لمینت دندان چقدر طول می‌کشد؟

کد خبر: 1263428

زیبایی دندان‌ها، موضوعی است که طی سال‌های اخیر بسیار اهمیت پیدا کرده است و افراد به دنبال راه‌های مختلفی برای بهبود لبخند و مرتب کردن دندان‌های خود هستند. یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای ترمیم دندان‌ها و زیباتر کردن آنها، لمینت است.

لمینت دندان چقدر طول می‌کشد؟

 

در پاسخ به سوال «لمینت دندان چیست؟» باید عنوان کنیم که، لمینت نوعی روکش دندان است که قیمت بالایی نسبت به کامپوزیت دارد و در عین حال نیز استحکام آن نسبت به دیگر روکش‌ها بیشتر است. روکش‌های لمینتی ضخامت خوبی دارند و می‌توانند به‌خوبی عیوب و تغییر رنگ دندان‌ها را پوشش دهند و تقریبا، برای هر گونه نارسایی دندانی صرف نظر از شدت آن بسیار مؤثر هستند. در واقع می‌توان با قطعیت گفت، که استفاده از روکش لمینت برای زیباتر کردن دندان‌ها و لبخند بسیار رایج‌تر از دیگر نوع روکش‌های دندان است.

روکش‌های دندان انواع مختلف دارند که برخی از آنها قیمت پایین‌تری نسبت به دیگر مدل‌ها دارند و برخی نیز، کارایی و ظاهر بهتری دارند. در واقع این شما هستید که انتخاب می‌کنید کدام مدل روکش دندان روی دندان‌های شما قرار بگیرد، که البته برای این کار از دندان‌پزشک خود نیز مشورت می‌گیرید.

با توجه به اینکه این روزها لمینت به محبوب‌ترین نوع روکش دندان تبدیل شده، تصمیم داریم تا در این مقاله مدت زمان اجرای لمینت روی دندان‌ها را بررسی و ارزیابی کنیم. کل فرآیند اجرای لمینت روی دندان‌ها، از طراحی تا قرار دادن لمینت‌ها روی دندان‌ها را شامل می‌شود.

مراحل قرار دادن لمینت روی دندان

نحوه قرار دادن لمینت روی دندان، از کلینیکی به کلینیکی دیگر متفاوت است. برخی کلینیک‌های دندان‌پزشکی و زیبایی از فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کنند که با این فناوری، فرآیند قرار دادن روکش روی دندان‌ها تنها یک روز زمان می‌برد. مراحلی که در زیر نام می‌بریم، مراحلی است که بیشتر کلینیک‌ها و دندان‌پزشکان استفاده می‌کنند و به‌عنوان رایج‌ترین روش برای قرار دادن لمینت روی دندان به‌شمار می‌آید.

خوب است بدانید که، تعداد جلسات برای لمینت دندان حدودا دو یا سه جلسه است که در طی این جلسات، نصب لمینت‌های شما به پایان می‌رسد. در ادامه هر مرحله از لمینت دندان را بررسی می‌کنیم.

1- معاینه دندان‌پزشکی

فرآیند معاینه دندان، یک مرحله ضروری قبل از اجرای لمینت روی دندان‌ها است. در واقع، دندان‌پزشک در این مرحله تایید می‌کند که دندان‌ها در سلامت کامل برای قرار دادن روکش هستند. اگر دندان‌ها نیاز به ترمیم داشته باشند و یا اینکه خرابی روی سطح دندان‌ها وجود داشته باشد، دندان‌پزشک می‌تواند در این مرحله آن را انجام دهد.

در واقع، شروع فرآیند اجرای لیمنت بدون ارزیابی سلامت دهان و دندان و اصلاح مشکلات زمینه‌ای ممکن است بر سلامت دندان‌های شما اثر منفی بگذارد.

2- قالب گرفتن

8

قالب گرفتن برای لمینت دندان، در دو مرحله انجام می‌شود. مرحله اولِ قالب‌گیری، شامل ساخت روکش‌های موقت می‌شود. قالب‌گیری به این دلیل است که روکش‌های لمینت ضخیم هستند و برای اینکه فضایی برای آنها در دهان شما ایجاد شود، دندان‌پزشک باید از کل دندان‌ها قالبی تهیه کند تا بداند چه میزان لازم است تا دندان‌ها را بتراشد.

3- طراحی لبخند

طراحی لبخند چیزی است که بسیاری در قرار دادن لمینت به دنبال آن هستند. برای رسیدن به طبیعی‌ترین لبخند به ابزارهای پیشرفته نیاز دارید. در بسیاری از کلینیک‌ها این فناوری‌ها موجود است و با کمک یک دوربین، نرم افزار و هوش مصنوعی، می‌توانند بهترین لبخند را برای شما طراحی کنند.

دوربین از داخل دهان شما و همچنین از بیرون فیلم می‌گیرد. سپس نرم افزار این اطلاعات را برای طراحی روکش‌های لمینت دریافت می‌کند. در واقع، این مرحله دوم قالب‌گیری است و قرار است در آن قالبی برای طرح نهایی روکش‌های لمینتی ساخته شود.

اما در روش سنتی، معمولا ماده‌ای روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و فرد متقاضی باید آن را گاز بگیرد تا شکل کلی دندان‌ها مشخص شود. سپس دندان‌پزشک قالب را به آزمایشگاهی خارج از کلینیک برای ساخت روکش‌های لمینتی می‌فرستد. کل این فرآیند طولانی است و ممکن است از ۳ هفته تا یک ماه طول بکشد.

4- تراشیدن دندان

برای اینکه روکش‌های لمینتی روی دندان‌ها ظاهری طبیعی و زیبایی داشته باشند، دندان‌پزشک باید لایه‌ای از دندان‌های شما را بتراشد. کل این فرآیند بدون درد است، زیرا دندان‌پزشک قرار است تنها بافت مرده روی دندان‌ها را بردارد.

5- گذاشتن روکش‌های موقت

پس از طی کردن مراحل قبل، اگر بنا به شرایطی لمینت‌های دائمی شما آماده نباشد، دندان‌پزشک لمینت‌های موقت را به جای آنها روی دندان‌ها قرار می‌دهد. روکش‌های موقت خیلی ظاهر زیبایی نسبت به روکش‌های دائمی ندارند، اما ایده‌ای عالی برای مخفی کردن دندان‌های تراش‌خورده هستند.

6- ساخت روکش‌های دائمی

معمولا آماده شدن روکش‌های لمینتی که به آزمایشگاه‌ها ارسال می‌شوند، یک ماه طول می‌کشد. هنگامی که روکش‌های لمینتی آماده شدند، دندان‌پزشک آن‌ها را روی دندان‌هایتان می‌چسباند. پس از قرار دادن و ثابت کردن روکش‌های لمینت روی دندان، دندان‌پزشک با کمک نور آبی، چسب‌های استفاده شده را فعال می‌کند و این باعث می‌شود که روکش‌ها در کمتر از یک دقیقه به دندان‌ها بچسبند.

ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟

9

مطالعات اخیر نشان می‌دهند که روکش‌های لمینت در صورت مراقبت درست، بین ۱۵ تا ۲۰ سال عمر دارند. با اینکه روکش‌های لمینتی بافت طبیعی دندان را ندارند، اما باید به خاطر داشته باشید که هنوز هم بافت طبیعی دندانی خود را در زیر و اطراف روکش‌های لمینتی خود دارید.

آسیب‌ها و التهاب ناشی از بهداشت نامناسب دهان و دندان می‌تواند بر طول عمر روکش‌های لمینتی شما تأثیر بگذارد. بنابراین باید هر روز مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و از دهان شویه استفاده کنید. علاوه بر این، فراموش نکنید که هر ۶ ماه یکبار برای معاینه به دندان‌پزشک خود مراجعه کنید. این به شما کمک می‌کند تا هر گونه مشکل رو به افزایش را شناسایی کرده و قبل از تبدیل شدن به مشکلی جدی، آن را درمان کنید.

همچنین باید بدانید که از دندان خود به‌عنوان ابزار نباید استفاده کنید. به عنوان مثال، هرگز از دندان‌های خود برای باز کردن بطری استفاده نکنید. حتی از خوردن و نوشیدن مواد غذایی و نوشیدنی‌های دارای رنگدانه‌های قوی نیز خودداری کنید. این مواد می‌توانند طول عمر روکش‌های لمینتی را کاهش دهند و باعث تغییر رنگ آنها شوند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد