تشکر «زلنسکی» از «بایدن» بابت ارسال موشک‌های دوربرد

کد خبر: 1250718

رئیس جمهور اوکراین از همتای آمریکایی خود بابت ارسال موشک‌های برد بلند تشکر کرد.

 تشکر «زلنسکی» از «بایدن» بابت ارسال موشک‌های دوربرد

همزمان با رسانه‌ای شدن تجهیز اوکراین به موشک‌های دوربرد ساخت آمریکا برای مقابله با روسیه، رئیس جمهور اوکراین غروب سه شنبه به وقت تهران از رئیس جمهور آمریکا تشکر کرد.

به گزارش منابع خبری، «ولودیمیر زلنسکی» رئییس جمهور اوکراین تایید کرد که ایالات متحده موشک‌های «آتاکمز» را در اختیار اوکراین قرار داده است.

زلنسکی گفت:«تشکر ویژه از ایالات متحده. توافقات ما با بایدن در حال انجام است و موشک‌های آتکامز توانمندی خود را نشان می‌دهند.»

رسانه‌های آمریکایی عصر سه شنبه به وقت تهران گزارش کردند که ایالات متحده مخفیانه موشک‌های دوبرد در اختیار اوکراین قرار داده است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» دو مقام آمریکایی گفتند که ایالات متحده مخفیانه موشک‌های دوربرد «آتاکمز» در اختیار اوکراین قرار داده است.

بر اساس این گزارش، مشخص نیست این موشک‌ها ‌ چه زمانی به اوکراین ارسال شده است. یک مقام آمریکایی اظهار داشت که این موشک‌ها بی سرو صدا  در اختیار اوکراین قرار گرفته زیرا آنها می‌خواستند روسیه را غافلگیر کنند.

این مقام مطلع افزود که روس‌ها از برد موشک‌ها آگاه هستند. مقامات آمریکایی گفتند که اوکراین از این موشک‌ها که حداکثر برد آن ۱۸۶ مایل است برای حمله به مواضع روسیه در شرق اوکراین استفاده کرده است.

دولت زلنسکی با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌ تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند.

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند./فارس

 وزیر خزانه داری آمریکا: توان حمایت همزمان از اوکراین و اسرائیل را داریم

وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید این کشور توانایی حمایت نظامی همزمان از اسرائیل در جنگ با حماس و اوکراین در جنگ با روسیه را دارد.

«جانت یلن»، وزیر خزانه‌داری آمریکا ادعا کرده است که این کشور «بدون شک» توانایی حمایت نظامی گسترده از اوکراین و رژیم صهیونیستی در جریان درگیری‌های جنگی شان با روسیه و حماس را دارد.

به گزارش «سی‌ان‌بی‌سی نیوز»رئیس جمهور آمریکا، روز یکشنبه در پستی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، بر «حمایت تزلزل ناپذیر» واشینگتن از رژیم صهیونیستی در جریان جنگ علیه حماس تاکید کرده و گفت اطلاعاتی را در مورد حمایت‌های نظامی آمریکا به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتقل کرده است.

اگر چه کاخ سفید تاکنون از آنچه که «حقوق اسرائیل برای دفاع از خود» خوانده است، به طور کامل حمایت کرده با این وجود بایدن در جریان مصاحبه‌ای با سی‌بی‌اس نیوز اشغال مجدد غزه از سوی رژیم صهیونیستی را «اشتباهی بزرگ» خواند و عنوان کرد باید راهی برای تشکیل کشور فلسطین وجود داشته باشد.

اکنون یلن در جریان مصاحبه‌ای با اسکای نیوز بریتانیا در روز دوشنبه در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده آمریکا می‌تواند از پس حمایت‌های نظامی از رژیم صهیونیستی و اوکراین در جریان دو جنگ اخیر برآید، بدون هیچ تردیدی پاسخ مثبت داد.

وی به عنوان وزیر خزانه داری کشور آمریکا وضعیت اقتصادی این کشور را «بسیار خوب» توصیف کرده و عنوان کرد: آمریکا قطعا این توانایی را دارد که در جریان جنگ هم در کنار اسرائیل بایستد و از نیازهای نظامی اسرائیلی‌ها حمایت کند و هم اینکه می‌تواند و باید از اوکراین هم در جریان مبارزه با روسیه حمایت کند».

وی به این موضوع اشاره کرد که تورم بالا در اقتصاد آمریکا که برای بسیاری از خانواده‌ها نگران کننده شده بود، به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و در عین حال، این کشور قوی‌ترین بازار کار در 50 سال گذشته را با نرخ بسیار پایین بیکاری در اختیار دارد.

به گفته وزیر خزانه‌داری آمریکا در کنار نرخ 3.8 درصد بیکاری، دولت بایدن قانونی را تصویب کرده است که به موجب آن اقتصاد آمریکا در سال آینده تقویت می‌شود.

یلن بر ضرورت در نظر گرفتن کمک به هر دو متحد آمریکا(رژیم صهیونیستی و اوکراین) به عنوان یک «اولویت» اساسی تاکید کرد و از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان این کشور خواست تا هر چه سریع‌تر رئیس مجلس نمایندگانی را برای تصویب قانون‌های مورد نیاز پس از برکناری«کوین مک کارتی» رئیس مجلس سابق آمریکا انتخاب کنند.

وی در جریان مصاحبه‌اش، به صراحت از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و علیه حماس حمایت کرده و عنوان کرد آنها حق دارند از حق خود دفاع کنند.

یلن در حالی بر لزوم مراقبت از جان غیرنظامیان در نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد که شمار جان‌باختگان فلسطینی تحت تاثیر خشونت‌های رژیم صهیونیستی به بیش از 2 هزار نفر رسیده است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در پایان عنوان کرد که ارزیابی تاثیرات اقتصادی جنگ اخیر در خاورمیانه خیلی زود است، زیراکه قیمت نفت در بحبوحه تشدید نگرانی‌ها از ورود کشورهای همسایه تحت تاثیر جنگ میان تل‌آویو و حماس بسیار بی‌ثبات شده و در نوسان است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها