کارتریج لیزری چیست وشناخت انواع کارتریج لیزری

کد خبر: 1110162

کارتریج لیزری چیست؟

کارتریج لیزری، مواد مصرفی چاپگر لیزری میباشد که به وسیله پودر تونر روی کاغذ عملیات چاپ را انجام میدهد ،تونر به شکل پودر میباشد و به رنگهای سیاه،زرد،قرمز و آبی موجود میباشد،درچاپگر های لیزری سیاه و سفید این پودر سیاه رنگ میباشد و در چاپگر های لیزری رنگی این پودر در چهار رنگ سیاه،آبی،زردوقرمز میباشد که هر کارتریج از قطعاتی تشکیل شده است که هریک وظایف خاصی را برای عملیات چاپ بر عهده دارند که عبارتند از:

 

1-مخزن اصلی تونر

2-میکسر یا همزن تونر

3-داکتر بلید

4-مگنت

5-فوم رولر

6-درام

7-بلید

8-مخزن ضایعات

این هشت قطعه اصلی ترین قطعات در کارتریج لیزری میباشد اما قطعات مهم دیگری نیز در کارتریج موجود میباشد که به شما پیشنهاد میکنیم برای دانستن وظایف هرکدام از این قطعات و دیدن عکس آنها به مقاله کارتریج لیزری چیست مراجعه نمایید.

 

تا اینجا با قطعات کارتریج لیزری آشنا شدیم ،اما برای خرید کارتریج لیزری هم باید نکاتی را بدانید که در ادامه توضیح میدهیم.

نکاتی که درباره خرید کارتریج لیزری باید بدانیم:

کارتریج های لیزری از لحاظ کیفیت انواع مختلفی دارند که با انواع مختلف آن شما را آشنا میکنیم.

کارتریج اورجینال یا فابریک: کارتریجی میباشد که توسط شرکت سازنده چاپگر به بازار ارائه میشود .

کارتریج طرح اورجینال: این کارتریج از لحاظ شکل ظاهری  تقریبا شبیه به کارتریج اصلی میباشد.که معمولا ساخت کشور چین میباشد.

نکته: کارتریج های طرح اورجینال از لحاظ کیفیت انواع مختلفی دارند و شاید در نگاه اول تفاوت آنها برای کاربر قابل تشخیص نباشد وبررسی آن نیاز به تخصص دارد،اما باید بدانید که هرکدام ازقطعات کارتریج که قبلا توضیح داده شد اگر از کیفیت پایین تری از حد استاندارد برخوردار باشند، درکیفیت چاپ و همچنین قیمت نهایی کارتریج تاثیر مستقیم دارد.

باید بدانید که معمولا مبدا و تولید کننده همه این کارتریج ها کشور چین میباشد و بنابرتقاضای سفارش دهنده ،شرکت تولید کننده میتواند کارتریج را درکیفیت های مختلف تولید کند اما نکته قابل توجه اینجا میباشد که برای کاربر و خریدار نهایی کارتریج، تشخیص اینکه کارتریج خریداری شده از چه کیفیتی برخوردار میباشد کارساده ای نیست و همین امر باعث میشود که افراد گاها کالای با کیفیت پایین را بجای کارتریج با کیفیت تهیه کنند .

کارتریج شارژی چیست:

تا اینجا با کارتریج های طرح چینی آشنا شدیم اما باید بدانیم که نمونه دیگری از کارتریج در بازارفروش موجود میباشد که بانام کارتریج های شارژی یا بازیافتی در بازار شناخته میشوند ،این کارتریج ها همان کارتریج های استفاده شده میباشند که دوباره به چرخه فروش بازمیگردند،افرادی هستند که پوکه های خالی کارتریج را از شرکتها و سازمانها و گاها از افرادی که دربازیافت زباله کار میکنند با قیمت ناچیزی خریداری میکنند و سپس با شارژ مجدد و بسته بندی کارتریج اقدام به فروش در بازار میکنند.باید بدانید که اینکار باتبحر خاصی توسط این افرادانجام میشود وتشخیص آن نیاز به تخصص دارد.

نکته:چنانچه کارتریج خریداری شده برای چاپگر از استانداردهای لازم برخوردارنباشد میتواند به چاپگر آسیب برساند ،پس در هنگام خرید کارتریج صرفا به پایین بودن قیمت توجه نکنید و کیفیت کارتریج هم بررسی نمایید.

 

چگونه متوجه کیفیت کارتریج لیزری شویم؟

بررسی کیفیت کارتریج نیاز به تخصص دارد و معمولا برای کاربر کارراحتی نمیباشد ،در برخی موارد بعد از نصب کارتریج در چاپگر، کاربرمتوجه کیفیت پایین چاپ میشود ولی در خیلی از مدلها این تفاوت کیفیت برای کاربر قابل تشخیص نمیباشدوبرای چک کردن کیفیت کارتریج باید همه قطعات داخل کارتریج و حتی میزان پودر داخل کارتریج را بررسی نمود که این کار نیازمند به تخصص و تجربه کافی میباشد.

درحال حاضر شرکتهای معتبربرای آرامش خاطرکاربر و مصرف کننده نهایی ،بانام تجاری و بسته بندی انحصاری کارتریج لیزری را به فروش میرسانند و ملزم به ارائه گارانتی و خدمات پس ازفروش برای محصول خود میباشند پس اگر کارتریج با نام تجاری ایرانی تهیه کنید ازبابت کیفیت کارتریج خیالتون راحت تراست چراکه اگر از محصول خریداری شده رضایت نداشته باشید میتوانید از شرکت مربوطه خدمات و گارانتی دریافت کنید و یا اینکه محصول را عودت دهید.

شرکت پردیس چاپگر باران (سهامی خاص)  تولید کننده و ارائه دهنده انواع کارتریج لیزری با نام کارتریج ایرانی پردیس یکی از معتبرترین شرکت های در حوزه فروش و خدمات انواع ماشینهای اداری و مواد مصرفی چاپگرها میباشد کارتریج ایرانی پردیس از لحاظ کیفیت وظاهر،مشابه کارتریج اصلی و اورجینال میباشد و این محصول دارای خدمات و گارانتی بی قیدوشرط تعویض میباشد .

برای تهیه کارتریج روی لینک خرید کارتریج  کلیک نمایید.

 

در پایان این مقاله قصد داریم یکی از شرکتهای معتبر درزمینه فروش و خدمات کارتریج لیزری را به شما همراهان گرامی معرفی نماییم:

شرکت پردیس چاپگر باران (سهامی خاص)

تلفن دفترمرکزی:02188322120  -  02188341919

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها