افزایش شمار شهدای غزه به ۱۴۱۲۸ نفر

کد خبر: 1257631

دولت فلسطین در نوار غزه:شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تا این لحظه به ۱۴۱۲۸ نفر رسیده است.

افزایش شمار شهدای غزه به ۱۴۱۲۸ نفر

 شمار شهدای فلسطینی‌ها بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تا این لحظه به ۱۴ هزار و ۱۲۸ نفر رسید.

دولت فلسطین در نوار غزه امروز سه‌شنبه ضمن اعلام این آمار افزود که 5 هزار 840 نفر از شهدا کودک و 3 هزار و 920 نفر هم زن هستند که 69 درصد از مجموع شهدا را تشکیل می‌دهند.

طبق اعلام دولت فلسطین در غزه، رژیم صهیونیستی بیش از 1354 جنایت و کشتار فجیع را در حق فلسطینیان مرتکب شده است. بیش از 6 هزار و 800 نفر مفقود هستند یا زیر آوار ماندند که بیش از 4 هزار و 500 نفر از آن‌ها زن یا کودک هستند.

دولت فلسطینی همچنین ادامه داد که تاکنون 205 نفر از کادر پزشکی و درمانی، 22 نفر از نیروهای امداد و نجات و 62 خبرنگار در حملات به غزه به شهادت رسیدند.

بر اساس اعلام فلسطینی‌ها، شمار مجروحان هم از 33 هزار نفر فراتر رفته که بیش از 75 درصد آن‌ها زن و کودک هستند.

آمار اعلام شده دولت در غزه نشان می‌دهد که 100 ساختمان دولتی و 266 مدرسه بمباران شده که 66 مدرسه به کلی تخریب و از خدمت خارج شده است.

دولت فلسطینی همچنین اعلان کرد که صهیونیست‌ها 83 مسجد را به کلی تخریب کردند و به 170 مسجد دیگر خسارت وارد کردند و 3 کلیسا هم بمباران شده است.

در بیانیه آنها آمده است: در مجموع 44 هزار واحد مسکونی به کلی تخریب شده و 230 هزار واحد دیگر خسارت دیده است و این یعنی اینکه بیش از 60 درصد از واحدهای مسکونی در نوار غزه در جنگ آسیب کلی یا جزئی دیده است.

طبق اعلام دولت در غزه، تاکنون 26 بیمارستان و 55 مرکز بهداشتی و درمانی به طور کامل از خدمت خارج شده و 55 دستگاه آمبولانس هدف قرار گرفته و از کار افتادند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد