ثبت شرکت در تهران!! [ مراحل جامع ثبت شرکت در تهران ]

کد خبر: 1285565
ثبت شرکت در تهران!! [ مراحل جامع ثبت شرکت در تهران ]

 

ثبت شرکت در تهران که بزرگ‌ترین شهر و پایتخت ایران است می‌تواند موقعیت بسیار خوبی برای تجارت و کسب و کار باشد. این بزرگی و موقعیت ویژه‌ی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و جغرافیایی و تمرکز امکانات در آن باعث شده است تا بسیاری از افراد برای کار و... به تهران مهاجرت نمایند به طوری که امروزه این شهر، یازدهمین شهر پرجمعیت جهان به شمار می‌آید.

 

حجم تجارت در تهران، به استناد آمارهای رسمی (مرکز آمار ایران، بانک مرکزی، صندوق بین المللی پول، بانک جهانی) در دهه‌های اخیر بطور چشمگیری افزایش یافته است که این افزایش نیاز به توسعه تشکیلات تجاری و ایجاد شرکت‌های بازرگانی را تشدید نموده است.

امروزه، شرکت‌ها که خود دارای شخصیت حقوقی جداگانه‌ای می‌باشند، برای تولید و استفاده از منابع طبیعی و صنعتی و حمل و نقل و تاسیس موسسات بزرگ تولیدی و صنعتی که سرمایه‌های کلان و اجتماع کارگران را ایجاب می‌نماید، پا به عرصه‌ی تجاری گذاشته و نفوذ بسیاری در سیاست اقتصادی پیدا کرده‌اند.

ثبت شرکت در تهران!!

پایه و اصول شروع به کار هر فعالیت اقتصادی در هر کشوری نیازمند انجام مراحل قانونی ثبت شرکت و اطلاع رسانی درست کارکرد آن فعالیت به اداره مالیات می‌باشد. ثبت صحیح شرکت با در نظر گرفتن تمامی نکاتی که شروع یک فعالیت اقتصادی به آن نیاز دارد نیازمند علم و تجربه کافی بوده و در توان وکلای با سابقه ثبتی می‌باشد. مسائلی اعم از انتخاب نام شرکت، تحریر صحیح موضوع فعالیت شرکت، مشاوره صحیح و درست در زمینه میزان سرمایه اولیه شرکت و …. می‌باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت‌ها در تهران:

در قانون تجارت ایران مدارک جداگانه‌ای برای ثبت شرکت‌های گوناگون در نظر گرفته شده است. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که برخی مدارک برای تاسیس انواع شرکت‌ها یکسان است، اما شیوه تنظیم رسمی آنها با یکدیگر متفاوت است.

● کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی

● پذیره‌نویسی سهام برای شرکت‌های سهامی عام

● گواهی واریز حداقل 35 درصد سرمایه اولیه برای شرکت‌های سهامی خاص

● ارائه مجوز برای شرکت‌ها و موسساتی که فعالیتشان به مجوز نیاز دارد.

● ارائه گواهی عدم سوء پیشینه برای تمامی افراد.

● ارائه‌ی مدارک تحصیلی مرتبط برای شرکت‌هایی که موضوع آنان تخصصی است.

● ارائه‌ی مدرک تحصیلی مهندسی برای ثبت شرکت‌های با عنوان مهندسی.

بهمراه داشتن تمام این مدارک برای اقدام به ثبت شرکت تهران لازم و ضروری است. پیشنهاد می شود به همراه خود، اصل کارت ملی و اصل شناسنامه را هم داشته باشید تا در موقع نیاز، بتوانید آنها را هم ارائه دهید.

2

ثبت شرکت در تهران چه مراحلی دارد؟!!

مراحل ثبت شرکت در ایران از شهری به شهر دیگر کاملا یکسان است، که بالاتر مراحل آن ذکر شد. توضیحات دقیق‌تر هر گام را در ادامه ملاحظه می‌کنید:

یک. نام‌گذاری شرکت :

روند نام‌گذاری شرکت معمولا با پیشنهاد پنج نام از سوی اعضا به کارشناس ثبت شرکت آغاز می‌شود. این نام‌ها به ترتیب اولویت بررسی و استعلام شده، و نام نهایی از میان آنها انتخاب می‌شود.

توضیحات کامل قواعد نام‌گذاری شرکت در «دستورالعمل اجرایی تعیین نام اشخاص حقوقی» موجود است. مثلا این نام نباید تکراری، گمراه‌کننده، غیر فارسی، معادل نام افراد مشهور، فاقد معنا یا دارای اعداد باشد (مگر آن که به صورت حروفی ثبت شود). همچنین، باید توجه داشت که:

● نام شرکت را نمی‎توان به دیگری واگذار کرد. ● نام انتخاب‌شده برای اشخاص حقوقی به مدت سه ماه رزرو می‌شود. اگر مراحل ثبت شرکت را در این بازه پیش نروند، شخص دیگری می‌تواند از آن نام استفاده کند. این اعتبار برای شرکت‎های سهامی عام شش ماه از تاریخ تشکیل مجمع عمومی موسس است.

توجه: برای اینکه ببینید نام مدنظر قبلا انتخاب شده است یا خیر، به وب‌سایت www.ilenc.ir مراجعه کنید.

دو. انتخاب موضوع فعالیت شرکت :

موضوعات فعالیت شرکت‌ها در ۲۷ جدول تنظیم شده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته‌ است. فرآیند انتخاب این موضوع با نظر تمامی اعضا انجام می‌شود و دامنه فعالیت شرکت را مشخص می‌کند. برخی از نکات انتخاب موضوع فعالیت شرکت عبارت هستند از:

● موضوع فعالیت باید صریح باشد.

● در تعیین موضوع فعالیت نمی‌توان از عباراتی مانند «هر گونه فعالیت مجاز» استفاده کرد.

● ثبت موضوع فعالیت شرکت در اداره ثبت شرکت ها به معنای اخذ مجوز و صدور پروانه فعالیت نیست؛ برای اخذ این مجوزها باید به مراجع مرتبط با کسب و کار رجوع کرد.

سه. انتخاب نوع شرکت :

در قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران، هفت نوع شرکت تجاری تعریف شده است:

● شرکت سهامی (خاص و عام)

● شرکت با مسئولیت محدود

● شرکت تضامنی

● شرکت نسبی

● شرکت مختلط سهامی

● شرکت مختلط غیر سهامی

● شرکت تعاونی تولید و مصرف

انتخاب نوع شرکت به زمینه فعالیت، ماهیت کار و اهداف بستگی دارد. وگرنه طبق قانون می‌توان هر نوع شرکتی را در هر نقطه از کشور تاسیس کرد. طبق آمار ثبت شرکت‌ها، شرکت‌های با مسئولیت محدود و سهامی خاص بیشترین متقاضی را دارند، که به ساده بودن شرایط ثبت آنها برمی‌گردد: دو شریک و صد هزار تومان سرمایه. اما ثبت شرکت‌های دیگر به سرمایه و اعضای بیشتری احتیاج دارد.

الزامات قانونی و مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در تهران!!!

الزامات قانونی و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در تهران یکی از مهمترین مراحل است که برای انجام این فرآیند لازم است به آن توجه ویژه شود. این مرحله شامل یک سری مدارک و اطلاعات است که باید به طور کامل و با دقت فراهم شود تا فرآیند ثبت به درستی و به طور قانونی انجام شود. از جمله این الزامات قانونی می‌توان به مدارک شناسایی مالکان و مدیران، استخراج اصولی اسناد شرکت، ثبت نام مالیاتی و ارائه گزارش‌های مالی، مجوزهای لازم از سازمان‌های مختلف و اداره‌های دولتی مرتبط با نوع فعالیت شرکت، و تصویب سرمایه و سهام شرکت اشاره کرد.

به طور کلی، مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت می‌تواند شامل گواهی‌های اداری مانند گواهی ثبت شرکت، اساسنامه شرکت و تغییرات آن، اظهارنامه‌های مالی و مدارک مالیاتی، اظهارنامه‌های مالی و اطلاعات مربوط به سهامداران و مدیران شرکت شود. در این بخش، دقت و کمال اطمینان در جمع‌آوری و تهیه مدارک اساسی است که باید با دقت فراهم شود تا همه الزامات قانونی رعایت شده و فرآیند ثبت به درستی پیش برود.

انواع ثبت شرکت‌های تجاری در تهران!!!

ثبت شرکت سهامی خاص

برای ثبت شرکت از نوع سهامی خاص شما باید حداقل ۳ نفر اعضای هیئت مدیره باشید. همچنین باید ۲ نفر را به عنوان بازرس اصلی و بازرس علی البدل برای ثبت شرکت معرفی نمایید. حداقل سرمایه شرکت سهامی خاص یک میلیون ریال می‌باشد. از این مقدار سرمایه باید حداقل ۳۵ درصد آن در حساب شرکت برای ثبت شدن بلاک شود.

ثبت موسسه غیر تجاری

برای ثبت شرکت غیرتجاری که به آنها موسسات غیرتجاری هم گفته می‌شود معرفی فقط ۲ عضو برای هیئت مدیره کافی می‌باشد. حداقل سرمایه برای ثبت موسسه غیر تجاری یک میلیون ریال می‌باشد. برای ثبت این موسسات نیازی به بلاک کردن پول در حساب بانکی شرکت نمی‌باشد. نکته مهم در ثبت این موسسات موضوع فعالیت آنها می‌باشد که تحت هیچ شرایطی نباید بازرگانی و تجاری باشد. موسسات در بیشتر قوانین تابع شرکت مس‍ئولیت محدودند.

ثبت شرکت تعاونی

برای ثبت شرکت از نوع تعاونی تعداد اعضای مجمع عمومی موسس نباید کمتر از ۷ نفر باشد. از این هفت نفر ۳ نفر به عنوان هیئت موسس و یک نفر به عنوان نماینده در اداره کل تعاون می‌باشند. برای تایید اساسنامه در مجمع عمومی موسس در هنگام ثبت شرکت تعاونی باید حداقل دو سوم از اعضای مجمع پس از بررسی اساسنامه با آن موافقت نمایند. برخلاف سایر شرکت‌ها اوراق ثبتی شرکت تعاونی باید در ۴ نسخه تنظیم و امضا شوند.

ثبت شرکت دانش بنیان

شرکت‌های دانش بنیان به دلیل معافیت‌هایی که برای افراد و خود شرکت به وجود می‌آورند تقاضای بسیار زیادی برای ثبت دارند. برای ثبت شرکت‌های دانش بنیان حتما شما باید در ابتدا یک شرکت ثبت شده داشته باشید. از تاریخ تاسیس این شرکت باید حداقل ۱ سال گذشته باشد تا بتوان برای اخذ مجوز دانش بنیان اقدام کرد. شرکت‌های دانش بنیان بسته به نوع آنها دارای معافیت‌های متفاوت می‌باشند. شرکت دانش بنیان دو نوع می‌باشند.

ثبت شرکت تضامنی

برای ثبت شرکت از نوع تضامنی باید حداقل دو نفر به عنوان اعضای هیئت مدیره معرفی شوند. همانطور که از اسم شرکت مشخص می‌باشد پس از ثبت شرکت تضامنی اعضای شرکت در مقابل بدهی‌های شرکت به صورت کاملا تضامنی مسئول می‌باشند. یعنی هر یک از اعضا باید به تنهایی کل بدهی شرکت را پرداخت نماید. این نوع شرکت دارای قوانین خاص در تعیین نام نیز می‌باشد. اوراق ثبتی این شرکت در ۲ نسخه می‌باشند.

ثبت شرکت مسئولیت محدود

برای ثبت شرکت از نوع مسئولیت محدود تنها معرفی ۲ نفر برای اعضای هیئت مدیره کافی می‌باشد. این شرکت برخلاف شرکت سهامی خاص نیازی به بازرس اصلی و علی البدل ندارد. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال می‌باشد. برای ثبت این شرکت نیاز به بلاک کردن سرمایه اولیه در حساب بانکی شرکت نمی‌باشد.

ثبت شرکت در منطقه آزاد

ثبت شرکت در این مناطق تشریفات خاص مربوط به خودش را دارد. هر منطقه آزاد در ایران قوانین ثبتی منحصر به خودش را دارد. البته شایان ذکر است که قوانین پایه یعنی تعداد اعضای هیئت مدیره و سمت‌ها و مقدار سرمایه اولیه در ثبت شرکت تمام ایران یکسان می‌باشد. فقط تشریفات و تسهیلات شرکت‌ها در این مناطق متفاوت است.

ثبت شرکت سهامی عام

برای ثبت شرکت از نوع سهامی عام باید حداقل ۵ نفر را به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره معرفی نمود. حداقل سرمایه‌ اولیه برای ثبت شرکت سهامی عام ۵ میلیون ریال می‌باشد. بخشی از سرمایه اولیه شرکت سهامی عام توسط موسسین تامین می‌شود. بخش دیگر این سرمایه باید از طریق مردم تامین گردد. سرمایه اولیه باید در بانک بلاک شود. این نوع ثبت شرکت متقاضی کمی دارد.

چهار: تکمیل مدارک ثبت شرکت:

پس از تشکیل جلسه و انتخاب هیئت‌مدیره و مدیرعامل، تصویب اساس‌نامه و شرکت‌نامه، تنظیم صورت‌جلسات و ... کلیه مدارکی که بالاتر ذکر شدند بایستی تهیه و تنظیم شوند، به علاوه مواردی که بسته به ماهیت مجموعه متفاوت‌اند.

این مرحله از ثبت شرکت به دانش و تجربه احتیاج مبرمی دارد، و توصیه می‌شود که از کارشناسان حقوقی برای آن کمک گرفت.

پنج: مراجعه به سامانه ثبت شرکت‌ها:

پس از تکمیل و بازبینی مدارک، باید به سایت ثبت شرکت‌ها به نشانی https://irsherkat.ssaa.ir جهت ورود اطلاعات و بارگذاری مدارک مراجعه کرد.

مراحل "درخواست به ثبت تاسیس شرکت یا موسسه غیر تجاری" عبارت‌اند از:

1. وارد کردن اطلاعات متقاضی؛ نام شخصی که متقاضی تاسیس شرکت است

2. وارد کردن نام و اطلاعات شخص حقوقی؛ درج پنج نام انتخابی با اولویت یک تا پنج برای شرکت

3. وارد کردن زمینه‌های فعالیت؛ یا همان موضوع فعالیت شرکت با جزئیات مربوط به آن

4. وارد کردن اطلاعات مرکز اصلی؛ شامل مشخصات پستی شرکت

5. وارد کردن سرمایه شخص حقوقی؛ مشخص کردن اطلاعات مربوط به سرمایه مانند سرمایه نقدی یا غیر نقدی یا سهام بانام و بی‌نام

6. وارد کردن اشخاص؛ منظور از اشخاص، افرادی هستند که در شرکت سمتی دارند

7. وارد کردن سهام/سرمایه اشخاص؛ اطلاعات مربوط به سهام و سرمایه شخص

8. وارد کردن ارتباط بین اشخاص؛ اطلاعات نمایندگان قانونی

9. وارد کردن شعب؛ اگر شرکت به تاسیس شعبه احتیاج داشته باشد، اطلاعات آن اینجا وارد می‎شود

10. وارد کردن سمت‌ها در شعب: مشخص شدن سمت و مدت تصدی در شعبه برای افرادی که قبلا در بخش "اشخاص" وارد شدند

11. روزنامه؛ اطلاعات سال مالی شرکت و همچنین اطلاعات روزنامه شرکت

12. وارد کردن اظهارنامه/ تقاضانامه: متن اظهارنامه یا تقاضانامه شرکت که می‌توان آن را تایپ، یا از متون موجود در سیستم استفاده کرد

13. وارد کردن اساسنامه: متن اساسنامه شرکت که می‌توان آن را تایپ، یا از متون موجود در سیستم استفاده کرد

14. وارد کردن شرکت‌نامه؛ متن شرکت‌نامه شرکت که می‌توان آن را تایپ، یا از متون موجود در سیستم استفاده کرد.

15. مدارک؛ در آخر با توجه به نوع شرکت، مدارک قابل ارائه به صورت خودکار نشان داده می‌شوند. با زدن تیک «تایید مدارک مورد نیاز» متقاضی تایید می‌کند که مدارک لازم را مطالعه کرده و نسبت به تهیه و ارائه آنها اقدام می‌کند.

شش. ارسال مدارک ثبت شرکت از طریق پست:

پس از طی کردن مراحل ثبت شرکت در سامانه مربوطه و اخذ تاییدیه پذیرش، باید نسخه‌های اصلی صورتجلسات تنظیمی و ضمیمه‌های آنها را امضا، و از طریق باجه‌های پست به صورت سفارشی به آدرس مشخص‌شده در تاییدیه ارسال کرد.

پس از ارسال مدارک تقاضای ثبت شرکت، وضعیت پرونده می‌تواند به یکی از این سه حالت در بیاید:

● رد پرونده

● نقص پرونده

● صدور آگهی

هفت. حضور در اداره ثبت:

پس از تسلیم درخواست ثبت شرکت در دو نسخه با ضمیمه‌ها به متصدی، یک نسخه در پرونده ضبط شده و مندرجات آن را دفتر مخصوص ثبت شرکت ها ثبت می‌شود. متصدی نسخه دوم را با قید تاریخ و شماره ثبت پس از امضا و مهر به متقاضی ارائه کرده تا و صاحبان امضا مجاز دفتر مخصوص را امضا می‌کنند.

ثبت در دفتر یادشده مانند ثبت سند در دفترخانه اسناد رسمی است؛ زیرا به موجب ماده 5 اصلاح آیین‌نامه ثبت شرکت ها، اداره ثبت شرکت ها در تهران و شهرستان‌ها در ثبت شرکت‎نامه قائم‌مقام دفترخانه‌های رسمی هستند.

هشت. پرداخت هزینه‌ها:

در هر کدام از مراحل ثبت شرکت باید مبالغی را به حساب‌های گوناگون واریز کرد (در بخش بعد ریز هزینه ثبت شرکت را مرور کرده‌ایم). سامانه‌ای که به متقاضی اجازه دهد تمام این پرداختی‌ها را به صورت یکجا انجام دهد، می‌تواند فرآیند اینکار را بسیار ساده‌سازی کند.

سامانه هوشمند ثبت شرکت «آسان‌ثبت» با فراهم کردن امکان پرداخت یکپارچه تمامی این هزینه‌ها گامی مهم در این مسیر در ایران برداشته است. رسید تمام مبالغ پرداختی نیز به طور مجزا و دقیق در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

نه. درج آگهی نهایی کردن ثبت شرکت:

پس از ارسال مدارک باید منتظر تایید بازرسان اداره ثبت شرکت‌ها ماند. پس از بررسی دقیق توسط آنها و رفع نواقص احتمالی، گواهی آگهی شرکت صادر می‌شود. ثبت شرکت با درج آگهی در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و انتشار آگهی در روزنامه کثیرالانتشار نهایی می‌شود.

3

سریعترین روش برای ثبت شرکت در تهران

کسب‌وکارهای مختلف گاه برای باقی ماندن در عرصه رقابت، انجام پروژه‌های بزرگ و همکاری با سرمایه‌گذاران نیازمند استفاده از سریعترین روش برای ثبت شرکت هستند. امروزه برای ثبت شرکت روش ثبت آنلاین در پیش پای متقاضیان قرار دارد. با استفاده از کمک مشاوران ثبتی مانند آسان ثبت شما به راحتی قادر به ثبت شرکت خود خواهید بود.

هزینه ثبت شرکت در تهران چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه ثبت شرکت به اداره‌های دولتی پرداخت می‌شوند. این هزینه چندبخشی و غیر ثابت است: چاپ آگهی در روزنامه رسمی و درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار ، هزینه پست مدارک، واریزی‌های اداره ثبت، حق‌الوکاله، پلمب دفاتر برخی از این هزینه‌ها هستند.

برای تاسیس شرکت‌های سهامی باید دفتر سهام و برگه‌های سهام سهامداران هم تهیه شود؛ مواردی که کارمزد تنظیم مستندات، تعیین نام و پیگیری و مشاوره را به مبلغ ناچیز کاهش می‌دهد.

مفتخریم اعلام کنیم که متقاضیان تاسیس شرکت می‌توانند با سامانه آسان‌ثبت با کمترین کارمزدها و تعرفه‌ها، پایین‌ترین هزینه را برای اینکار پرداخت کنند. امکان پرداخت هزینه‌های تاسیس شرکت به صورت یک‌جا نیز از مزایای دیگر این سامانه است.

هزینه ثبت شرکت از این موارد تشکیل شده است:

حق‌الوکاله ثبت شرکت :

این هزینه شامل هزینه تنظیم مدارک، وارد کردن آنها در سامانه به طور دقیق، پیگیری ثبت اسناد و سایر امور تا دریافت گواهی نهایی می‌شود.

پست مدارک تاسیس شرکت :

هزینه ارسال مدارک از طریق باجه‌های پست معادل ۶۰۰۰۰ تومان است که شامل گیره ، پوشه، تمبر، اوراق و ... می‌شود. این مبلغ تابع نوع موسسه نیست و برای انواع مجموعه‌ها یکسان است.

حق الثبت شرکت :

در صورت کامل بودن مدارک پست‌شده، پیش‌نویس آگهی تاسیس شرکت صادر شده و پس از امضای وکیل به اداره ثبت شرکت ها برده می‌شود. آنجا هزینه حق‌الثبت شرکت دریافت می‌شود، این مبلغ از ۲۵۰۰۰۰ آغاز می‌شود.

ابطال تمبر سرمایه شرکت :

حق تمبر مالیاتی است که باید هنگام ثبت شرکت و همچنین افزایش سرمایه شرکت پرداخت. طبق ضوابط مالیاتی، بخشی از این مبلغ ثابت و بخش دیگر آن به آورده بستگی دارد. شرکت‌های تجاری در ایران حداکثر تا دو ماه پس از دریافت آگهی تاسیس باید برای این کار اقدام کنند.

هزینه ابطال تمبر سرمایه بخشی جزئی از هزینه ثبت شرکت محسوب شده، و تعرفه آن نیم در هزار از ارزش سهامی یا سهم الشرکه اعضاست. شرکت‌های تعاونی در این مورد استثنا هستند.

آگهیِ روزنامه رسمی :

تعرفه انتشار چنین آگهی‌هایی در روزنامه رسمی به تعداد کاراکترهای آن وابسته است. دقت داشته باشید که علاوه بر تاسیس شرکت، کلیه تغییر بنیادین در آن نیز باید آگهی شود، از جمله انحلال شرکت، جابه‌جایی سمت افراد در هیئت‌مدیره و یا تصمیم سهامداران یا شرکا برای کاهش سرمایه شرکت.

آگهیِ روزنامه کثیرالانتشار :

هزینه انتشار این آگهی‌ها در روزنامه‌های کثیرالانتشار متغیر است. تعرفه اینکار به مجموعه‌ها بستگی دارد و مبلغ آن معمولا بر اساس ابعاد کادر آگهی مشخص می‌شود. گاهی این مبلغ در محاسبه هزینه ثبت شرکت در نظر گرفته نمی‌شود، چون در قوانین زمانی برای انتشار آن معین نشده است. اما همچنان طبق قانون الزامی است.

پس از ثبت یک شرکت چه اقداماتی لازم است انجام شود؟

بعد از آن که شرکت شما به طور قانونی ثبت شد، باید چندین کار را در برنامه خود قرار دهید، توجه کنید که انجام این کارها ضروری است و نباید از آن غافل شد.

پلمپ دفاتر قانونی: پلمپ دفاتر قانونی یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که باید بعد از ثبت شرکت در برنامه‌های خود قرار دهید. پلمپ دفتر به شما کمک می‌کند که دفاتر مالی شما نظم خاصی داشته باشد و حسابرسی آن ساده‌تر انجام شود. در زمان تعیین مالیات، پلمپ دفتر می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما کند.

کد اقتصادی دریافت کنید: کد اقتصادی برای انجام امور رسمی مالی اهمیت بالایی دارد. در تیر ماه اظهارنامه مالیاتی تنظیم کنید و برای این کار به کد اقتصادی نیاز خواهید داشت. تشکیل پرونده مالیاتی و تعیین حوزه مالیاتی هم به کد اقتصادی نیاز دارد.

گواهی ارزش افزوده دریافت کنید: به این موضوع توجه داشته باشید که برای آن که بتوانید با دیگر شرکت‌های خصوصی یا دولتی قرارداد ببندید، به گواهی ارزش افزوده نیاز خواهید داشت. در صورت عدم وجود گواهی ارزش افزوده شما قسمتی از مطالبات خود را نمی‌توانید دریافت کنید، پس برای اخذ این گواهی‌هر چه زودتر اقدام کنید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد