پیام پوتین برای گروه بریکس در سال ۲۰۲۴

کد خبر: 1265683

ولادیمیر پوتین امروز دوشنبه گفت، روسیه در حین ریاست دوره‌ای گروه بریکس به تلاش‌هایش در سه جهت از جمله سیاست و امنیت، اقتصاد و فرهنگ ادامه خواهد داد.

پیام پوتین برای گروه بریکس در سال ۲۰۲۴

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به مناسبت آغاز ریاست این کشور در گروه بریکس در سال ۲۰۲۴ عنوان کرد: به طور کلی، روسیه به تلاش‌ها برای تقویت همکاری و شراکت در گروه بریکس در سه جهت کلیدی از جمله سیاست و امنیت، اقتصاد و مالی، فرهنگی و ارتباطات بشردوستانه ادامه خواهد داد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به چالش‌ها و تهدیدات منطقه‌ای و بین‌المللی تصریح کرد: طبیعتا تلاش اصلی ما افزایش هماهنگی میان کشورهای عضو است و به طور مشترک به دنبال پاسخ‌های موثر برای چالش‌ها و تهدیدات علیه ثبات و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی هستیم.

وی افزود: ریاست روسیه در بریکس در سال ۲۰۲۴ با شعار «تثبیت چندجانبه‌گرایی برای توسعه و امنیت جهانی عادلانه» و همچنین با تمرکز بر همکاری مثبت و خلاق با همه کشورهای ذینفع انجام خواهد شد.

پوتین در پایان خاطرنشان کرد: روسیه تلاش خواهد کرد تا همکاری‌های مثبت و سازنده‌ای را در گروه بریکس ترویج دهد و به کشورهای تازه عضو شده کمک کند تا به تمامی فعالیت‌های این بلوک ملحق شوند. روسیه همچنین به تحقق عملی «استراتژی مشارکت اقتصادی بریکس ۲۰۲۵» و «برنامه نوآوری بریکس از سال ۲۰۲۱ الی ۲۰۲۴»، تضمین انرژی و امنیت غذایی، ارتقای نقش بریکس در سیستم مالی بین‌المللی، همکاری بانک‌ها و تجارت متقابل کمک خواهد کرد.

گروه بریکس که متشکل از بزرگ‌ترین اقتصادهای درحال‌توسعه جهان - یعنی چین، هند، روسیه، برزیل و آفریقای جنوبی - است، نشست امسال خود را در اوایل شهریور در آفریقای جنوبی برگزار کرد. در این نشست، از عربستان، امارات، ایران، اتیوپی، مصر و آرژانتین دعوت شد تا به عضویت این گروه درآیند.

سرانجام قرار بر این شد که از اول ژانویه ۲۰۲۴ (۱۱ دی) عربستان سعودی، ایران، امارات متحده عربی، آرژانتین، مصر و اتیوپی به صورت رسمی به گروه بریکس بپیوندند؛ اما «خاویر میلی» رئیس‌جمهوری جدید آرژانتین روز جمعه در نامه‌ای به روسای جمهور روسیه و چین به صورت رسمی اعلام کرد که قصد عضویت در گروه بریکس را ندارد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد