جدید ترین تکنیک های بهبود اعتماد به نفس

کد خبر: 1069818

یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید تاثیر آن را در زندگی جدی بگیریم، اعتماد به نفس می باشد. اعتماد بنفس یکی از ویژگی هایی است که در افراد موفق سرشناس جهان می توانید مشاهده کنید؛ اما چگونه اعتماد بنفس را افزایش دهیم که ما هم در آینده به فردی موفق و سرشناس تبدیل شویم؟ آیا امکان دارد این ویژگی را در کودکان مان تقویت کنیم؟ چگونه از کمبود خودباوری مطلع بشیم؟

سوالاتی که ذهن اکثر افراد را به خود درگیر کرده و به دنبال پاسخی برای آن می گردند. ما در این مقاله به صورت جامع به تمامی سوالات شما عزیزان پاسخ داده ایم. تا پایان با ما همراه باشید تا با جدید ترین تکنیک های افزایش اعتماد به نفس آشنا شوید. قبل از هر تعریفی این نکته را نیز باید بگویم که کمبود اعتماد به نفس در زندگی می تواند مشکلات زیادی را برای شما به وجود آورد. اینکه نمی توانید حق خود را بگیرید و یا از حق کسی دفاع کنید یکی از علائم کمبود اعتماد بنفس است که امروزه می توان بیشتر شاهد آن بود.

اکثر افرادی که از کمبود این ویژگی رنج می برند، با هوشمند شدن گوشی های همراه و کامپیوتر ها، خود را بیشتر در پشت آنها پنهان می کنند. این افراد از بر قراری ارتباط با دیگران می هراسند و در اکثر مواقع از اجتماع فراری اند. قبل از هر صحبتی بهتر است تعریف دقیق از خودباوری داشته باشیم.

1

تعریف جامع اعتماد به نفس

اعتماد به نفس چیست؟ طرز فکر مثبت و اعتماد به مهارت ها و توانایی هایتان در انجام دادن درست کار ها را اعتمادبه نفس  یا خودباوری می گویند. این اعتماد و اطمینان به شما روحیه ای می دهد که در شکست ها از جای خود بلند می شوید و با انگیزه بالاتری به راهتان ادامه می دهید، از اتفاقات پیرامونتان ترسی ندارید و با شجاعت به جلو نگاه می کنید. همین روحیه است که باعث می شود در زندگی تان پیشرفت کنید و به فرد موفقی تبدیل شوید.

9 مورد از جدید ترین تکنیک های افزایش اعتماد بنفس

در این قسمت، با 9 روش کاربردی برای افزایش خودباوری آشنا می شوید که با تمرین و تکرار می توانید، به راحتی این ویژگی را در خودتان، کودکان تان، همسرتان و... افزایش دهید. همچنین می توانید با استفاده از این تکنیک ها موفقیت خود را در کار های تان تثبیت کنید. 9 مورد از جدید ترین تکنیک های تقویت خودباوری عبارت است از:

  • جذاب صحبت کنید و شجاعت داشته باشید

یکی از ویژگی های افراد با اعتماد بنفس، شجاعت داشتن و جسورانه صحبت کردن آنان است. جسورانه صحبت کردن با پرویی و بی ادبی متفاوت است و نمی توان گفت که افراد پررو اعتماد به نفس دارند. سعی کنید در جمع با شجاعت صحبت کنید و نظر تان را بیان نمایید حتی اگر اشتباه است. شجاعت بیان احساساتان را داشته باشید و نترسید که چه می شود یا نمی شود. شما ارزشمند هستید و باید برای خودتان ارزش قائل شوید. اینگونه دیگران هم یاد می گیرند که برایتان ارزش قائل شده و با شما با احترام برخورد نمایند.

لحن صحبت مودبانه و خاص خودتان را داشته باشید و در میان صحبت های تان زیاد نخندید؛ چرا که دیگران حرف تان را جدی نمی گیرند. اطرافیان از لحن صحبت شما می توانند اعتمادبه نفس تان را احساس کنند. این کار باعث می شود که روی شما حساب دیگری باز کنند و به چشم دیگری به شما نگاه کنند.

  • استفاده درست از زبان بدن

یکی از مواردی که می تواند به اطرافیان ما بفهماند که ما چه اندازه به خودمان اعتماد و اطمینان داریم، زبان بدن است. شاید این جمله خیلی به گوش تان خورده باشد که "فلانی حتی خودش، خودشو قبول نداره"! این جمله را هنگامی می شنوید که فردی با زبان بدن خود نشان داده که به خودش هم اطمینانی ندارد. سعی کنید همیشه طوری چهره و ظاهر خود را نشان دهید که اعتماد به نفس بالایی دارید. تلقین داشتن اعتماد به نفس کمک بسزایی را به افزایش اعتماد به نفس می کند. اینکه بتوانید در شرایط مختلف، خودتان را کنترل کنید و بر موقعیت ها تسلط داشته باشید می تواند به دیگران نشان دهد که شما اعتماد به نفس بالایی دارید و باید بدانند که هر طور که می خواهند با شما رفتار نکنند.

زبان بدن شما شامل حرکت دست ها، پاها و تمام اعضای بدنتان است. برای اینکه به دیگران نشان دهید که اعتماد به نفس دارد، سعی کنید سرتان را بالا بگیرید و پشت تان را صاف کنید و خمیده نباشید و سینه تان را سپر نمایید.

2

  • مثبت فکر کنید، انرژی مثبت به دیگران بدهید و مرد عمل باشید

احساس مثبت همیشه نتیجه مثبت و خوبی خواهد داشت. پس زندگی تان را متحول کنید و احساسات و افکار منفی را از خودتان دور کنید. همیشه خود را بابت اتفاقاتی که در آن نقشی نداشتید سرزنش نکنید و نیمه پر لیوان را ببینید. از داشته های تان شکر گذاری کنید و تا حس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید. این را بدانید که اعتماد به نفس فقط در ظاهر شما نیست بلکه در عمل شما نیز قابل مشاهده است. سعی کنید در کارتان بهترین باشید و خود را به چالش بکشید و در دل سختی ها بروید. این کار باعث می شود شما قوی تر از قبل شوید و اعتماد به نفستان افزایش یابد.

  • لباس مناسب بپوشید و به ظاهر خودتان برسید

یکی از مهم ترین عوامل در افزایش اعتماد به نفس زنان پوشیدن لباس مناسب و شیک می باشد. پوشیدن لباس های شیک به معنای گرون بودن آن نیست. شما می توانید لباس های زیبای ارزان قیمت هم که متناسب با شخصیت تان است را بپوشید. لباسی که به شما اعتماد بنفس می دهد. به ظاهر خودتان برسید، این تصور که "چرا آرایش کنم" را کنار بگذارید و به صورتتان رنگ بدهید.

تمامی این کار ها موجب می شود که شما هنگام نگاه کردن در آینه احساس خوبی داشته باشید. این احساس خوب موجب تقویت خودباوری تان نیز می شود.

  • از قضاوت های دیگران ناراحت و نگران نشوید

یکی از عواملی که بر روی بیشتر افراد تاثیر می گذارد، این است که "دیگران چی میگن"! افرادی که اعتماد به نفس پایین دارند همیشه به فکر حرف هایی هستند که مردم می زنند. به عنوان مثال "من اگر این لباس رو بپوشم مردم چی میگن"، "من اگر فلان کار و کنم مردم چی میگن" و... . اگر می خواهید اعتماد بنفس تان را افزایش دهید باید خودتان را به بی خیالی بزنید و برای تان مهم نباشد که دیگران چه حرفی راجب شما می زنند. یا به طور خیلی مختصر "خودت باش و از اینکه خودت هستی نترس".

حرف، چیزی است که همیشه و همه جا آن را می توان شنید. پس نگران حرف های دیگران نباشید. از خودتان مطمئن باشید که راه درست را انتخاب کرده اید.

3

  • چیز هایی که به شما اعتماد به نفس می دهد را بیابید

یکی از مهم ترین موضوعاتی که می تواند باعث افزایش اعتماد بنفس تان شود، این است که به دنبال چیز هایی بروید که این حس را به شما می دهند. شاید چیز یکه به شما خودباوری می دهد بر روی دیگران تاثیری نداشته باشد. به عنوان مثال رنگ مو آبی به من حس زیبایی می دهد و اعتماد به نفسم را بالا می برد و یا پوشیدن لباس با رنگ های روشن به من حس خوبی می دهد.

تمام تلاش خود را کنید که در مقابل دیگران نقش بازی نکنید و خودتان باشید حتی اگر دیگران از خوده واقعی تان خوششان نمی آید! وقتی سعی می کنید نقش فرد دیگری را بازی کنید، خودباوری تان ضعیف تر می شود و از خوده واقعی تان خجالت زده می شوید. در صورتی که شخصیت خودتان جذاب تر از نقشی است که بازی می کنید.

  • از مقایسه کردن خود با دیگران دست بردارید

فردی که خودش را باور دارد هیچگاه خودش را با دیگران مقایسه نمی کند؛ چرا که خودباوری اش را پایین می آورد. مقایسه خود با دیگران باعث می شود حس بدی به ما دست بدهد و خودمان را در سطح پایین تری ببینیم. برای اینکه سطح پیشرفت خود را بسنجید فقط کافی است خود را با خودتان مقایسه کنید با فردی که قبلا بوده اید و به فردی که حال تبدیل شده اید. این سنجش باعث می شود نقاط قوت تان را ببینید و آنها را تقویت نمایید.

  • مهارت ها و تخصص جدید بیاموزید

آموختن تخصص جدید به افزایش اعتماد بنفس شما کمک می کند و باعث می شود خودتان را دسته کم نگیرید. هرگاه می خواهید با فردی در مورد خودتان سخن بگویید، دسته پر هستید. آموختن تخصص های جدید نه تنها شما را به چالش های جدیدی می کشاند، بلکه ارزش شما را نیز در جامعه بیشتر می کند و به فرد ارزشمندی تبدیل می سازد.

4

  • تکنیک های افزایش اعتماد به نفس را تمرین کنید

در مقابل آینه بایستید و به خود نگاه کنید و در چشمان تان زل بزنید و استعداد ها و مهارت های تان را مرور کنید و خودتان را به رخ خود بکشید. در لحظه حال زندگی کنید و از فرصت های طلایی به نحوه احسن استفاده نمایید. فرصت های شغلی که برای تان پیش می آید و از آن می ترسید را بپذیرید و چالش جدیدی را شروع کنید تا برای تان تجربه شود و قوی تر از دیروز خود شوید. سعی کنید هنگام دیدار با اشخاص، محکم دست بدهید تا فرد روبروی شما اعتماد به نفس تان را حس کند.

مهارت "نه" گفتن داشته باشید و کاری را که باب میل تان نیست، از روی اجبار انجام ندهید. با دیگران حرف بزنید و اظهار نظر کنید، از بیان نظر خود نترسید. از شکست خوردن در مسیر رسیدن به هدف تان نترسید و این را بدانید که افراد موفق با پشت سر گذاشتن شکست ها به موفقیت رسیده اند. اشتباهات تان را با روی باز بپذیرید و آنها را توجیه نکنید. هنگام انجام دادن کارهایتان بهانه نیاورید و کار امروز تان را به فردا نیندازید. در اجتماع باشید و در آن فعالیت نمایید و روابط اجتماعی تان را قوی تر کنید.

سخن پایانی

در پایان این مقاله باید بگویم که شما از سنین کودکی اعتماد به نفس را داشته اید، فقط آن را تقویت نکرده اید. توجه داشته باشید که بالا بردن اعتماد به نفس در کودکان بسیار ساده تر از افزایش اعتماد به نفس در بزرگسالان است. پس تمرین های مورد نیاز را برای تقویت این ویژگی در کودکان را از همین حالا شروع کنید و بدانید که این ویژگی می تواند تاثیر مستقیمی را بر آینده فرزند تان بگذارد.

با مطالعه این مقاله و رعایت نکاتی که متذکر شدیم می توانید در عرض کمتر از 1 ماه به فردی با اعتماد بنفس بالا تبدیل شوید و آینده ای را برای خود و خانواده تان بسازید که همیشه در ذهن تان مرور می کردید. فقط باید همین حالا شروع کنید و کار امروز را به فردا نیندازید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها