علت قطع و وصل شدن صدای تلویزیون سامسونگ + راه حل

کد خبر: 1283179

از مهم‌ترین مشکلات فنی که تلویزیون‌های سامسونگ نیز با آن‌ها روبرو می‌شوند، قطع و وصل شدن صدا است. این موضوع، استفاده از دستگاه مدنظر را به امری غیرممکن تبدیل می‌کند. به همین دلیل، لازم است که نسبت به یافتن علت قطع و وصل شدن صدای تلویزیون سامسونگ اقدام کنیم.

علت قطع و وصل شدن صدای تلویزیون سامسونگ + راه حل

 

البته این موضوع به‌عنوان یک امر تخصصی در نظر گرفته می‌شود و شما به‌عنوان یک کاربر عادی قادر به انجام آن نیستید.

علت قطع و وصل شدن صدای تلویزیون سامسونگ

موارد متعددی همچون قرار گرفتن بر روی حالت mute، خراب شدن برد الکترونیکی، خراب شدن اسپیکرها و... از جمله اصلی‌ترین دلایلی به شمار می‌آیند که می‌توانند منجر به قطع و وصل شدن مداوم صدا شوند. هر یک از این دلایل باید توسط کارشناسان تعمیر تلویزیون در تهران مورد بررسی قرار بگیرند.

تنظیم تلویزیون بر روی حالت mute

اولین موردی که در رابطه با علت قطع و وصل شدن صدای تلویزیون سامسونگ باید به آن اشاره کنیم،‌ قرار گرفتن تنظیمات ولوم بر روی حالت mute است.

همان طور که در سایت سلام تعمیر به آن اشاره کردیم:

"امکان دارد حالت بی‌صدا به صورت تصادفی از طریق کنترل تلویزیون فعال شده باشد و شما حین تماشای برنامه‌های تلویزیونی، با مشکل قطعی ناگهانی صدا مواجه شوید. قطع شدن صدای تلویزیون از طریق روشن بودن حالت MUTE تلویزیون به‌راحتی قابل‌حل است. کافی است به بخش تنظیمات تلویزیون بروید و از فعال نبودن آن اطمینان حاصل کنید."

 این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به پایین آوردن ولوم در سریع‌ترین زمان ممکن صدای دستگاه را قطع کنید. بر روی کنترل یک دکمه برای این حالت اختصاص داده شده است که علامت آن به شکل یک میکروفون است.

 این دکمه را فشار دهید و ببینید که آیا صدای تلویزیون دوباره پخش می‌شود؟ اگر پاسخ مثبت بود،‌ مشکل شما رفع شده است، اما اگر هیچ صدایی به گوش نرسید، باید به بخش تنظیمات تلویزیون مراجعه کنیم.

اتصال نامناسب کابل صدا

کابل صدا یا Sound cable در تلویزیون‌های مختلف سامسونگ اشکال گوناگونی دارد. در برخی از دستگاه‌های این بخش به شکل کابل کواکسیال است و در بعضی دیگر، صدا از طریق کابل اچ دی ام ای به تلویزیون انتقال پیدا می‌کند. اگر از دستگاه‌های مخصوص دریافت تصاویر ماهواره‌ای استفاده می‌کنید، بهتر است کابل‌هایی را که بین تلویزیون و این محصولات ارتباط دارند مورد بررسی قرار دهید.

اگر این کابل‌ها خراب شده‌اند و علت قطع و وصل شدن صدای تلویزیون سامسونگ این موضوع باشد، باید نسبت به تعویض و یا تعمیر آن‌ها اقدام کرد. اگر در کنار تلویزیون خود یک ساند بار (sound bar) دارید، لازم است که sound cable مختص به آن امتحان شود. تعمیرکاران «سلام ریپیر» به‌خوبی با این موارد آشنایی دارند و می‌توانند مشکلات مربوط به صدای تلویزیون شما را حل کنند.  

خراب شدن اسپیکرها

این احتمال وجود دارد که علت قطع و وصل شدن صدای تلویزیون سامسونگ شما،‌ آسیب دیدن اسپیکرها یا بلندگوها باشد. این قطعات وظیفۀ اصلی تبدیل کردن سیگنال‌های دیجیتال صوت به امواج فیزیکی را بر عهده دارند و اگر ایراد فنی داشته باشند، هیچ صدایی از سمت آن‌ها به گوش نمی‌رسد. هر تلویزیون، دارای اسپیکرهای مختص به خود است. در بسیاری از مدل‌های جدید، اسپیکرها در بخش تحتانی قرار گرفته‌اند.

بلندگوهای موجود در تلویزیون‌های سامسونگ به دو بخش راست و چپ تقسیم‌بندی می‌شوند تا بتوانند با فعالیت به‌صورت هم‌زمان، شرایط انتقال صدا به‌صورت surround (از همۀ جهات) را فراهم کنند. اسپیکرهای موجود در تلویزیون‌ها به دلیلی همچون ضربات فیزیکی و یا قطع شدن کابلشان از کار می‌افتند. در این حالت، لازم است که تعمیرکاران تمامی بلندگوها را به‌صورت جداگانه مورد تست و بررسی قرار دهند و پس از یافتن قطعۀ معیوب به تعمیر و یا تعویض آن بپردازند.

خراب شدن کنترل تلویزیون

شاید تعجب کنید، اما علت قطع و وصل شدن صدای تلویزیون سامسونگ در برخی از شرایط، آسیب دیدن کنترل دستگاه است. شرایطی را تصور کنید که در آن کاربر صدای تلویزیون را به کمک دکمۀ VOLUME DOWN کاهش داده و آن را به عدد صفر رسانده است، اما به‌دلیل خراب شدن دکمه VOLUME UP امکان افزایش صدا را ندارد. در این حالت نیز شاهد قطع شدن صدای تلویزیون خواهیم بود.

2

به‌منظور رفع این مشکل به‌صورت موقت، می‌توانید از دکمه‌های فیزیکی تعبیه‌شده بر روی بدنۀ دستگاه استفاده کنید. این دکمه‌ها معمولاً بر روی قاب پشتی و یا زیر لوگوی سامسونگ قرار گرفته‌اند. دکمۀ وسط مربوط به باز کردن منو است و دکمه‌های راست و چپ یا بالا و پایین به افزایش و کاهش صدا اختصاص دارند.

البته لازم است در اسرع وقت نسبت به تهیۀ یک کنترل جدید اقدام کنید. استفادۀ مداوم از دکمه‌های فیزیکی پشت یا زیر تلویزیون آن‌ها را مستهلک خواهد کرد. در زمان تهیۀ ریموت جدید باید مدل تلویزیون‌تان را به فروشندگان اعلام کنید تا آن‌ها یک گزینۀ مشابه را در اختیارتان قرار دهند. پیدا کردن کنترل از راه دور‌های مخصوص برند سامسونگ چندان پیچیده نیست و می‌توان به‌راحتی انواع مختلف آن‌ها را در بازار پیدا کرد.

قبل از معرفی علت بعدی، اگر تمایل دارید درباره علت خاموش شدن تلویزیون بعد از چند دقیقه بیشتر بدانید به مطلب مربوط به آن مراجعه کنید.

خراب شدن برد الکترونیکی

در برخی از موارد، علت قطع و وصل شدن صدای تلویزیون سامسونگ جدی‌تر است و به موضوعی همچون خراب شدن برد الکترونیکی ارتباط دارد. برد (electrical system board) یا مین‌برد (mainboard) بخشی از تلویزیون است که تمامی عملکردهای دستگاه را کنترل می‌کند. تلویزیون‌های مدرن سامسونگ به‌دلیل برخورداری از سیستم‌عامل‌های هوشمند و فناوری‌هایی از این دست، بردهای الکترونیکی فوق‌العاده پیچیده‌ای دارند. این امر، احتمال خرابی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

تعمیر انلاین هم به این موضوع پرداخته:

مهم‌ترین دلیل خرابی مین برد تلویزیون، اتصال کابل HDMI غیراورجینال و غیراستاندارد به دستگاه می‌باشد. در واقع با اتصال این کابل نامرغوب به تلویزیون، باعث سوختن cpu و در نهایت خرابی مین ‌برد می‌شوید

3

چنانچه تعمیرکاران تشخیص دهند برد تلویزیون شما خراب شده است، دو راهکار در پیش دارید: مورد اول، تعمیر کردن کامل مین‌برد است. این امر تنها در برخی از مراکز به‌خصوص و با استفاده از دستگاه‌های ویژه انجام می‌گیرد. مورد دوم نیز تعویض کل برد الکترونیکی و جایگزین کردن آن با یک گزینۀ جدید است. به‌طور معمول، هر یک از این امور هزینۀ نسبتاً زیادی را به کاربران تحمیل می‌کنند.  

اتصالی برق

کارشناسان حرفه‌ای بیان می‌‌کنند که ممکن است علت قطع و وصل شدن صدای تلویزیون سامسونگ، اتصالی مداوم برق باشد. در برخی از منازل، سیستم توزیع برق مناسبی به کار گرفته نشده است به نحوی که با روشن کردن یک دستگاه الکترونیکی، تلویزیون دچار کمبود ولتاژ می‌شود. ادامه یافتن این روند حتی برای مدت‌زمان محدود، مشکلات فنی متعددی را پدید می‌آورد.

تعمیر قطع و وصل شدن صدا در تلویزیون‌های سامسونگ

اگر به دنبال یافتن علت قطع و وصل شدن صدای تلویزیون سامسونگ هستید باید از تعمیرکارانی کمک بگیرید که در این زمینه دانش کافی را دارند. هرگونه اقدام فنی از سوی شما نه‌تنها چنین ایراد به خصوصی را حل نخواهد کرد، بلکه منجر به ایجاد مشکلات بیشتری خواهد شد. کافی است با تعمیرکاران حاضر در مراکز معتبری همچون «سلام تعمیر» تماس بگیرید و از آن‌‌ها یاری بجویید. این افراد در کوتاه‌ترین زمان ممکن در منزلتان حضور می‌یابند و ایرادات مدنظر شما را رفع می‌کنند.

برای ارتباط با سلام تعمیر میتوانید از طریق راه های ارتباط زیر استفاده کنید.

  • آدرس سایت: https://salamrepair.com
  • شماره تلفن: 09100933008 – 02191011150

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد