قیمت طلا و سکه امروز ۳ آبان/ افزایش امیدواری‌ها در بازار سکه

کد خبر: 1105007

اونس جهانی طلا افزایش یافت و به کانال ۱۸۰۰ دلاری رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۶۹ هزار تومان افزایش یافت.

قیمت طلا و سکه امروز ۳ آبان/ افزایش امیدواری‌ها در بازار سکه

در بازار امروز اونس جهانی طلا افزایش یافت و به نرخ ۱۸۰۰ دلار رسید. قیمت طلا در بازار امروز افزایش یافت و به یک میلیون و ۱۶۹ هزار تومان رسید.

قیمت سکه در بازار امروز در سایت اتحادیه طلا تهران ۱۱ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان اعلام شد. در بازار آزاد نرخ سکه در محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ثبت شده است.

قیمت طلا

افزایش امیدواری‌ها در بازار سکه

افزایش قیمت دلار در ابتدای هفته موجب شد سکه امامی نیز با قدرت در مسیر صعودی قرار بگیرد. فلز گران‌بهای داخلی روز شنبه ۶۰ هزار تومان رشد را به ثبت رساند و توانست به محدوده ۱۱ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان برسد. بخشی از افزایش قیمت سکه نیز ناشی از رشد بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود. طلا در انتهای هفته توانست خود را بالای محدوده هزار و ۷۹۰ دلار نگه دارد. به گفته فعالان در صورتی که طلای جهانی روز جمعه از مرز هزار و ۸۰۰ دلاری برنمی‌گشت، فلز گران‌بهای داخلی به راحتی تا بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی پیشروی می‌کرد.

جهش قیمت اونس طلا در معاملات بازار جهانی به نزدیکی مرز ۱۸۰۰دلار و نیز انتظارات صعودی در بازار ارز، قیمت سکه را تقویت کرد. اما کم‌رمق بودن تقاضای سرمایه‌گذاران در بازار داخلی، مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شد و تغییر چندانی در بهای سکه ایجاد نکرد. به این ترتیب سکه امامی در سطح ۱۱میلیون و ۸۸۰‌هزار‌تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. برخی کارشناسان بازار طلا پیش‌بینی می‌کنند که در معاملات هفته جاری با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازارهای نفتی، طلای جهانی نیز همچنان سیر افزایشی داشته باشد. در مقابل، به نظر می‌رسد نرخ ارز داخلی با توجه به شرایط موجود شاهد تغییرات چندانی نباشد و در همین محدوده باقی بماند. بنابراین انتظار می‌رود نرخ سکه امامی با توجه به فشارهای تقویت‌کننده و ترمز دلار، نوسانات محدودی را به خود ببیند./ تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها