آداب خرید سوغاتی در سفر خارجی

کد خبر: 1284544

با خرید بلیط هواپیما یا تور سفر می‌توانید به کشورهای خارجی سفر نمایید.‌ هنگامی که فردی به سفر خارجی می‌رود دوستان و اعضای خانواده او دوست دارند برای آن‌ها هدیه‌ای خریداری کنید تا از سرزمین دوردست سوغاتی داشته باشند. یکی از دغدغه‌های افراد در سفر خارجی این است که چه نوع سوغاتی و چگونه آن را بخرند.

آداب خرید سوغاتی در سفر خارجی

 

فردی که با خرید بلیط لحظه اخری تهران استانبول علی بابا به استانبول سفر داشته، برای خرید سوغاتی باید بودجه‌بندی کند تا با گشت‌‌‌وگذار در بازارهای استانبول سوغاتی مناسبی را بخرد. در این مقاله به بررسی آداب خرید سوغاتی پرداخته‌ایم.

مرحله اول آماده‌شدن برای خرید‌کردن

در مرحله اول خرید سوغاتی باید به نکات زیر توجه کنید:

فهرست نام افراد

اولین مرحله برای خرید سوغاتی فهرست کردن نام افرادی است که قصد دارید برای آن‌ها سوغاتی تهیه کنید. اگر هدیه خاصی را می‌خواهید برای فردی خرید کنید باید جلوی نام او اسم هدیه هم بنویسید. برای هر خریدی می‌توانید بودجه آن هم مشخص نمایید. برای این که در خرید سوغاتی ایده داشته باشید و خاطره خوبی برای شما ایجاد شود از دوستان و اعضای خانواده خود بپرسید که چه سوغاتی برایشان بخرید.

مشخص کردن مبلغ موردنظر

در سفر خارجی علاوه بر هزینه خرید سوغاتی شما هزینه‌های دیگری هم دارید. به همین دلیل باید برای خرید سوغاتی  مبلغ خاصی را کنار بگذارید تا مطابق با بودجه خود بتوانید برای هر فردی هدیه بخرید تا در پایان سفر با کمبود بودجه مواجه نشوید.‌

بررسی لیست خرید

پیش از آن‌که به بازار بروید باید در مورد قیمت و کیفیت سوغاتی تحقیق کنید تا در هنگام مواجه شدن با اجناس مغازه‌ها بتوانید به راحتی مناسب‌بودن و نبودن کیفیت و قیمت اجناس را تشخیص دهید.

در نظر گرفتن سلیقه اشخاص

بهترین هدیه برای هر فردی، هدیه‌ای است که مطابق با سلیقه او باشد. به همین دلیل باید چیزی را به عنوان سوغاتی بخرید که طرف مقابل آن را دوست داشته باشد. حتی اگر گران‌ترین سوغاتی را بخرید ولی مورد علاقه شخص مورد نظر نباشد، هیچ فایده‌ای ندارد.

2

مرحله دوم، خرید سوغاتی

در مرحله خرید سوغاتی باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

یافتن مکان‌های کمتر شناخته شده

برای خرید سوغاتی در سفر خارجی باید به بازارهای معتبر بروید تا بتوانید اجناس باکیفیت را با قیمت ارزانی خریداری کنید. از طریق جستجو در اینترنت، پرس‌وجو از پرسنل هتل یا دفتر گردشگری می‌توانید به راحتی بازارهای معتبر را پیدا کنید. برخی از تورها، توقف‌های از قبل تعیین شده دارند و ممکن است، راهنمایان تور از مغازه‌های آن‌جا حق کمیسیون گرفته باشند تا قیمت‌ها را افزایش دهند. به همین دلیل باید مراقب راهنمایان تور باشید.

توجه به ماندگاری سوغاتی

هدیه‌ای را بخرید که بتوانید آن را سالم به دست کسی برسانید که برای او سوغاتی گرفتید. هدیه باید شکستنی نباشد و به راحتی داخل چمدان جای بگیرد؛ بدون این که آسیبی ببیند.

توجه به اندازه سوغاتی

به اندازه هدیه توجه کنید که حمل راحتی داشته باشد و به راحتی داخل چمدان جای بگیرد. اگر با پست می‌خواهید سوغاتی خود را ارسال کنید باید به اندازه هدیه توجه کنید. هر چه هدیه شما اندازه بزرگ‌تری داشته باشد و حساس‌تر باشد شما باید هزینه پست بیشتری را پرداخت کنید.

چانه بزنید

معمولا چانه‌زدن در کشورهای آمریکای شمالی، اروپایی و ژاپن وجود ندارد؛ ولی بسیاری از کشورها در معاملات چانه می‌زنند و شما با سفر به این کشور‌ها در هنگام خرید سوغاتی می‌توانید با قیمت کمتری جنس مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مرحله سوم، انتقال و ارسال سوغاتی به خانه

برای انتقال هدیه به خانه خود باید به نکات زیر توجه نمایید:

توجه به فضای چمدان

برخی از چمدان‌ها اندازه کوچکی دارند و به راحتی زیر صندلی و محفظه‌ای که بالای سر شما وجود دارد، جای می‌شوند و شما می‌توانید به راحتی سوغاتی که خریداری نموده‌اید را داخل آن‌ها جای دهید. از ساک‌های بزرگ می‌توانید برای جا دادن سوغاتی و هدایا خود استفاده کنید. همیشه از سرویس باربری در مورد اندازه چمدان سوال بپرسید.

3

قرارگیری سوغاتی در چمدان

سوغاتی را که خریدید، داخل چمدان خود قرار دهید. برای نگهداری از هدیه شکستگی از پلاستیک‌های محافظ حباب‌دار می‌توانید، استفاده کنید. بر اساس وزن چمدان و تعداد چمدان‌های که با خود دارید بارگیری هواپیما، هزینه‌های را از شما دریافت می‌کند. بنابراین در هنگام خرید سوغاتی و جا‌دادن آن در چمدان به وزن چندان و تعداد چمدان‌های خود توجه کنید.

پست‌کردن سوغاتی‌ها

شما می‌توانید از طریق بازرگانان و تاجران محلی سوغاتی را به کشور خود برسانید‌. از خدمات پست هم می‌توانید برای ارسال هدیه خود استفاده کنید.

ارسال سوغاتی از راه دریا

هزینه ارسال اقلام بزرگ با روش هوایی هزینه زیادی روی دوش شما می‌گذارد؛ برای کاهش هزینه‌های خود سوغاتی را از دریا بفرستید.

در نظر گرفتن آداب‌ورسوم

هر کشور برای ورود کالا قوانین خاصی دارد. هنگام ارسال کالا باید از قوانین کشور مورد نظر در مورد مقدار اجناس تحقیق کنید. حتما به هزینه گمرکی آن‌ها هم توجه داشته باشید.

سخن پایانی

هنگامی که از طریق تور هوایی یا خرید بلیط مانند بلیط لحظه اخری تهران استانبول علی بابا به کشور استانبول سفر  یا دیگر کشورها از طریق فرودگاه استانبول سفر می‌کنید. یکی از دغدغه‌های شما بعد از ورود به کشور مورد نظر خرید سوغاتی است. در این مقاله ما تمام مراحل خرید سوغاتی در سفر خارجی را برای شما عزیزان شرح داده‌ایم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد