خبر تازه درباره یارانه بهمن ماه : یارانه جدید چه زمانی واریز می شود؟

کد خبر: 1049236

یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی در روز دوشنبه هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار ۷۸ میلیون نفر واریز می‌شود.

خبر تازه درباره یارانه بهمن ماه : یارانه جدید چه زمانی واریز می شود؟

یارانه بهمن چه زمانی به حساب سرپرستان خانوار واریز میشود؟ سوال درباره یارانه بهمن مساله ای است که از سمت مخاطبان ما پرسیده شده است. یارانه بهمن در واقع یازدهمن یارانه ای است که درسال جاری به حساب مردم واریز می شود . بعد از یارانه بهمن و یارانه اسفند دولت تصمیم جدید خود را برای چگونگی واریز یارانه در سال بعد اعلام خواهد کرد . تازه ترین خبر در مورد یارانه بهمن را در ادامه می خوانید:


تاریخ واریز یارانه بهمن 

یارانه بهمن

 یارانه بعدی که به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود یارانه نقدی بهمن است.در روز دوشنبه هفته پیش‌رو صد و بیستمین یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به حساب سرپرستان خانوار ۷۸ میلیون نفر واریز می‌شود.

همچنین هشتمین قسط مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا از یارانه این ماه ۲۱ میلیون خانوار کسر می‌شود.در هفته بعدی نیز یارانه معیشتی کرونا برای ۹ میلیون تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مبلغ ۱۲۰ هزار تومان و برای ۲۵ میلیون نفر دیگر مبلغ ۱۰۰ هزار تومان واریز می‌شود.

 

آخرین خبر از پرداخت یارانه ها در سال آینده

تازه‌ترین گزارش از سلسله گزارش‌های توصیفی-سیاستی موسسه عالی پژوهش تامین‌اجتماعی، گزارش لایحه پیشنهادی بوجه ۱۴۰۰ با تاکید بر «تبصره ۱۴» منتشر شد. به گزارش روابط‌عمومی این موسسه، تازه‌ترین گزارش از سلسله گزارش‌های توصیفی- سیاستی موسسه عالی پژوهش، گزارش لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۰ با تاکید بر «تبصره ۱۴» منتشر شده که با نگاهی دقیق‌تر به ردیف‌های منابع پیش‌بینی شده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مشخص می‌شود که بخش منابع تبصره ۱۴ در این لایحه نسبت به قانون سال ۹۹ با تغییرات کمی و کیفی زیادی روبه‌رو است.

سقف منابع و مصارف در لایحه بودجه امسال ۲۴.۳۵۷.۰۷۸ میلیاردریال معادل ۲۴ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۷۸ میلیارد ریال تعیین شده است. مصارف پرداختی بابت مخارج و تعهدات شرکت‌های موضوع هدفمندی در تبصره «۱۴» ارائه شده در لایحه سال ۱۴۰۰ در مقایسه با قانون بودجه سال ۱۳۹۹ با تغییراتی همراه بوده‌است به‌طوری‌که مصارف غیرهدفمندی از ۲۲ ردیف در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ به ۱۰ ردیف در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است.

میزان پرداختی بابت مخارج و تعهدات شرکت‌های موضوع هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به قانون بودجه سال ۱۳۹۹ با کاهش ۸۹/ ۱۹درصدی همراه بوده است. اجزای مصارف مورد نظر از ۲۲ ردیف به ۱۰ ردیف کاهش یافته‌است. در میان ردیف‌های ده‌گانه باقی‌مانده در این لیست، ردیف «عوارض و مالیات ارزش افزوده فرآورده‌های نفتی فروش داخلی» با منفی ۲/ ۹ درصد بیشترین کاهش و ردیف «هزینه حمل و نقل و توزیع فرآورده‌های نفتی» نیز با ۳/ ۳۴درصد بیشترین افزایش را تجربه کرده‌اند. علاوه بر آن، ردیف‌های ۴، ۹ و ۱۰ افزایشی معادل ۲۵، ۳/ ۲۴ و ۳/ ۲۴ درصد را نسبت به سال گذشته داشته‌اند.از بعد کیفی، تعداد ردیف‌های بخش مصارف هدفمندی در این لایحه بیشتر شده و از ۹ ردیف به ۱۵ ردیف تغییر پیدا کرده است. از طرف دیگر، ردیف «۳۰» مصارف هدفمندی سال گذشته با عنوان «سایر مصارف هدفمندی شفاف‌تر شده است و این مصارف یا به‌صورت ردیف‌های جداگانه یا در زیرردیف‌های ذیل ردیف ۲۵ لایحه جدید تصریح شده‌اند. همچنین، تعدادی از مصارف ذکر شده در ردیف‌های قبلی که در لایحه ۱۳۹۹ موجود بود ادغام شده‌اند.

۲ برابر شدن یارانه‌ ها منتفی شد؟

میرتاج الدینی نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص تکلیف مصوبه دوبرابر شدن یارانه‌ها پس از رد شدن کلیات بودجه، گفت: ممکن است مصوبه دوبرابر شدن یارانه‌ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دوباره از سوی کمیسیون تلفیق تصویب نشود.

روز گذشته کلیات لایحه بودجه در حالی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی رد شد که کمیسیون تلفیق، مصوباتی پر سر و صدایی هم افزایش وام ازدواج، دو برابر شدن یارانه‌ها در سال آینده، حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی و افزایش حقوق سربازان و... را در آن گنجانده بود.

با توجه به منتفی شدن مصوبات مذکور و بازگشت لایحه بودجه به دولت، این سوال مطرح است که در صورت ارائه مجدد لایحه بودجه به مجلس، کمیسیون تلفیق مصوبات خود را دوباره تصویب خواهد کرد یا نه؟

حجت‌الاسلام والسلمین میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون تلفیق در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه کمیسیون تلفیق بودجه در صورت ارائه لایحه جدید از سوی دولت، باز هم بر مصوبات خود همچون افزایش وام ازدواج، حذف نرخ ارز ترجیحی، دو برابر شدن یارانه‌ها و... پافشاری خواهد کرد یا نه، گفت: به نظر می‌رسد همه ی مصوبات کمیسیون تلفیق دوباره تصویب نخواهد شد و برخی از آنها ممکن است تغییر کند کما اینکه برخی از مصوبات کمیسیون با رای ناپلئونی تصویب شده بودند. در همین خصوص ممکن است مصوبه دوبرابر شدن یارانه‌ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دوباره از سوی کمیسیون تلفیق تصویب نشود.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی خاطرنشان کرد: حتی اگر این موضوع در صحن علنی مطرح می‌شد مخالفان جدی داشت و من در دفاع از کلیات بودجه تنها موضوع مورد اختلاف را همین مسئله عنوان کردم که می‌توانست در صورت تایید کلیات به کمیسیون بازگردانده شود یا در صحت تغییر پیدا کند که با رد شدن کلیات لایحه بودجه همه این مسائل منتفی شد.

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها