عملیات استشهادی در نابلس+عکس

کد خبر: 1207432

در جریان عملیات استشهادی که در جنوب نابلس رخ داد، دو صهیونیست به شدت زخمی شدند و وضعیت آنان نیز وخیم گزارش شده است.

عملیات استشهادی در نابلس+عکس

 منابع خبری فلسطینی گزارش دادند که یک خودروی متعلق به صهیونیستها در مرکز شهرک «حواره» واقع در جنوب نابلس هدف گلوله قرار گرفته است.

خبرگزاری شهاب گزارش داد، در جریان این عملیات، دو صهیونیست به شدت زخمی شدند و وضعیت آنان نیز وخیم گزارش شده است. جوان فلسطینی عامل عملیات، موفق شده است از صحنه عملیات فرار کند.

برخی از منابع خبری اما از هلاکت این دو صهیونیست خبر دادند که هنوز تأیید نشده است. رئیس شورای شهرکهای صهیونیستی شمال کرانه باختری نیز گفت که این یک عملیات پیچیده و دشوار بوده است.

این در حالی است که چهارشنبه گذشته، در جریان یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به محله قدیمی شهر نابلس، ۱۱ نفر به شهادت رسیده و ۱۰۲ تن دیگر مجروح شدند.

این جنایت از آن‌جایی آغاز شد که نظامیان یگان «یمام» که یکی از چهار یگان ویژه پلیس رژیم صهیونیستی است، یک جوان فلسطینی را در محله «القصبه» تعقیب می‌کردند که در پی آن، یک منزل مسکونی را به محاصره درآورده و با مردم درگیر شدند. نظامیان صهیونیست به این منزل محاصره شده دو موشک شلیک کردند.

99

در این راستا گروه «سرایاقدس» فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که «محمد ابوبکر جنیدی» فرمانده این گردان در شهر نابلس و طی درگیری‌های امروز با نظامیان رژیم اشغالگر  به شهادت رسیده است.

پس از این جنایت، شهرها و مناطق مختلف غزه و کرانه باختری پنج شنبه شاهد اعتصاب فراگیر بود. گروه‌های فلسطینی نیز خواستار افزایش حملات علیه صهیونیست‌ها و افزایش تنش و درگیری شدند. آن‌ها گفته بودند که اقدام اشغالگران بی پاسخ نخواهد ماند.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس نیز در مصاحبه با العربی جدید گفت: «اعتصاب در غزه در راستای همبستگی و حمایت از انقلاب ملتمان در شهر قدس و کرانه باختری به خصوص بعد از جنایت نابلس است».

«نصر ابوجیش» هماهنگ کننده گروههای مقاومت در نابلس نیز گفت که اعتصاب سراسری در غزه و کرانه باختری اهمیت زیادی دارد و این حرکت پیامی واضح و بلند برای اشغالگران در پی دارد، مبنی بر اینکه همه مردم فلسطین از همه طیف‌ها با یکدیگر در برابر صهیونیست‌ها متحد هستند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد