تفاوت های گوشی سامسونگ s21 fe و s23 fe

از آنجایی که گوشی s23 fe از سری قاتل پرچمدار و بالارده برند سامسونگ است، همه کاربران انتظار دارند که با عرضه هر مدل جدید مانند این مدل شاهد تغییرات فوق‌العاده و تحسین‌برانگیز باشند. با این وجود همیشه این اتفاق در عرضه نمونه‌های جدید نمی‌افتد و در بعضی موارد تغییرات ایجادشده در مدل جدید اندک و نامحسوس هستند. اما در خصوص مدل s23 fe در مقایسه با مدل s21 fe هم این گونه است؟ به طور کلی تفاوت اصلی این دو مدل را جدا از جدیدتر بودن مدل s23 fe، می‌توان در دوربین، طراحی، پردازنده و البته قیمت دانست.

دوربین

دوربین یکی از مهمترین تفاوت‌های گوشی سامسونگ s21 fe و s23 fe را رقم می‌زند که البته در تصمیم‌گیری بسیاری از کاربران برای خرید یکی از این دو هم تأثیر می‌گذارد. هر دو گوشی دارای سه دوربین واید، تله فوتو و اولتراواید هستند، با این تفاوت مهم که دوربین گوشی s21 fe از نوع ۱۲ مگاپیکسلی بوده و دوربین گوشی s23 fe از نوع ۵۰ مگاپیکسلی با تعدادی امکانات جدید است. البته این به معنای بی‌کیفیت بودن دوربین اس ۲۱ نیست، بلکه همان‌طور که اشاره کردیم، این گوشی برای عکاسی مناسب بوده و در روز و شب تصاویری عالی ثبت می‌کند. با این حال دوربین اصلی گوشی s23 fe با ثبت بهتر جزئیات، رنگ، وضوح و نور نسبت به مدل قبلی برتری دارد. البته اغلب متخصصین پس از بررسی ادعا کرده‌اند که دوربین سلفی s21 fe نسبت به پرچمدار جدید کمی بهتر عمل می‌کند.

طراحی

  1. فریم: فریم پشت گوشی سامسونگ s21 fe از نوع پلاستیکی است، در حالی که برای گوشی سامسونگ s23 fe  از پنل ترکیبی آلومینیوم، شیشه و گوریلا گلس ۵ استفاده شده است.
  2. حاشیه‌ها: گوشی سامسونگ s21 fe در مقایسه با s23 fe دارای حاشیه‌های کمتری در پنل جلویی است.
  3. وزن: گوشی اس ۲۱ دارای وزن کمتر و ۱۷۷ گرم است و گوشی اس ۲۳ دارای وزن حدود ۲۰۹ گرمی می‌باشد. به این ترتیب مدل قدیمی‌تر را می‌توان خوش‌دست‌تر دانست.
  4. رنگ: هر دو مدل‌ها در رنگ‌های متنوعی عرضه شده‌اند و انتخاب رنگ دلخواه از میان آن‌ها به سلیقه شخصی فرد بستگی دارد.

پردازنده

10

هر دو گوشی به پردازنده‌های قدرتمندی برای پردازش و اجرای انواع نرم‌افزارها یا گیم‌های سنگین مجهز هستند. گوشی سامسونگ s23 fe به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل اول برای عرضه در بازار آمریکا و پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ برای بازار جهانی مجهز است. در مقابل گوشی سامسونگ s21 fe به اسنپدراگون ۸۸۸ یا اگزینوس ۲۱۰۰ مجهز است. با این وجود و اگرچه هر دو توانایی بالایی دارند، پردازنده جدیدتر s23 fe باعث برتری آن در این قسمت شده است.

قیمت

اگر بخواهیم قیمت‌ها را در زمان عرضه اولیه این گوشی‌ها مقایسه کنیم، گوشی سامسونگ s23 fe با قیمت به نسبت مناسب‌تری وارد عرصه بازار شد. با این وجود در حال حاضر مشخصاً قیمت گوشی قبلی یا همان قیمت گوشی s21 fe مناسب‌تر است.

نتیجه‌گیری

در نهایت تصمیم‌گیری در خصوص ارزش خرید هر یک از این پرچمداران تصمیمی شخصی و سلیقه‌ای به حساب می‌آید. با این وجود می‌توان گفت که اگر قیمت، طراحی، دوربین سلفی و خوش‌دستی را ترجیح می‌دهید، به سراغ s21 fe بروید و اگر درجه یک بودن پردازنده و دوربین به همراه جدیدتر بودن گوشی برای شما اهمیت زیادی دارد، به سراغ خرید گوشی s23 fe بروید.

نکته مهم دیگر این است که پس از تصمیم گیری نهایی، کدام فروشگاه را برای خرید گوشی انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما، کوروشاپ است. این فروشگاه اینترنتی به دلیل برخورداری از گوشی‌های اورجینال سامسونگ و فروش با مناسب‌ترین قیمت، بهترین گزینه درحال حاضر محسوب می‌شود. برای اشنایی بیشتر با این فروشگاه، پیشنهاد می‌شود به وب سایت کوروشاپ به نشانی اینترنتی https://kooroshop.com/ مراجعه نمایید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد