قیمت دلار | قیمت دلار امروز | قیمت دلار و طلا | قیمت دلار به روز

دلار سقوط کرد؛ ارزانی ضربتی قیمت دلار | حذف دلار در دولت رئیسی کلید خورد

کد خبر: 1103715

جدیدترین قیمت دلار و ارز در بازار و تصمیم جدید دولت رئیسی درباره حذف دلار در ایران را باهم می خوانیم.

دلار سقوط کرد؛ ارزانی ضربتی قیمت دلار | حذف دلار در دولت رئیسی کلید خورد

قیمت دلار / قیمت دلار بعد از انتخابات ایران عقب نشینی کرد. قیمت دلار در ماه های اخیر با نوسان همراه بوده است. نبض بازار کالا در گرو قیمت دلار است.تغییرات بسیار مهم درباره قیمت دلار را در این مطلب با هم می خوانیم. 

قیمت دلار در بازار آزاد امروز با کاهش قیمت همراه بود و به نرخ ۲۷ هزار و ۸۰ تومان رسید.نرخ ارز صرافی ملی امروز ۲۶ هزار و ۵۳۷ تومان اعلام شد.

در بازار آزاد امروز قیمت دلار کاهشی بود و به ۲۷ هزار و ۸۰ تومان رسید. قیمت دلار در بازار آزاد ظهر دیروز روند افزایشی داشت و به کانال ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده بود اما در بازار امروز دوباره کاهشی شد و به کانال ۲۶ هزار تومان نزدیک شد.

نرخ ارز در صرافی ملی امروز حدود ۱۰۰ تومان کاهش یافت و ۲۶ هزار و ۵۳۷ تومان اعلام شد. قیمت دلار در بازار متشکل ارزی ۲۶ هزار و ۲۴۱ تومان ثبت شد.

فضای احتیاط بازار ارز را فرا گرفته است. تاکتیک اصلی معامله‌گران در روزهای اخیر این است که بی‌محابا اقدام به خرید یا فروش دلار نکنند و بیشتر خود را با جریانات و تغییرات روزمره هماهنگ کند.

به گفته فعالان، حجم معاملات نیز در دومین روز هفته چندان زیاد نبود و معامله‌گران ترجیح می‌دادند که در انتظار مشخص شدن زمان مذاکرات هسته‌ای باشند.

قیمت دلار

در این میان، برخی فعالان اعتقاد داشتند که دلار از اواسط روز به دلیل انتشار صحبت‌های یکی از نمایندگان مجلس با کاهش جزئی قیمت مواجه شد. گفته می‌شود محبی نجم‌آبادی، نماینده مجلس در حاشیه جلسه غیرعلنی با وزیر امور خارجه ضمن بیان تاثیر قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها، از آغاز مذاکرات در هفته جاری خبر داد. در حالی که این خبر برای کاهشی‌های بازار مهم بود، در سوی دیگر افزایشی‌ها عنوان می‌کردند که وزیر امور خارجه ایران عنوان کرده است که ایالات‌متحده حتما باید اقدام جدی را قبل از مذاکره انجام دهد. این در حالی است که آمریکا قبل‌تر حداقل چنین موضوعی را نپذیرفته بود. این موضوع برای برخی معامله‌گران به معنای آن بود که قرار نیست به زودی مذاکرات هسته‌ای آغاز شود.

قبل‌تر رسانه‌های خارجی گزارش کرده بودند که مذاکرات ایران و غرب، قبل از پایان اکتبر آغاز خواهد شد. برخی فعالان اعتقاد دارند در صورتی که تا دو هفته آینده خبر رسمی از شروع مذاکرات منتشر نشود، به تدریج بخشی از معامله گران در قامت خریدار به بازار بازخواهند گشت. در روزی که دلار توانست به صورت جزئی رشد کند، سکه در مسیر مخالف حرکت کرد. فلز گران‌بهای داخلی دیروز ۳۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۱ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان رسید.

حذف دلار در ایران؛ سوئیفت بانکی روسیه و ایران در راه است

قیمت دلار

توضیحات سخنگوی وزارت خارجه در خصوص راه اندازی سیستمی شبیه سوئیفت بین بانک روسی و یک بانک ایرانی

خطیب زاده گفت: تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا به همه نشان داد که چگونه دلار به سلاحی تبدیل شده که گردن همه را می‌زند.

نظام‌های پولی و مالی دنیا تلاش کردند خودشان را مستقل از دلار کنند. برخی کشورها وارد اتحادیه‌های مالی و پولی با هم شدند که مستقل از دلار است.

این اراده وجود دارد که برخی کشورها به صورت مستقل کارهای خود را ادامه دهند./ جماران

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها