انصارالله خواستار لغو تحریم‌های سوریه شد

کد خبر: 1203686

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در سخنانی خواستار لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب علیه ملت سوریه شد.

انصارالله خواستار لغو تحریم‌های سوریه شد

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در سخنانی خواستار لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب علیه ملت سوریه شد.

به گزارش  شبکه المسیره، محمد عبد السلام سخنگوی انصارالله یمن در این باره اظهار کرد: فاجعه‌ای که ملت سوریه درپی زلزله با آن مواجه شده‌اند، مستلزم لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه سوریه در چارچوب قانون موسوم به "سزار" است.

وی در توییتی نوشت: این یک آزمون اخلاقی و انسانی برای کشورهایی است که همزمان با مشارکت در محاصره سوریه با ملت این کشور ابراز همدردی کرده‌اند.

با اعلام زلزله هفت و هشت دهم ریشتری بامداد دیروز (دوشنبه) در شمال غرب سوریه و جنوب ترکیه، دوستان مردم سوریه از جمله ایران، روسیه و عراق باز هم به میدان آمدند و ارسال کمک های انسانی خود به این کشور را آغاز کردند، اما از غربی های مدعی حقوق بشر حتی صدایی هم بلند نشد.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند و در این راستا کمک‌هایی نیز به دو کشور شده است./ایرنا

درپی متهم کردن دولت اسد؛ سازمان ملل: هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی غیرقابل قبول است

درپی متهم کردن دولت اسد؛ سازمان ملل: هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی غیرقابل قبول است

 نیویورک -ایرنا- نماینده سازمان ملل در امور خلع سلاح شیمیایی در پی متهم کردن ارتش سوریه در  بکارگیری ماده کلر در حمله ادعایی به دوما در سال ۲۰۱۸ گفت: هرگونه استفاده از سلاح های شیمیایی غیرقابل قبول است و عدم پاسخگویی برای استفاده از این گونه سلاح ها تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی و خطری برای همه ما است.

به گزارش ایرنا، هیات موسوم به "تیم تحقیق و شناسایی" سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) درباره حادثه ادعایی استفاده از ماده کلر در دوما در آوریل ۲۰۱۸ منتشر شده بود، سوریه را متهم کرده است.

مدیر کل سازمان منع تسلیحات شیمیایی در نشست شورای امنیت سازمان ملل، سوریه را متهم کرد که یک بالگرد ارتش این کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی ، دو سیلندر سلاح شیمیایی را بر روی جمعیت شهر دوما در استان ریف دمشق پرتاب کرده است.

خانم ایزومی ناکامیتسو نماینده عالی امور خلع سلاح شیمیایی سازمان ملل در نشست روز سه شنبه شورای امنیت سازمان ملل گفت: شناسایی و پاسخگو ساختن همه کسانی که جرات استفاده از سلاح های شیمیایی بر خلاف قوانین بین المللی را دارند، ضروری است.

وی افزود: هرگونه استفاده از سلاح های شیمیایی غیرقابل قبول است و عدم پاسخگویی برای استفاده از این گونه سلاح ها تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی و خطری برای همه ما است.

ناکامیتسو اضافه کرد:امیدوارم که اعضای شورای امنیت در مورد این موضوع متحد شوند و نشان دهند که استفاده از سلاح های شیمیایی تحمل نخواهد شد. دفتر امور خلع سلاح سازمان ملل آماده ارائه هر گونه حمایت و کمک در این زمینه است.

وی گفت: از آخرین جلسه شورای امنیت، تلاش‌های تیم ارزیابی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی برای شفاف‌سازی همه مسائل باقی‌مانده در مورد اعلامیه اولیه و اعلامیه‌های بعدی سوریه پیشرفتی نداشته است.

این مقام سازمان ملل ادامه داد: متأسفانه، تمام تلاش‌های دبیرخانه فنی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی برای سازماندهی دور بعدی رایزنی‌ها بین تیم ارزیابی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و مقامات دولتی سوریه همچنان ناموفق است.

دوما مهم ترین شهر استان ریف دمشق سوریه است که مرکز اداری آن نیز محسوب می شود. این شهر که تا پیش از حوادث سوریه در سال ۲۰۱۱ بیش ۱۱۰ هزار نفر جمعیت داشت، در ۹ کیلومتری پایتخت سوریه واقع است.

تروریست های سوری ۱۸ فروردین ماه ۱۳۹۷ مدعی شدند که این شهر از سوی دولت دمشق هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و در جریان آن ۷۵ سوری کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

واشنگتن به همراه لندن و پاریس بامداد ۲۵ فروردین همان سال به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی در دوما، برخی مناطق محدود در سوریه را هدف حمله موشکی و هوایی قرار داد که پدافند موشکی سوریه، ۷۰ درصد این موشک ها را رهگیری و نابود کرد.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی در اول اردیبهشت ماه همان سال در بیانیه ای اعلام کرد که بازرسان این سازمان، نمونه هایی را از محل حمله شیمیایی ادعایی در شهر دوما در سوریه جمع آوری کرده اند که قرار است در هلند آزمایش شود.

رسانه‌های غربی پیش از این گزارش‌هایی ادعایی از یک حمله شیمیایی به شهر دومای سوریه منتشر کردند که در یک زمان‌بندی عجیب و در آستانه آزادسازی این شهر به دست نیروهای دولتی سوریه صورت گرفته بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد