بررسی سرانه درآمدی دبی در مقایسه با ایران

کد خبر: 1281976

سرانه درآمدی دبی نسبت به ایران چقدر است؟ سرانه درآمدی بر اساس گزارش‌های انجام شده و همچنین به نقل از خبرگزاری دولتی دبی، درآمد سالانه در این شهر طبق برابری قدرت خرید به دلار با افزایش معادل 10 هزار و 781 دلاری در مقایسه با سال 2021 به 87 هزار و 729 دلار در ژوئیه سال گذشته رسید. طبق این آمار گرفته شده درآمد سرانه دبی همچنان در حال افزایش است و در رتبه هفتم جهان قرار دارد!

بررسی سرانه درآمدی دبی در مقایسه با ایران

 

سرانه درآمدی دبی و ایران چقدر است؟

با توجه به آمارهای بانک جهانی درآمد سرانه شهروندان دبی در سال 2022 رقمی در حدود 41 هزار و 800 دلار در نظر گرفته شد. تقریبا همین منبع درامد سرانه مرمان ایرانی را 3 هزار و 500 دلار اعلام کرد. این تفاوت داشتن نزدیک 12 برابری شکافی بزرگ در میان سطح رفاه شهروندان ایران و درآمد ایرانیان مقیم دبی به وجود آورد.

آیا کارآفرینی در دبی به‌صرفه است؟

در گزارش سال ۲۰۲۲ ارگان جهانی کارآفرینی، شرایط کارآفرینان را در ۵۰ کشورِ سراسر جهان مورد بررسی قرارداد که در این کشورها، دبی به عنوان بهترین شهر در دنیا برای شروع یک کسب ‌و کار معرفی شد.

ارزش پاسپورت دبی و ایران به چه صورت است؟

گذرنامه دبی در خاورمیانه بیشترین رتبه را دریافت کرد. به‌ گونه‌ای که با ادامه صعود خود در این رده‌بندی از رتبه بیستم در سال ۲۰۱۹ به جایگاه پانزدهم در اوایل سال ۲۰۲۲ رسید. در واقع کسانی که گذرنامه دبی را دارند، می‌توانند بدون ویزا به ۱۷۵ کشور سفر کنند.

حالا در مورد پاسپورت ایران جمهوری اسلامی این کشور به همراه کشور‌های دیگری چون یمن، افغانستان، عراق و سوریه در رده بدترین کشور‌ها از نظر اعتبار پاسپورت قرار گرفتند. شهروندان ایرانی هم بدون داشتن ویزا امکان سفر به ۴۲ کشور دنیا را دارند. این کشور‌ها عموماً در دسته کشور‌های فقیر و آفریقایی محسوب می‌شوند.

 

سرانه درآمدی دبی و ایران چه فرقی باهم دارند؟

با توجه به تحقیقات انجام شده دبی دارنده بیشترین درآمد سرانه شناخته شده است. کشور ایران با داشتن استانی جلگه‌ای و نفت‌خیز که به‌تنهایی ۵ برابر اولین کشور این لیست مساحت دارد در کجای فهرست قرار می‌گیرد؟

باید گفت که درآمد سرانه معادل است با تولید ناخالص داخلی (ارزش کالاها و خدمات تولید شده داخل مرزهای جغرافیایی یک کشور) تقسیم بر جمعیت خواهد شد.

وضعیت اینترنت دبی و ایران چگونه است؟

شاخص

شاخصه کیفیت زندگی دیجیتال این‌طور نشان می‌دهد مناطقی از جهان که مردم به طور متوسط بالاترین هزینه را صرف خدمات پهنای باند تلفن و همراه می‌کنند با کندترین سرعت اینترنت و پایین‌ترین ثبات اتصال مواجه هستند. حالا بیایید باهم نگاهی بیندازیم به جدول مربوط به وضعیت اینترنتی شهر دبی

۳۸ (شاخص ۰.۵۸۲۱)

مقام جهانی در پایه یا شاخصه کیفیت دیجیتالی

۶۳ (شاخص ۰.۲۲۸۴)

مقام مقرون‌به‌صرفه بودن اینترنت

اول (شاخص ۰.۱۳۹۴)

مقام کیفیت اینترنت

 

 

پس از آن که وضعیت اینترنتی دبی را بررسی کردیم حالا نوبت به اوضاع اینترنتی ایران می‌رسد که طبق جدول زیر است.

مقام

شاخص

مقام جهانی در پایه یا شاخصه کیفیت دیجیتالی

۹۵ (شاخص ۰.۳۴)

مقام مقرون‌به‌صرفه بودن اینترنت

۶۸ (شاخص ۰.۱۴)

مقام کیفیت اینترنت

۱۰۴ (شاخص ۰.۲۷)

 

 

 

 

 

 

درباره شهرنشینی و قابلیت سکونت دبی و ایران چه می‌دانید؟

کلان‌شهرهای کشور ایران مثلاً پایتخت (تهران) در مشکلاتی مانند آلودگی هوا، فقر، شکاف جمعیتی غوطه‌ور شده‌ و اهالی آن با این معضل بزرگ دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به همین دلیل کشور ایران رتبه ۱۶۳ را کسب کرد و از آخر دهم شد.

 در حالی ‌که شهر‌های ابوظبی و دبی با رتبه‌های ۷۷ و ۷۹ به عنوان قابل‌سکونت‌ترین و تمیزترین شهر‌های خاورمیانه انتخاب شدند. همچنین دبی رتبه اول خاورمیانه و هجدهم جهانی را از نظر رتبه‌بندی شهر‌های دیجیتال دریافت کرد.

درآمد ایرانیان مقیم دبی- خرید آپارتمان در دبی

درباره حمل‌ونقل هوایی در دبی چه می‌دانید؟

درباره حمل‌ونقل هوایی دبی باید گفت که شرکت‌های هواپیمایی این کشور در لیست پردرآمدترین و موفق‌ترین ایرلاین‌های جهانی قرار گرفته‌اند. هواپیمایی الاتحاد توانست با ۳. ۲ میلیارد دلار سود خالص عنوان هفتمین شرکت هواپیمایی جهان را به خود اختصاص دهد.

 علاوه‌برآن رتبه دبی در زمینه‌هایی مانند فین‌تک، بانکداری، تجارت بین‌الملل، مدیریت آب و سایر حوزه‌های متعدد دیگر نیز با اختلاف بسیار بالاتر از جمهوری اسلامی ایران قرار دارد!

گردشگری در دبی یا ایران؟

طبق اعلامیه شورای جهانی سفر و گردشگری در سال ۲۰۲۱ بر اساس شاخص‌ها و ادعا‌های دولت ایران نزدیک به قریب ۵.۱ میلیون نفر گردشگر خارجی به ایران مهاجرت کردند که بخش زیادی از این افراد گردشگران مذهبی بودند.

گردشگران کشور‌های گسترش‌یافته و دارای درآمد سرانه بالا که طبیعتاً گردشگر باکیفیت خوانده می‌شدند قسمت بسیار کمی از این آمار را به خود اختصاص دادند. در همین بازه زمانی حدود ۷.۲۸ میلیون نفر فقط از شهر دبی دیدن کردند.

در سال ۲۰۱۹  تعداد جهانگردهای خارجی دبی و قبل از همه‌گیری ویروس کرونا به رقم کم‌سابقه‌ای در حدود ۲۵ میلیون و ۲۸۲ هزار نفر رسید. این آمار کم کمش ۳ برابر عددی است که UNWTO در همین سال برای ایران اعلام کرد. این یعنی دبی شهری گرم و خشک است و در مقایسه با ایران چهارفصل، آثار تاریخی، تنوع زیستی، فرهنگی و بستر‌های توریستی بسیار کمتری دارد.

حال که با سرانه درآمدی دبی آشنا شدید در نهایت جالب است بدانید که با وجود منابع نفتی زیاد در اطراف دبی تقریباً 6 درصد از درآمد این شهر پرآوازه و لوکس از صادرات نفت خام آن به دست می آید؛ پس اقتصاد این شهر فقط به منابع نفتی آن ختم نمی شود و صنعت گردشگری سهم بسیار بزرگی از درآمد دبی را از آن خود کرده است.

ثبت شرکت مخصوص ایرانیان مقیم امارات

یک مؤسسه خوب و قابل‌اطمینان را از کجا پیدا کنیم؟

آیا به دنبال یک آژانس مهاجرتی مطمئن و معتبر هستید؟ خب این که نگرانی ندارد! افدل گروپ با سال سابقه درخشان همواره درحال‌خدمت رسانی به شما عزیزان است. افدل در لاین‌های مهاجرتی اعم از ثبت شرکت در دبی، اقامت دبی، انواع ویزاهای کاری، مهاجرت کاری و سایر موارد این‌چنینی بسیار خوش درخشیده است.

این مؤسسه صفر تا صد امکانات سفر را برایتان راحت می‌کند و تا پایان سفر همراه و یاور شما خواهد بود. خب حالا که خیالتان از پیدا کردن مؤسسه راحت شد؛ پس هر چه زودتر تلفن را بردارید و با کارشناسان افدل تماس بگیرید تا امکانات سفر را برایتان مهیا کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد