10 راهکار عملی برای افزایش بازدید گوگل در سال 2021

کد خبر: 1090183

سایت تازه‌ای راه‌اندازی کردید و چشم امیدتان به صفحه گوگل دوخته شده؟ هزینه زیادی برای سایتتان کردید و هنوز نتیجه نگرفتید؟ باید بدانید سئو سایت کار ساده‌ای نیست و برای نتیجه گرفتن از آن باید صبور باشید. همچنین میزان تخصص مسئول سئو سایتتان را هم اصلا نادیده نگیرید، هرچقدر این فرد باتجربه‌تر باشد، بهتر می‌تواند سایت شما را در میان جنگ صفحات گوگل، سالم و قبراق به رتبه‌های اول برساند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با 10 راهکار افزایش بازدید گوگل و کسب رتبه بهتر در صفحه نتایج جست‌وجو آشنا شویم.

1. تجربه‌ی کاربری سایت را جدید بگیرید

هرآنچه را کاربر نپسندد، گوگل هم نمی‌پسندد؛ بنابراین باید مراقب باشید که کاربران از کار کردن با سایت شما چه تجربه‌ای کسب می‌کنند. سرعت سایت، معماری صفحات، دسته‌بندی‌ها، ریسپانسیو بودن برای صفحات موبایلی، قابلیت سرچ، UX و UI تمیز و کاربردی از عواملی هستند که روی تجربه‌ی کاربری به‌شدت اثر می‌گذارند. گوگل در سال 2021 از معیارهای core web vitals به‌عنوان یکی از فاکتورهای امتیازبندی سایت‌ها نام برده. این فاکتورهای مشخصا به تجربه کاربری مربوط می‌شوند و باید روی بهبود آن‌ها وقت گذاشت.

2. محتواهای سئویی بی‌نظیر بنویسید

اگر به دنیای دیجیتال روی آورده‌اید، حتما می‌دانید محتوای خوب و باکیفیت چه سهمی در بالا آمدن امتیاز یک سایت دارد. محتوای غنی و ارزشمند کاربر را به جواب سوالی می‌رساند که به دنبالش بوده است. گوگل به‌قدری برای محتوا ارزش قائل است که آن را جزء چند معیار اصلی رتبه‌بندی سایت‌ها به حساب می‌آورد. برای داشتن محتوای خوب، به نکات زیر دقت کنید:

  • مراقب اشتباهات نگارشی باشید
  • متن را با تیترهای جذاب و مناسب به چند بخش تقسیم کنید تا خوانایی هم بالا برود
  • از کیووردهای اصلی و Lsi در متن بهره ببرید
  • محتوا را برای صفحات موبایلی بهینه کنید
  • لینک سازی را به شکل صحیح در محتوا ایجاد کنید

3. بک لینک بیشتر بگیرید

در بحث سئوی آف-پیج از اهمیت بک لینک‌ها زیاد صحبت می‌شود. گرفتن بک لینک از سایت‌های معتبر موجب می‌شود اعتبار سایت شما در نزد گوگل چند پله بالا برود؛ بنابراین با طراحی چند کمپین مناسب و استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سفید به سئو آف پیج سایتتان کمک کنید.

4. سرعت صفحات سایت را افزایش دهید

همانطور که گفتیم، سرعت سایت روی تجربه کاربری و در نهایت رتبه‌بندی گوگل تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین اگر سایت وردپرسی دارید مطمئن شوید که پلاگین مناسبی مانند Wp-rocket را نصب کرده باشید. اگر سایت‌های غیر وردپرسی دارید، از تیم فنی بخواهید تا اقدامات لازم برای بهینه کردن سرعت سایت را انجام دهند.

5. لینک‌های خراب را اصلاح کنید

یک سئوکار حاذق، باید حواسش حسابی جمع باشد و با ابزارهای کاربردی سراغ دردهای سایتش بگردد. لینک‌های خراب یا به اصطلاح broken links در سئو سایت و تجربه‌ی کاربری تاثیر منفی می‌گذارند. برای مثال صفحات 404 که به هردلیلی برای کاربر قابل نمایش نیستند، به‌شدت در تجربه‌ی کاربری اثر منفی می‌گذارند. برای پیدا کردن این لینک‌ها می‌توانید از سرچ کنسول، Ahrefs، Backlinkcheck و Dead link checker استفاده کنید.

6. تصاویرتان را بهبود دهید

عکس‌های سایت اگر بهینه نباشند، موجب کندی سایت می‌شوند؛ بنابراین حتما سایزی استاندارد برای عکس‌هایتان تعریف کنید و از ابزارهای لازم برای کم حجم کردن آن‌ها کمک بگیرید. در سایت‌های وردپرسی، پلاگین smush می‌تواند به کم کردن حجم عکس کمک زیادی بکند. همچنین می‌توانید از تیم فنی سایتتان بخواهید که عکس‌ها را webp کنند تا خود را مطابق با جدیدترین استاندارد عکس از نظر گوگل نشان دهید.

7. از تگ‌های H1 و H2 استفاده کنید

ربات‌های گوگل، تگ‌های H1 و H2 را می‌شناسند. با استفاده از این تگ‌ها هم خوانایی مطالب را بالا می‌برید و هم به گوگل می‌فهمانید که ساختار متن شما چگونه است. این دو ویژگی به بهبود تجربه‌ی کاربری و افزایش رتبه در گوگل کمک می‌کند.

8. سایتتان را برای Local Search بهینه کنید

تعداد افرادی که با استفاده از گوشی موبایلشان سرچ می‌کنند، روز به روز بیشتر می‌شود. اگر می‌خواهید در سرچ‌های محلی افراد دیده شوید، حتما سایت خود را برای Local search بهینه کنید. برای این کار باید در google my business اکانت ایجاد کنید و فروشگاه خود را در آن ثبت نمایید.

9. سایت خود را برای جست‌وجوی صوتی بهینه کنید

با هوشمند شدن گوشی‌های موبایل، تعداد افرادی که از امکان سرچ صوتی گوشی خود استفاده می‌کنند، رو به افزایش است. برای این‌که در سرچ‌های صوتی سهمی داشته باشید، سعی کنید از کیووردهای لانگ تیل در متن صفحات هدف خود استفاده کنید. بهتر است این عبارات به شکل طبیعی در خلال متن استفاده شود، تا این‌که به شکل جداگانه و به صورت تکی به کار روند.

10. از اسنیپت‌ها کمک بگیرید

همانطور که در این عکس می‌بینید، اسنیپت‌ها قطعه‌های حاوی اطلاعاتی اضافه هستند که به اشکال مختلف می‌توانند به غنی شدن نتایج سرچ سایتتان کمک کنند. رایج‌ترین نوع فیچر اسنیپت، سوالات متدوال و ریتینگ (ستاره‌ها) هستند، که حتما چندتایی از آن‌ها را موقع سرچ‌هایتان دیده‌اید. این اسنیپت‌ها شانس بالا رفتن CTR را زیاد می‌کنند و به افزایش بازدید گوگل و سئو سایت منجر می‌شوند.

جمع‌بندی

سئو سایت کاری زمان‌بر است و نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد. از طرفی باید برای آن هزینه کرد تا به نتیجه دلخواه برسد. اگر سئوکار هستید یا می‌خواهید سئو سایتتان را بهبود دهید، این 10 راهکار به شما کمک می‌کنند تا نقشه‌ی راه به دست آورید. اگر مایلید در مورد سئو سایت بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم به سایت منتوریکس به نشانی https://digitalmentorx.com سر بزنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها