مدرترین مصالح ساختمانی ایران + مزیت های استفاده از آن ها

کد خبر: 1051130

مصالح ساختمانی مدرن در ایران 

 از گذشته تا به کنون، در تمامی جوامع و کشور های مختلف نیاز به مسکن یکی از مهم ترین و اساسی ترین نیاز های بشر به حساب آمده است. با توجه به این که روز به روز جمعیت کره ی زمین رو به افزایش است، تمامی نیاز های اصلی انسان به خصوص نیاز به مسکن نیز افزایش پیدا کرده است. امروزه تکنولوژی پیشرفت بسیار شایانی داشته و این پیشرفت به مقدار قابل توجهی در تمامی جنبه های زندگی تاثیر مستقیمی گذاشته است. پیشرفت تکنولوژی در علم، زندگی بشر و هر آنچه که در دنیا وجود دارد تاثیر می گذارد. البته در این میان، پیشرفت تکنولوژی بر روی نوع مصالح ساختمانی و صنعت ساخت و ساز نیز تاثیر بسیاری گذاشته است. 

 به مرور زمان، استفاده از مصالح قدیمی منسوخ شده و مصالح جدید، با مقاومت بالاتر و مزیت های بیشتری تولید می شوند که در ادامه برخی از ویژگی های آن ها را بررسی  می کنیم.

zR9IAeV4KukD

مزایای استفاده از مدرن ترین مصالح ساختمانی کدام اند؟

 همانطور که در قسمت های قبل اشاره کردیم، مزیت های مصالح ساختمانی نسبت به مصالح ساختمانی قدیمی تر بیشتر است. سطح تفاوت های موجود بین مصالح قدیمی و مدرن ترین مصالح ساختمانی مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز به قدری است که  این تفاوت به صورت کاملا روشن در ساختمان های تکمیل شده به چشم می خورد. 

مهم ترین مزیت های استفاده از مصالح مدرن و نوین در صنعت ساخت و ساز عبارت اند از:

  1. - هزینه های مورد نیاز را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهند. توجه داشته باشید که کارایی مصالح نوین بیشتر از مصالح قدیمی تر است و این موضوع نیاز به استفاده از مصالح بیشتر و ... را کاهش داده و در نهایت هزینه ی مورد نیاز کاهش پیدا می کند.
  2. -  سرعت اجرای را بالا می برند.
  3. -  به طور میانگین، مقاومت بیشتری را نسبت به مصالح قدیمی هم نوع خود دارا هستند. به عنوان مثال بلوک هایی که جدیدا وارد بازار مصالح ساختمانی شده است مقاومت بالاتری را نسبت به مصالح قدیمی تر همانند آجر دارند.
  4. -  ایجاد حالت هایی همانند عایق حرارتی، صوتی و حتی رطوبتی 

برترین و مدرن ترین مصالح ساختمانی مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز کدام اند؟

F8NRLEKhfIU2

مصالح ساختمانی با توجه به مکان مورد استفاده در یک سازه و معیارهای دیگری دسته بندی می شوند. ما در این قسمت از مقاله به بررسی جدیدترین مصالح ساختمانی با توجه به مکان مورد استفاده و تمامی ویژگی های برتر آن ها می پردازیم، با ما همراه باشید.

- بتن های ساختمانی با ویژگی خود ترمیم شونده 

اولین گروه از مصالح ساختمانی که جزء مدرن ترین مصالح ساختمانی قرار گرفته می شوند، بتن های خود ترمیم شونده هستند. همانطور که از نام این بتن مشخص است، قابلیت ترمیم قسمت های ترک خورده ی سطح خود را دارا است و می تواند از تخریب و فرسودگی خود جلوگیری کند. از برترین ویژگی های بتن های خود ترمیم کننده می توان به عمر طولانی نسبت به بتن های معمولی،  دارا بودن مواد اضافه تر نسبت به بلوک های معمولی، استفاده از ترکیب های همانند سیلیکات سدیم و ... اشاره کرد. استفاده از سیلیکات سدیم در تولید این نوع بتن سبب می شود تا بتن ساخته شده به راحت ترین حالت ممکن قابلیت ترمیم خود را داشته باشد.

-  بتن های اسفنجی

بتن های اسفنجی یکی از مدرن ترین مصالح ساختمانی است که امروزه در صعنت ساخت و ساز مورد استفاده قرار گرفته می شوند. در ترکیبات این نوع بتن ها از شن، ماسه، سیمان و آب استفاده می شود و البته قابلیت عبور دادن آب را به دلیل وجود فضاهای خالی در ساختار خود دارا است. گاز سیلیس، خاکستر بادی و سرباره جزء افزودنی های مورد استفاده در تولید بتن های اسفنجی هستند که سبب افزایش سطح استحکام بتن تولید شده می شوند. 

 استفاده از مواد افزودنی این بتن را به یک بتن خاص و ویژگی منحصر به فرد تبدیل کرده است. از ویژگی های دیگر بتن های اسفنجی می توان به مقاومت ایده آل و گیرش مطلوب اشاره کرد. 

توجه داشته باشید که امروزه بتن های زیادی در گروه بهترین مصالح ساختمانی قرار گرفته می شوند که از  مهم ترین آن ها می توان به بتن هایی با قابلیت رسانای نور، ورق های پلی کربنات و ... اشاره کرد.

- الوارهای توده ای با ویژگی های خاص

از اولین سال های زندگی بشر بر روی کره ی خاکی تا به حال، چوب ها به عنوان یکی از پرکاربرد ترین مصالح ساخت و ساز مورد استفاده قرار گرفته شده اند. البته به مرور زمان و با پیدایش فلزهایی همانند آهن و... که استحکام بالاتری نسبت به چوب دارند،  به مرور جای کم تری در مصالح ساخت و ساز پیدا کرده اند.

 امروزه با استفاده از چوب، الوارهای چوبی توده ای به عنوان یکی از برترین و به روز ترین مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار گرفته می شوند. استفاده از فرایند های مهندسی به روز و پیشرفته در تولید این الوار ها و ساختارهای لایه به لایه سبب شده است تا علاوه بر استحکام بیشتر، در پروژه های بزرگ ساختمانی مورد استفاده قرار گرفته شوند.

البته هیچگاه از این نوع مصالح به صورت کاملا مجزا استفاده نمی شود و همواره از سایر مصالح ساختمانی همانند مصالح آهنی و بتنی  در کنار آن ها استفاده می شود.

- آجرهایی با قابلیت تصفیه هوا

یکی از برترین و حیرت آور ترین مصالح جدید مورد استفاده در ساخت و ساز، آجرهایی با خاصیت تصفیه ی هوا هستند. با توجه به این که آلودگی هوا دغدغه ی همیشگی بشر است، استفاده از روش های فیلترسازی منفعل می توانند نقش بسیار مهمی را در این صنعت ایفا کنند. البته از این آجر ها بیشتر در ساخت نماهای بیرونی ساختمان ها استفاده می شود و پس از ورود جریان هوا به این آجرها، هوا تصفیه شده و هوایی کاملا سالم به بیرون راه پیدا می کند.

 از برترین مصالح ساختمان و مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز می توان به سیمان های روشنگر، آجرهایی با قابلیت خنک کنندگی، چوب هایی بسیار شفاف و ... اشاره کرد.

بلوک های سبک

یکی از جدیدترین و مدرنترین محصولاتی که می توان به آن اشاره کرد بلوک سبک می باشد. این نوع بلوک ها با توجه به وزن کم و مقاومت بالا و همینطور عایق خوبی که دارند در امروز بسیار مورد توجه قرار گرفته و افراد و معماران زیادی را به سمت خود کشانده است. در صورت تمایل می توانید برای مطالعه بیشتر و برآورد قیمت بلوک سبک می توانید به سایت iagco مراجعه کنید.

در صورتی که درمورد خرید مصالح ساختمانی خود دچار مشکل شده و نیاز به مشاوره دارید تیم iagco می تواند به خوبی به شما عزیزان کمک کند.

4ulQpd1eXNaq

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها