مهاجرت تحصیلی آمریکا 2021

کد خبر: 1069813

در حال حاضر تحصیل در آمریکا، در همه مقاطع تحصیلی تبدیل به رویایی شده است که همه افراد متقاضی به دنبال راهی برای دستیابی به این هدف می‎باشند.

از میان همه دلایلی که باعث می‌شود دانشجویان زیادی به مهاجرت تحصیلی آمریکا ۲۰۲۱ گرایش پیدا کنند، می‌توان به امکان تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان، امکانات آموزشی و رفاهی،کیفیت بالای زندگی ، نظام آموزشی و … اشاره کرد.

1

افراد می‌توانند با تحصیل در آمریکا و دریافت ویزای تحصیلی این کشور و همچنین تحصیل در مقاطع مختلف، آینده شغلی خود را تضمین کنند.

در کشور آمریکا تعدادی بالغ بر ۵۰۰۰ کالج و دانشگاه وجود داشته که این امر موجب شده تا انتخاب مناسب از جهات مختلف برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی آمریکا ۲۰۲۱ فراهم شود.

همانطور که قبلا ذکر شد امروزه افراد بسیاری تمایل به تحصیل در آمریکا را  دارند که این امر به جهت این است که بتوانند در پی این اقدام اقامت تحصیلی آمریکا را گرفته و در نتیجه از این مسئله در جهت مهاجرت تحصیلی آمریکا ۲۰۲۱ بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است این مسئله از طریق دریافت ویزای f 1 و یا ویزای g 1 یا j 1 آمریکا خواهد بود، و البته می‌توان گفت یکی از بهترین روش‌های موجود جهت مهاجرت به آمریکا، اقدام از طریق تحصیل خواهد بود، و همچنین سرمایه گذاری یا دریافت ویزای کار آمریکا از روش‌های دیگر مهاجرت به این کشور محسوب می‌شوند.

حتی بسیاری افراد که قصد مهاجرت از طریق ویزای نامزدی آمریکا و یا ویزای ازدواج آمریکا را دارند به دلیل بعضی شرایط خاصی که برای این نوع ویزاها در نظر گرفته شده، از طریق ویزای تحصیلی نسبت به اخذ اقامت آمریکا اقدام می‌کنند.

شرایط اعزام دانشجو جهت مهاجرت تحصیلی آمریکا 2021

سن شروع تحصیل در آمریکا برای تمامی افراد 6 سالگی می‌باشد و افراد با گذراندن یک دوره 12 ساله، تحصیلات متوسطه خود را به اتمام خواهند رساند.

پس از آن متقاضیان موفق به دریافت مدرک IB که همان دیپلم کشور آمریکا است، خواهند شد.

برای مهاجرت تحصیلی آمریکا 2021، شرایط سنی جهت ورود به دبیرستان‎های این کشور 14 سالگی بوده و در صورتی که فردی بخواهد از ایران برای تحصیل در دبیرستان‎های این کشور اقدام کند، باید مقطع راهنمایی را با معدل بالاتر از 12 به اتمام رسانده باشد. همچنین افراد باید در نظر داشته باشند که داشتن مدرک IB برای ادامه تحصیل در کالج‎ها و دانشگاه‌های آمریکا برای امتقاضیانی که تحصیلات قبل از دانشگاه را در آمریکا گذرانده‎اند الزامی خواهد بود.

2

هزینه و شهریه‎ی تحصیل در آمریکا:

هزینه تحصیل در آمریکا در این مقاطع تحصیلی مختلف، با توجه به دولتی یا خصوصی بودن مدارس شرایط متفاوتی دارد. تامین بودجه مدارس دولتی آمریکا، توسط مالیاتی که مردم هر ایالت پرداخت می‎کنند خواهد بود، بنابراین تحصیل در مدارس فقط برای اشخاصی که در آن ایالت سکونت داشته و مالیات پرداخت می‎کنند، به صورت رایگان خواهد بود.

در مدارس خصوصی این کشور نیز شهریه‎ها متفاوت می‎باشد. اگر افراد مدارس خصوصی شبانه روزی را جهن تحصیل انتخاب کنند، می‎تواند از بهترین امکانات زندگی از قبیل خوابگاه، وعده‎های غذایی، سالن‎های ورزش، امکانات یادگیری زبان و … استفاده کرده و بهره ببرند.

تحصیل در مقطع لیسانس در آمریکا:

بسیاری از متقاضیان تحصیل در آمریکا، تمایل دارند در مقطع لیسانس در این کشور به تحصیل بپردازند، چرا که با این اقدام شانس خود را برای ورود به مقاطع بالاتر تحصیلی و کار در آمریکا افزایش خواهند داد. مدت زمان تحصیل در مقطع لیسانس در کشور آمریکا 4 سال خواهد بود.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که اگر قصد دارند برای پذیرش از دانشگاه‎های این کشور اقدام نمایند، باید مدرک دیپلم 12 ساله خود را دریافت کرده باشند و اگر هنوز مدرک پیش دانشگاهی خود را دریافت نکرده‎اند، این امکان برایشان فراهم خواهد بود که دوره پیش دانشگاهی خود را در این کشور بگذرانند.

افراد برای تحصیل در مقطع لیسانس در آمریکا، نیازمند کسب نمره آیلس 5 یا 6 و یا نمره تافل مشابه خواهند بود. متقاضی می‎تواند با گذراندن 4 سال تحصیلی معادل 8 ترم، مدرک لیسانس خود را از دانشگاه‎های آمریکا دریافت کند. همچنین با توجه به اینکه فرد در چه رشته‎ای تحصیل می‎کند و چه واحدهای دروس تحصصی و اختیاری را گذرانده است، مدرک Bachelor of Science=B.S و یا Bachelor of Art=B.A به او ارائه خواهد شد.

لازم به ذکر است دانشجویان در زمان تحصیل در مقطع لیسانس، اجازه کار به صورت 10 ساعت در هفته را خواهند داشت.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در آمریکا:

از این رو که درصد بسیار کمی از آمریکایی‎ها جهت تحصیل در مقطع فوق لیسانس اقدام می‎کنند، فردی که در این مقطع تحصیل کند، شانس بسیار زیادی برای یافتن کار در در این کشور را خواهد داشت. متقاضیان جهت ادامه تحصیل در آمریکا در مقطع فوق لیسانس، نیازمند نمره آیلس 6.5 به بالا و یا نمره تافل مشابه را خواهند بود. همچنین برای تحصیل در اکثر رشته‌ها، با توجه به نوع رشته باید نمره Gre و Gmat قابل قبولی نیز دریافت کنند. گذراندن مقطع فوق لیسانس در این کشور، بر اساس رشته مورد نظر، بین یک تا سه سال به طول خواهد انجامید.

 درکارشناسی ارشد تحقیقی، دانشجو تعداد واحد کمتری را خواهد گذراند و ملزم است یک تز یا پایان نامه و یک مقاله ارائه کند. می‎توان گفت برای متقاضیانی که می‎توانند هزینه تحصیل خود را برای مدت کوتاه‎تری پرداخت کنند، کارشناسی ارشد حرفه‎ای بسیار مناسب‎تر خواهد بود، و این امکان برای افراد فراهم خواهد بود که در مدت کوتاهی بتوانند جذب بازار کار شوند.

دانشجویان در زمان تحصیل در فوق لیسانس اجازه کار به صورت 20 ساعت در هفته را خواهند داشت و می‎توانند برای هر ساعت درآمدی در حدود 15 دلار را کسب نمایند.

منبع

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها