تعمیر پرینتربارعایت این اصول دیگرنیازی نیست

کد خبر: 1109939

چاپگر یا پرینتر امروزه یکی دستگاه هایی میباشد که در هر سازمان و اداره ای لازم و ضروری می باشد. این دستگاه برای بسیاری از قشرهای جامعه اهمیت زیادی دارد و نبود آن موجب مشکلات زیادی می شود. پرینترها انواع مختلفی دارند که برای عملکردهای مختلفی ساخته شده اند، چاپگرهای مصرفی به دو دسته تقسیم میشوند، پرینترهای لیزری و پرینترهای جوهرافشان که نوع لیزری چاپگرها بیشترین مصرف را در سازمان ها و شرکتها دارند.

 

77

در این بخش قصد داریم نکاتی را به شما آموزش دهیم که عمر پرینترلیزری خود را افزایش دهید و ازخرابی و تعمیر قطعات چاپگر جلوگیری نمایید:

1- کارتریج پرینتر لیزری را همواره در حالت افقی نگهداری یا حمل نمایید

2-دمای نگهداری کارتریج ها بین 0 تا 35 درجه سانتیگراد باشد. کارتریج ها را در معرض آفتاب و نور شدید قرار ندهید

3-پرینتر را در محیط پر گرد و غبار، کنار پنجره و در معرض آفتاب و گرما قرار ندهید

بهتر است پریز برق پرینتر با یک پرینتر لیزری دیگر یا با کامپیوتر و مانیتور مشترک نباشد و محل اتصال کابل برق به پریز و پرینتر شل نباشد تا از جرقه زدن جلوگیری شود

4-هنگام پرینت کردن پرینتر را خاموش نکنید. همچنین هنگام پرینت کردن در پرینتر را باز نکنید هر دو حالت فوق منجر به گیر کردن کاغذ در پرینتر میشود

5-از پرینت روی کاغذهای منگنه‌دار،چسبنده ودارای برآمدگی یا سوراخ شده پرهیز کنید

6-چنانچه به هر دلیل کاغذ در پرینتر گیر کرد، پس از شناسایی محل کاغذ به آرامی و با دقت به شکلی آن را آزاد کنید که تکه‌ای از کاغذ کنده نشود چون باقی ماندن تکه کوچکی از کاغذ در پرینتر به سادگی می‌تواند دستگاه را متوقف کند

78

 

7-همواره از کاغذهای استاندارد استفاده نمایید

8-از استفاده طولانی و بی‌وقفه از پرینتر خودداری کنید.

9-برای بهبود عملکرد و نگهداری صحیح از پرینتر خود هنگام پرینت گرفتن برگه ها به ظرفیت چاپ پرینتر خود توجه ویژه ای داشته باشید به طوری که بعد از پرینت تعداد مشخصی برگه به دستگاه استراحت دهید و پشت سر هم از آن استفاده نکنید.

برای اطلاعات بیشترروی لینک کلیک کنید: تعمیر پرینتر

 

10-از دستگاه دمنده هوا برای تمیز کردن داخل پرینتر استفاده نکنید چون پودر موجود در داخل پرینتر ممکن است جلوی شیشه لیزر، لایه نازکی از گرد پودر ایجاد کند و تصویر چاپ شده را غیر شفاف کند. همچنین از جاروبرقی استفاده نکنید چون تونرهای ریخته شده در پرینتر توسط جارو جذب نمی‌شود و از جارو به هوا پراکنده می‌شود. بهتر است در حالی که پرینتر خاموش است (و کابل برق را نیز کشیده‌اید) از یک پارچه مرطوب که آب آن به طور کامل گرفته شده است برای تمیز کردن داخل پرینتر استفاده کنید.

 

11-نکته نهایی و خیلی مهم اینکه از مواد مصرفی (کارتریج) اصلی و یا کارتریج های باکیفیت ایرانی مانند کارتریج ایرانی پردیس استفاده نمایید چراکه کارتریج نامرغوب میتواند به دستگاه پرینترلیزری آسیب برساند.

79

12-درصورتی که کارتریج و مواد مصرفی پرینتر راشارژ مینمایید،حتما برای

 شارژ کارتریج به شرکتهای معتبر ومتخصص در این زمینه مراجعه نمایید.

 

13-توجه داشته باشید برای جلوگیری از خرابی پرینتر لیزری بهتر است هرچند وقت یکبار پرینتر خود را سرویس نمایید و برای سرویس پرینتر همیشه باید به شرکتهای معتبر که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارند مراجعه نمایید.

درپایان قصد داریم یکی از شرکتهای معتبر که بصورت تخصصی تعمیر و سرویس انواع پرینترلیزری را انجام میدهد را به شما معرفی نماییم.

80

 

برای دریافت خدمات روی لینک کلیک کنید: تعمیر پرینتر لیزری

 

در پایان این مقاله قصد داریم یکی از شرکتهای معتبر در این زمینه را به شما همراهان گرامی معرفی نماییم.

شرکت پردیس چاپگر باران (سهامی خاص)

 

آدرس وب سایت:

www.parchaba.com

تلفن تماس: 02188341919  - 02188322120

آدرس:تهران-خ ایرانشهر شمالی-نبش خ اراک-پلاک158 -واحد1و2

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها