بررسی تلویزیون شیائومی4s و 4x

کد خبر: 1089328

اولین طیف تلویزیون های شیائومی یا همان mi tv که در بازار جهانی عرضه شد سری 4s بود و بعد از آن سری 4x. البته باید گفت هر دو این مدل ها همراه با مدل 32 اینچی سری4a ارائه شده اند. با ما همراه باشید تا این دو مدل از تلویزیون شیائومی را مورد بررسی قرار دهیم.

11

 

 

 

کیفیت تصویر تلویزیون شیائومی 4X و 4S

این دو مدل جدا از اندازه صفحه نمایش خود تفاوت های بسیار کمی دارند. وضوح تصویر در همه موارد 3840 *2160 پیکسل است، یعنی کیفیت تصویر  4kآنها با فناوری های HDR سازگار است. بسته به ابعاد تلویزیون میتوان کیفیت HDR10 یا HDR10+ داشته باشد.  کیفیت تصاویر در تلویزیون 4X دارای قابلیت های ویژه ای است که آن را به نسبت 4S متفاوت می کند. در تلویزیون 4X تصاویر با فناوری VIVID picture دقت رنگ و تصاویر فوق العاده ای را به تصویر می کشد. تراشه REALITY FOLW نیز در هر دو سری از تلویزیون های شیائومی 4S و 4X وجود دارد که باعث می شود تصاویر با تحرک زیاد همانند تصاویر ورزشی به بهترین شکل نشان داده شوند و هیچ گونه تاری در تصاویر به وجود نیاید.

 

ویژگی های فنی تلویزیون های شیائومی

هر دو سری تلویزیون های شیائومی دارای حافظه داخلی 8 تا 16 گیگا بایتی هستند و همه این موارد بستگی به ابعاد و اندازه های تلویزیون دارد. بخش اتصال نیز متداول است و با 3 پورت USB 2.0 ، ۳ درگاه HDMI ، یک درگاه اترنت ، اتصال هدفون با جک 3.5 میلی متری ، ورودی AV برای رمزگشا و فیبر نوری تکمیل می شود. آنها همچنین دارای بلوتوث 4.2 و WiFi دو بانده هستند.

 

تفاوت در اندازه صفحه نمایش ، روشنایی ، صدا و مصرف برق است. همانطور که میدانید، روشنایی از حداکثر 330 نیت در مدل 55 اینچی به 250 در مدل مورب کوچکتر می رسد. اسپیکرها در هر دو حالت یک جفت با فناوری Dolby Audio هستند، اما در مدل بزرگ، قدرت هریک از آنها 10 وات است، در حالی که در مدل کوچکتر هر کدام به 8 وات کاهش می دهیم. در نهایت، مصرف برق از 150 وات به 85 وات می رسد.

 

قابلیت های هوشمند تلویزیون شیائومی سری 4X و 4S

هر دو سری های تلویزیون شیائومی دارای قابلیت هوشمند هستند و به سادگی به اپلیکیشن هایی همچون Netflix و amazon و الباقی شبکه ها در زمینه محتوا دسترسی دارند. سیستم عامل این تلویزیون ها android 9  است و با استفاده از ان می توان به گوگل پلی دسترسی داشت و اپلیکیشن های مورد نیاز را بر آن نصب کرد. با استفاده از نرم افزار chromecast میتوانید گوشی موبایل، تبلت و لپ تاپ را به راحتی و بدون نیاز به کابل به تلویزیون متصل کرد.

 

12

 

ریموت کنترل شیائومی

ریموت کنترل های سری 4a و 4x فرق چندانی با یکدیگر ندارند و هر دو ان ها بلوتوثی و بسیار پر قدرت اند و حتی با وجود موانع می توانند کاربردشان را حفظ کنند. ریموت کنترل های تلویزیون شیائومی دارای google assistant هستند  و می توان با استفاده از صدای خودتان شبکه مورد نظرتان را پیدا کنید و زمان کمتری را صرف کنید.

 

سخن پایانی

اگر هنوز با توضیحات بالا نتونستید تلویزیون مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید پیشنهاد میکنم مطلب راهنمای خرید تلویزیون شیائومی سایت دیجی رو بخونید و بتونید انتخاب دقیق تری برای خرید تلویزیون شیائومی داشته باشید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها