ماجرای عذرخواهی پوتین از بنت صحت دارد؟

کد خبر: 1145047

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد رئیس‌جمهور روسیه به دلیل اظهارات قبلی مقام‌های روس علیه رژیم صهیونیستی، عذرخواهی کرده است.

ماجرای عذرخواهی پوتین از بنت صحت دارد؟

خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد دفتر نخست‌وزیر رژیم اشغالگر با انتشار بیانه‌ای مدعی عذرخواهی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، از «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، شده است و نوشت: «دفتر نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید پوتین به خاطر ادعاها درباره هیتلر عذرخواهی کرد.»

همچنین ولادیمیر پوتین در نامه‌ امروزش به نفتالی بنت درباره روابط میان روسیه و رژیم صهیونستی سخن گفت.

پوتین به نخست‌وزیر صهیونستی گفت روسیه آماده است تا برای عبور غیرنظامیان از آزوفستال، در ماریوپل، گذرگاه امن فراهم کند، اما کی‌یف باید به شبه‌نظامیان دستور دهد سلاح‌های خود را زمین بگذارند.

همچنین نشریه یدعوت آحارنوت هم نوشت که ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه در نامه‌ای به «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی، درباره روابط مسکو و تل‌آویو سخن گفت.

این در حالی است که همزمان با تداوم درگیری‌ها میان اوکراین و روسیه، اختلافات میان مسکو و تل‌آویو نیز بالا گرفته و به تنش لفظی و احضار سفیر رسیده است.

به تازگی «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، در مصاحبه با شبکه ایتالیایی «مدیاست» در پاسخ به این سؤال که به چه دلیل در حالی که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، خود یک یهودی است، روسیه می‌گوید لازم به «نازی‌زدایی» اوکراین است، گفت که هیتلر نیز اصالت یهودی داشته است.

در واکنش به این پاسخ رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از این سخنان اعلام کرد که اظهارات لاوروف یک اشتباه «بخشش‌ناپذیر است» که «وحشت ناشی از هولوکاست نازی‌ها» را نادیده می‌گیرد.

اسحاق هرتزوگ نیز در واکنش گفت: «من از سخنان وزیر امور خارجه روسیه شوکه شدم. این اظهارات مرا بسیار عصبانی کرد و باعث اشمئزاز من شد.»

از طرفی وزارت خارجه روسیه به دنبال این تنش‌ها با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مزدوران صهیونیست به نئونازی‌های اوکراینی پیوسته‌اند و اعلام کرد: «مزدوران اسرائیلی در کنار جنگجویان گردان آزوف در اوکراین می‌جنگند.»

گردان آزوف یک هنگ نظامی راست افراطی در اوکراین است که متهم به حمایت از ایدئولوژی نئونازی و برتری‌گرایی سفیدپوستان هستند. این واحد در ابتدا به عنوان یک گروه داوطلب در می ۲۰۱۴ از باند ملی‌گرای افراطی میهن پرست اوکراین و گروه مجمع ملی اجتماعی نئونازی تشکیل شد. هر دو گروه وابسته به آرمان‌های بیگانه‌هراسی و نئونازی بودند و به مهاجران و افرادی که با دیدگاه‌های آن‌ها مخالف بودند، حمله فیزیکی می‌کردند.

این واحد رسماً در ۱۲ نوامبر ۲۰۱۴ در گارد ملی اوکراین ادغام شد./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها