ترویج سلامت در محیط های عمومی؛ پیام کمپین سفر خوشبو

کد خبر: 1284397

تصور کنید در محیطی شلوغ و پرازدحام هستید، جمعیت از همه‌طرف فشار می‌آورند و درعین‌حال، بوی نامطبوع انواع عرق بدن از نزدیک‌ترین فاصله، به مشام شما می‌رسد. چنین تصویری ابداً تجربه‌ای بعید به حساب نمی‌آید! این همان اتفاقی است که مسافرین مترو همه‌روزه آن را تجربه می‌کنند. مدت‌ها است که استشمام بوی نامطبوع در مترو به یکی از اصلی‌ترین دغدغه مردم تبدیل شده است. به‌همین‌دلیل، برند خوش‌نام آمبرلا با راه‌اندازی کمپین «سفر خوشبو» راه‌حلی برای این معضل وحشتناک، ارائه کرده است: استفاده از دئودورانت‌! اما این کمپین با چه روش خلاقانه‌ای، چنین راه‌حلی ارائه می‌دهد؟ برای دانستن پاسخ این سوال‌ تا پایان همراه ما باشید.

ترویج سلامت در محیط های عمومی؛ پیام کمپین سفر خوشبو

 

کمپین سفر خوشبو چیست؟

مجموعه تولیدکننده محصولات مراقبت پوستی «آمبرلا» با درنظرگرفتن دغدغه بوی نامطبوع بدن در فضاهای پرتردد شهری مانند مترو و اتوبوس، دست به اجرای کمپین جذابی زده‌اند. این تیم خوش‌فکر با طراحی ماکت‌های غول‌پیکر دئودورانت و نصب آن‌ها در ایستگاه‌های مترو، توجه مردم را به این محصول خوشبوکننده، جلب می‌کنند. این ماکت‌ها که با اندازه‌ای بسیار بزرگ و شکلی درست مشابه دئودورانت‌های آمبرلا، طراحی شده‌اند، همواره رایحه‌ای ملایم و لطیف از خود متصاعد می‌کنند که همین موضوع، علاوه‌براینکه تجربه‌ای دلنشین از فضای ایستگاه‌ها خلق می‌کند، مسافرین را نیز به این فکر می‌اندازد که استفاده از این محصول هنگام سفر با مترو، تا چه اندازه می‌تواند سفرهای ناخوشایند مترویی را به سفری دلپذیر، آسان و خوشبو تبدیل کند.

 آمبرلا با اجرا این کمپین به‌دنبال تاکید بر کدام مسئولیت اجتماعی است؟

این برند قدرتمند، سعی دارد تا سلامت پوستی جامعه را افزایش دهد و بر این باور است که می‌تواند به‌کمک محصولات باکیفیت و اصیل خود، تأثیر شگفت‌آوری بر سلامت زندگی پوستی مردم سراسر کشور بگذارد؛ اما آنچه که آمبرلا در کمپین «سفر خوشبو» بر آن تأکید می‌کند، رعایت بهداشت فردی به‌عنوان مسئولیتی اجتماعی در قبال جامعه است. استفاده از دئودورانت‌ها باعث کاهش بوی ناخوشایند عرق و حفظ بهداشت فردی می‌شود. همانقدر که بوی نامطبوع بدن می‌تواند محیطی مناسب را برای رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها فراهم کند، خطر ابتلا به بیماری‌های تنفسی یا عفونی را نیز برای گروه‌های حساس افزایش می‌دهد. این پویش در نظر دارد تا با ترویج استفاده از خوشبوکننده‌های بدن توسط تک‌تک شهروندان و مسافرین مترو، سلامت پوستی تمام جامعه را افزایش بدهد. اجراکنندگان این ایده ابتکاری، عادی‌سازی استفاده از دئودورانت‌ها را قدمی بزرگ در راستای بهبود سلامت جامعه می‌دانند و آرزو دارند تا همه شهروندان، سهمی از این فرهنگ‌سازی را برعهده بگیرند و به‌عنوان مسئولیتی اجتماعی به رعایت بهداشت فردی خود، توجه کنند.

هدف از اجرای این کمپین چیست؟

کمپین‌ها با اهداف متعددی به اجرا می‌رسند. سفر خوشبو نیز با چند هدف مستقیم و غیرمستقیم راه‌اندازی شده است:

فرهنگ‌سازی استفاده روزانه از دئودورانت‌

اصلی‌ترین و مستقیم‌ترین هدف سفر خوشبو، ترویج دئودورانت و مصرف روزمره آن بین مردم است. استفاده از این محصول خوشبوکننده آمبرلا که با بهترین متریال‌ها و لطیف‌ترین رایحه‌ها آماده‌سازی شده است، می‌تواند هوای داخل مترو را به‌طور کلی برای مسافرین آن، تغییر دهد. رفع بوی بد عرق و انتشار بویی ملایم و بهشتی از این دئودورانت‌ها، باعث می‌شود که فضای بسته متروها به محیطی شاداب و پاکیزه تبدیل شود و به‌جای احساس آزاردهنده همیشگی، حس طراوت و آرامش در ذهن و روح مسافرین این وسیله نقلیه سریع و کاربردی، جایگزین شود. این کمپین در تلاش است تا به‌کمک ماکت‌های عظیم‌الجثه و خوشبویی که در ایستگاه‌ها نصب کرده است، فرهنگ استفاده از این خوشبوکننده‌های اثرگذار را بین مردم، جا بیندازد و آن را به رفتاری عادی و روزمره در بین مسافرین، تبدیل کند.

ایجاد فضایی مطبوع در ایستگاه

با قراردادن ماکت‌های خوش‌رنگ، بزرگ و خوش‌عطر آمبرلا در ایستگاه‌های پرترافیک مترو، فضایی دلچسب و مطبوع در این محیط بسته و کسل‌کننده، خلق شده است. این اقدام توانسته است علاوه‌بر جلب‌توجه مردم به این ابزار خوشبوکننده دوست‌داشتنی، محیط ایستگاه‌ها را نیز به مکانی متفاوت‌تر و خوش‌رایحه‌تر از همیشه تبدیل کند.

ترویج استفاده از وسایل نقلیه عمومی

تعداد قابل‌توجهی از مردم به‌دلیل بوی ناخوشایند عرق در وسایل نقلیه عمومی، با خودروهای شخصی و یا تاکسی‌های سواری به مقصدهای داخل‌شهری خود سفر می‌کنند. درحالی‌که تیم آمبرلا با درنظرگرفتن این دغدغه و طراحی کمپین سفر خوشبو، مردم را به رعایت بهداشت پوستی تشویق می‌کند تا فضای متروها و اتوبوس‌ها به مکانی دلنشین‌تر و پاکیزه‌تر برای همه مردم -به‌ویژه گروه‌های حساس- تبدیل شود. در این‌صورت، تعداد بیشتری از شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی، ترغیب می‌شوند و معضلات کلانِ شهری مانند آلودگی هوا، ترافیک سنگین و بالابودن هزینه حمل‌ونقل افراد نیز با این اقدام حل‌وفصل می‌شود.

3

کمپین سفر خوشبو چطور به سلامت در محیط های عمومی کمک می‌کند؟

به این چند مورد توجه کنید تا آگاه شوید که این پویش خلاقانه، چطور روی ارتقای سلامت در محیط‌های عمومی، اثر می‌گذارد:

کاهش بوی بد عرق

بوی بد عرق می‌تواند باعث آزار بسیاری از افراد شود. حتی دیده شده است که در برخی موارد، موجب تهوع و سردرد اطرافیان نیز شده است. انتقال این احساس ناخوشایند، ازجمله مسائلی است که نیاز به راه‌حلی فراتر از استحمام مداوم دارد. آمبرلا با ارائه راه‌حلی تحت‌عنوان دئودورانت، این معضل دائمی را برای شهروندان و مسافرین مترو، حل کرده است. دئودوارنت‌ها با جلوگیری از تعریق بیش‌ازحد و ازبین‌بردن باکتری‌های بدبو، کمک بزرگی به کاهش این مشکل می‌کنند. برای همین است که این کمپین معتقد است شما می‌توانید با استفاده از چنین محصولات پرکابرد و هیجان‌انگیزی، از ایجاد این احساس آزاردهنده در همسفران خود، جلوگیری کنید و سلامت محیط عمومی را با همین یک قدم موثر خود با سرعتی باورنکردنی، بالا ببرید.

حفظ بهداشت فردی

عرق بدن حاوی میکروب‌هایی است که می‌تواند باعث بیماری‌های مختلف پوستی،‌ سرماخوردگی‌ و مسائل عفونی در شما شود. اگر از محصولات مراقبت پوستی مانند دئودورانت‌ها در کنار رعایت اصول اولیه بهداشت فردی، بهره ببرید می‌توانید به حفظ بهداشت فردی خود، خودداری از انتشار بیماری‌های مختلف و ترویج سلامت در محیط‌های عمومی کمک کنید.

ارتقای سلامت روان

تحقیقات نشان داده است که بوی خوش، تأثیر مثبتی بر سیستم عصبی افراد می‌گذارد و هورمون‌های استرس را تا حد قابل‌توجهی در بدن کاهش می‌دهد. کمپین سفر خوشبو با ترویج استفاده از خوشبوکننده‌ها در محیط‌های عمومی،‌ به‌دنبال ارتقای سلامت روان شهروندان نیز هست! بوی خوش می‌تواند تجربه سفر و حضور در فضاهای عمومی را برای افراد مختلف، آسان‌تر و دلپذیرتر کند. جالب‌تر اینکه استشمام رایحه خوش به‌جای بوهای نامطبوع همیشگی در مترو، می‌تواند خلاقیت و بهره‌روی افراد را در طول روز، ‌افزایش دهد و به آن‌ها در ساختن یک روز پرشور، هوشمندانه و خوش‌انرژی کمک کند.

احترام به خود و دیگران

انتشار بوی دلپذیر از خود، نه‌تنها باعث افزایش اعتمادبه‌نفس و ایجاد حسی دلچسب در خود افراد می‌شود، بلکه نمادی از احترام به دیگری نیز به حساب می‌آید. افراد با رعایت بهداشت فردی و جلوگیری از بوی بد بدن در فضاهای شلوغ، در حقیقت برای جسم و روح همسفران و همشهریان خود، اهمیت قائل می‌شوند. فراموش نکنید که رعایت این اصول ساده بهداشت پوستی، نشانه‌ای از عزت‌نفس و احترام به هم‌نوع شناخته می‌شود.

سخن پایانی

فردی که از دئودورانت‌ها استفاده می‌کند، با اطمینان خاطر بیشتری در محیط‌های عمومی حاضر می‌شود و ارتباطات اجتماعی قوی‌تر و موثرتری برقرار می‌کند؛ به‌همین منظور آمبرلا در نظر دارد تا با هدف ترویج استفاده از محصولات بهداشتی پوستی و ایجاد محیطی خوشبو برای یکدیگر، محیط‌های پرازدحام مانند مترو را به فضایی دلنشین‌تر و مطلوب‌تر برای تمامی مردم، تبدیل کند. باید دید که این میزان از خلاقیت و فرهنگ‌سازی، چه اثری بر بهبود وضعیت سلامت هوای داخل متروها خواهد گذاشت.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد