کاهش قیمت طلا و سکه امروز ۱۸ مهر /وقت خرید طلاست؟

کد خبر: 1101824

اونس جهانی به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر ماند. به دلیل ادامه کاهش قیمت دلار قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۳۸ هزار تومان کاهش یافت. قیمت سکه کانال ۱۱ میلیون و ۷۰۰ را از دست داد.

کاهش قیمت طلا و سکه امروز ۱۸ مهر /وقت خرید طلاست؟

 اونس جهانی امروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر بود اما قیمت دلار روند نزولی روز گذشته خود را ادامه داد. به دلیل کاهش قیمت دلار روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار در بازار امروز هم مشاهده شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار در سایت اتحادیه طلا تهران به یک میلیون و ۱۳۸ هزار تومان کاهش پیدا کرد و به پایین‌ترین قیمت خود در مهر ۱۴۰۰ رسید.

قیمت سکه هم با روند نزولی همراه بود و به قیمت ۱۱ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان رسید و کانال ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را از دست داد.

قیمت طلا و سکه

چه زمانی وقت خرید طلاست؟

در نظرسنجی اخیر کیتکو، سرمایه‌گذاران هفته پیش رو را صعودی در نظر دارند. به عبارت دیگر خوش‌بینی به این بازار در کوتاه مدت میان سرمایه گذاران بالا بوده است. تحلیلگران وال استریت، ۱۴ نفر شرکت کردند که از میان آنها هشت نفر معادل ۵۷ درصد افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. پنج نفر معادل ۳۶ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و یک نفر معادل هفت درصد نظر خنثی داشت.

همچنین میان سرمایه‌گذاران خرد، ۸۴۱ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۴۴۲ نفر معادل ۵۳ درصد به افزایش قیمت طلا و ۲۶۵ نفر معادل ۳۲ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۳۴ نفر معادل ۱۶ درصد نظری نداشتند.

خوش‌بینی سرمایه‌گذاران در یک ماه گذشته به شدت پایین آمده بود اما توانست در دو هفته گذشته دوباره نمایان شود.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو ، گفت که فلز گرانبها همچنان در مسیر خوبی پیش می رود ، حتی در حالی که انتظار می رود فدرال رزرو سیاست های پولی خود را تغییر داده و خرید ماهیانه اوراق قرضه خود را تا پایان سال کاهش دهد.

این در حالی است که آدریان دی، رئیس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی گفت: به محض این که بانک مرکزی آمریکا کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه را آغاز کند، بازار این اقدام را دیرهنگام ارزیابی می کند و قیمت طلا به کف رسیده و روند آن معکوس می شود. این اتفاق در سالهای ۲۰۰۵، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ رخ داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها