بهترین استاد کوچینگ ایران

کد خبر: 1278294

گاهی اوقات به مشکلی برمیخورید و میدانید که به راحتی میتوانید آن را برطرف کنید اما راه حل درست برخورد با آن مشکل را پیدا نمیکنید.

بهترین استاد کوچینگ ایران

 

 

گاهی اوقات با خودتان میگویید که در مواجه شدن با مسائل مختلف توانایی های بسیاری دارید اما دانش اینکه از کدام یک از آنها استفاده کنید را ندارید و نمیدانید به طور دقیق چه نقاط مثبتی دارید با استفاده از آنها به خوبی با مشکلات رو به رو شوید و آن ها را حل کنید.

وقتی اتفاقاتی از این قبیل رخ میدهند معمولاً شما با خودتان فکر میکنید که نیاز است تا از فردی که یک بار این راه را طی کرده است و با بخش‌های مختلف و با چالش‌های این مسیر آشنا است کمک بگیرید. همه اینها به این معنی است که شما به یک کوچ حرفه‌ای یا شرکت در یک دوره کوچینگ حرفه‌ای نیاز دارید.

کوچینگ چیست؟

کوچینگ به معنای راهبری و مربیگری میباشد و به شخصی که مسئولیت راهبری افراد دیگر را بر عهده دارد کوچ میگویند، کوچینگ زمینه های مختلفی دارد برای مثال:

  • کوچینگ کسب و کار (Business Coaching)
  • کوچینگ مدیر اجرایی (Executive Coaching)
  • کوچینگ رهبری (Leadership Coaching)
  • کوچینگ سلامت (Health Coaching)
  • پرفورمنس کوچینگ-کوچینگ عملکرد (Performance Coaching)
  • کوچینگ سبک زندگی (Life Coaching)
  • مدیر در مقام کوچ (Manager as a Coach)

تعریف ساده کوچینگ

کوچینگ به فرآیندی گفته میشود که با هدف بهتر کردن و تقویت کردن نقاط قوت زندگی افراد شروع به کار میکند و با استفاده از تمام توانایی افراد موجب حل کردن مسائل و مشکلات بوجود آمده میشود. ارتباط داشتن با یک کوچ حرفه ای برای مدیران و مسئولان کسب و کارها بسیار توصیه میشود.

به چه کسی کوچ گفته میشود؟

کوچ به کسی میگویند که دانش بسیار بالایی را کسب کرده است و به بهترین شکل ممکن آموزش دیده است، همچنین او به مسیر موفّقیت و دستیابی به اهداف آشنایی کامل دارد و میتواند به بهترین شکل ممکن مسیر را برای شما روشن کند. کوچ به فردی میگویند که میتواند شما را در استفاده کردن از ویژگی های مثبت و مهارت هایی که درشما وجود دارد اما به آنها آگاه نیستید، به بهترین شکل ممکن کمک کند.

 

کوچ خوب چه ویژگی هایی دارد؟

پرسشگری

یکی از اصلی ترین ویژگی های کوچ خوب توانایی پرسشگری است، یک کوچ قوی و ماهر باید بداند چه زمانی، چه سؤالی و به چه صورت سؤال بپرسد. او باید بداند چه سؤالاتی را از افراد بپرسد تا به بخش های مختلف شخصیت آن ها آگاه باشد همچنین بتواند توانایی های افراد را به خوبی شناسایی کند و به آن ها در استفاده از این توانایی ها کمک کند.

کوچ حرفه ای باید شنونده خوبی باشد و بتواند به ابعاد مختلف شخصیتی افراد نفوذ کند و ویژگی های مختلف آن ها را برای آنها یادآوری کند و به بهترین شکل هویت و مهارت های آن ها را برای استفاده در شرایط مختلف به آن ها متذکر شود.

بیزینس کوچینگ(Business Coaching) چیست؟

بیزینس کوچینگ یا همان کوچینگ کسب و کار به فرآیندی که توسط آن یک راهبر و مشاور که مهارت بالایی در زمینه های مدیریت، کسب و کار ، فروش و...... دارد به صاحبان و مدیران کسب و کار های مختلف کمک میکند و آنها را در پیشبرد اهداف خود و رسیدن به دستاوردهای جدید راهنمایی میکند.

شاید شما بر این باور باشید که خودتان بهترین و آگاه ترین فرد نسبت به کسب و کار خودتان هستید اما به یاد داشته باشید که تسلط در زمینه فعالیت تجاری با برنامه ریزی، مدیریت و اجرای آن تفاوت بسیاری دارد بنابراین شما برای دستیابی به اهداف خود به یک بیزینس کوچ حرفه ای نیاز دارید.

چطور بیزینس کوچ حرفه ای را تشخیص دهیم؟

برای اینکه بتوانید بهترین بیزینس کوچ را برای کسب و کار خود انتخاب کنید باید ویژگی های زیر را در نظر بگیرید.

1.روابط اجتماعی خوب و رفتار حرفه ای

داشتن اخلاق و رفتار مؤدبانه و محترم از سمت کوچ بسیار برای کسب و کار شما مهم است و شخصی که نتواند به درستی رفتار کند نمیتواند گزینه خوبی برای جایگاه بیزینس کوچ باشد.

سعی کنید که در ابتدا و قبل از قرارداد بستن با او در جلسه ای با عنوان مشاوره و آشنایی بیشتر، بررسی کنید که آیا میتوانید با خصوصیات اخلاقی او ارتباط بگیرید؟

به موقع رسیدن و توجّه به زمان بسیار مهم است به این موضوع دقت کنید.

توجّه کنید که کوچ بصورت واضح صحبت کند و از صحبت کردن درباره موضوعات کلی و همچنین تعریف و تمجید کردن از شخص خودش اجتناب کند.

2.سابقه کاری موفق

یکی از مهم ترین عوامل داشتن سابقه کاری موفق و فعالیت مؤثر در زمینه های مختلف میباشد.

  • اگر کوچ شما دارای شرکت ثبتی و آدرس حضوری باشد بسیار مفید است.
  • تحصیلات و مدارک علمی ثبت شده توسط کوچ بسیار مهم است و میتواند در زمینه انتخاب کوچ کمک بسیاری به شما کند.

3.اعتبار

شما باید بررسی کنید و متوجه شوید که کوچ شما چقدر در این زمینه اعتبار دارد.

  • چه میزان در بین همکاران خود شناخته شده است،
  • چه میزان با کسب کارهای خارجی و داخلی در ارتباط است.
  • بررسی کنید که همکاران او چه نظری درباره او دارند

و در کل سعی کنید در انتخاب کوچ خود بسیار دقت کنید چرا که او قرار است مسیر طولانی را با شما همراه باشد

بهترین کوچ ایران کیست؟

در حال حاضر بهترین و مجرب‌ترین شخصی که در زمینه کوچینگ فعالیت حرفه‌ای میکند و بصورت کاملاً تخصصی در این زمینه فعالیت مفید دارند "استاد فراز قورچیان" هستند. ایشان از افراد مؤثر و قوی در حوزه کوچینگ در ایران و جهان هستند و در این زمینه بسیار موفق بوده‌اند و توانسته‌اند اعتبار خوبی در این حوزه کسب کنند.

همچنین استاد فراز قورچیان مؤسس و بنیانگذار شرکت "من حقیقی" هستند، این شرکت در حوزه توسعه فردی و خودشناسی فعالیت میکند استاد قورچیان در پیشبرد و دستیابی به اهداف این شرکت کاملاً موفق بوده‌اند و توانسته‌اند دستاوردهای بسیار زیادی در این زمینه کسب کنند.

استاد فراز قورچیان میتوانند در زمینه راهبری و مربیگری کسب و کارتان کمک های بسیار زیادی به شما کنند و به بهترین شکل ممکن شما را در مسیر پیشرفت، رشد و بهبود بیزینس شما راهنمایی کنند.

آیا تا به حال شده برای رسیدن به هدفی تا وسط مسیر پیش بروید اما ناگهان از تلاش کردن برای دستیابی به آن دست بکشید.

آیا تا به حال شده به هدفی رسیده باشید اما دیگر انگیزه‌ای برای استفاده از فواید آن نداشته باشید.

آیا تا به حال شده از موفقیت های خود لذت نبرید و دیگر به آنها توجه نکنید.

آیا تا به حال شده فکر کنید که شخصی باید در شما انگیزه‌ای برای دستیابی به اهدافتان بدهد.

شما میتوانید فیلم توضیحات رایگان استاد فراز قورچیان با نام ثروت آفرینی را در سایت من حقیقی مشاهده کنید و به بهترین شکل ممکن از نکات گفته شده توسط استاد فراز قورچیان استفاده کنید.

 

آیا تا به حال شده حس کنید که انگیزه و اشتیاق روزهای اول کاریتان را ندارید؟

آیا تا به حال به این فکر کردید که اگر تابه حال به انجام کاری دیگر مشغول بودید بسیار موفق‌تر بودید؟

آیا تا به حال شده از ترس انجام نشدن کاری در بین راه آن را رها کنید؟

بروز سؤالاتی از این قبیل در ذهن شما به این معنی است که نیاز به آگاهی بیشتری درباره انرژی پول دارید.

شما میتوانید فیلم توضیحات رایگان استاد فراز قورچیان با موضوع انرژی پول را در سایت من حقیقی مشاهده کنید و دانش خود را در این زمینه بالا ببرید.

 

آیا تا به حال شده که دیگران از شما به عنوان شخصی شکاک یا کنترل‌گر یاد کنند؟

آیا تا به حال شده اولویت چندم زندگی خود باشید؟

آیا تا به حال شده فکر کنید که اطرافیان شما به اندازه کافی کامل نیستند؟

و تمام ویژگی‌هایی که در آن‌ها احساس کنید که به اندازه کافی ارزشمند نیستید.

برای اینکه بتوانید به بهترین نسخه فردی خود دست پیدا کنید میتوانید فیلم توضیحات رایگان استاد فراز قورچیان با عنوان "احساس ارزشمندی"را در سایت من حقیقی مشاهده کنید.

استاد فراز قورچیان سالهاست در زمینه کوچینگ، توسعه فردی و خودشناسی فعالیت های زیادی میکنند و میتوانند به بهترین شکل ممکن به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد