واکنش ها به حادثه تروریستی در کرمان/ واکنش عراق،قطر،عربستان و آلمان

کد خبر: 1266152

جنبش جهاد اسلامی فلسطین انفجار تروریستی در میان حاضران در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در کرمان را به شدت محکوم کرد.

 واکنش ها به حادثه تروریستی در کرمان/ واکنش عراق،قطر،عربستان و آلمان

جنبش جهاد اسلامی فلسطین انفجار تروریستی در میان حاضران در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در کرمان را به شدت محکوم کرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به حادثه تروریستی کرمان طی بیانیه‌ای تأکید کرد: انفجار ناجوانمردانه کرمان و هدف قراردادن شهروندانی را که در اطراف مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گرد آمده بودند به شدت محکوم می‌کنیم.

تجاوز ظالمانه در کرمان باعث افزایش همبستگی امت اسلامی پیرامون مقاومت خواهد شد که شهید سلیمانی یکی از نمادهای آن باقی خواهد ماند.

به دنبال انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان، ‌‌بیش از 100 نفر به شهادت رسیده و تعدادی زیادی مصدوم‌ شدند که به مراکز درمانی منتقل شده‌اند./تسنیم

 پاکستان اقدام تروریستی در کرمان را محکوم کرد

وزیر امور خارجه پاکستانی در پیامی خطاب به حسین امیرعبداللهیان اقدام تروریستی در کرمان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه پاکستانی در پیامی خطاب به حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان نوشت:

 پاکستان حملات غیرانسانی تروریستی در کرمان که جان چندین بیگناه را گرفت به شدت محکوم می کند.  تسلیت صمیمانه به دولت و مردم ایران. پاکستان در این زمان اندوهگین با ایران همبستگی می کند.

 واکنش دولت عراق به حادثه تروریستی کرمان

دولت عراق حادثه تروریستی امروز در شهر کرمان را که به شهادت ده‌ها نفر منجر شد، محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  دولت عراق همچنین همبستگی خود را با ملت و دولت ایران در مواجهه با این حادثه دردناک اعلام و بر آمادگی کشورش برای ارائه انواع کمک‌ها به منظور کاستن از شدت این اقدام جنایتکارانه و بزدلانه تاکید کرد.

ابراز همدردی عمان و اردن با ایران

وزارت خارجه سلطنت عمان اعلام کرد دولت عمان تسلیت خالصانه و همدردی صمیمانه خود را به ایران و خانواده‌های قربانیان دو بمب گذاری در استان کرمان ابراز داشته و برای مجروحان این حادثه آرزوی شفای عاجل می‌کند.

همچنین وزارت خارجه اردن حمله تروریستی عصر امروز در شهر کرمان را به شهادت تعدادی از شهروندان ایرانی منجر شد محکوم کرد.

قطر انفجارهای تروریستی در کرمان را به شدت محکوم کرد

دولت قطر دو انفجار تروریستی در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان را به شدت محکوم و به خانواده های شهدا و دولت و ملت ایران تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل مسالت کرد.

دولت قطر در بیانیه خود همچنین بر موضع دوحه در رد خشونت و تروریسم و اقدامات جنایتکارانه با هر انگیزه و علتی تاکید کرد.

پیام تسلیت آلمان، عربستان و قطر به ایران

وزارت خارجه آلمان: آمار بالای تلفات انفجارهای امروز کرمان که در میان آنها کودکان زیادی وجود دارد، ما را عمیقا غمگین کرده است و این اقدام تروریستی را محکوم می‌کنیم.

وزارت خارجه عربستان: ما صمیمانه تسلیت، همدردی و همبستگی خود را با ایران در این رویداد دردناک اعلام می‌کنیم و برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل داریم.

وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای به شدت دو انفجار تروریستی کرمان را محکوم و نسبت به آن ابراز انزجار کرد.

تسلیت مقامات ترکیه در پی حادثه کرمان

معاون رییس جمهور، رییس مجلس و وزارت خارجه ترکیه امروز در پیام‌های جداگانه‌ای حادثه تروریستی کرمان را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، معاون رییس جمهور، رییس مجلس و وزارت خارجه ترکیه امروز چهارشنبه حادثه تروریستی کرمان را محکوم کردند.

جودت یلماز معاون رئیس جمهور ترکیه جان باختن شماری از شهروندان ایران در حملات تروریستی امروز کرمان را تسلیت گفت.

یلماز در این پیام که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، نوشت: برای جان باختگان حملات تروریستی در استان کرمان رحمت، برای مجروحان شفای عاجل طلب کرده و به مردم کشور دوست و برادر ایران تسلیت می‌ گویم.

وی در ادامه افزود: همگی ما و تمام بشریت، باید زمینه مبارزه مشترک و مصمم برای برقراری صلح و آرامش و پایان دادن به تروریسم در سراسر جهان ایجاد کند.

نعمان کورتولموش، رییس مجلس ترکیه هم با انتشار مطلبی در شبکه‌ های اجتماعی، انفجارهای روی داده در مراسم سالگرد سردار سرافراز شهید قاسم سلیمانی در شهر کرمان ایران را محکوم کرد.

در پیام تسلیت کورتولموش خطاب به دولت و ملت ایران آمده است: حملات تروریستی در استان کرمان ایران را محکوم می‌ کنم. برای قربانیان طلب رحمت و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرده و به مردم کشور دوست و برادر ایران تسلیت می‌ گویم.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز طی بیانیه‌ ای حمله تروریستی امروز در کرمان را محکوم کرد و به دولت و مردم ایران تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: با نهایت تاسف مطلع شدیم که حمله تروریستی در شهر کرمان شمار زیادی کشته و زخمی برجا گذاشته است. این حمله تروریستی منفور را به شدت محکوم کرده به دولت و ملت کشور دوست و برادر ایران تسلیت می‌ گوییم.

وزارت امور خارجه ترکیه در این بیانیه همچنین برای جان‌ باختگان مغفرت و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت کرده است.

ابراز همدردی وزارت خارجه اتریش با مردم ایران

وزارت خارجه اتریش در پیامی با خانواده قربانیان و مجروحان بمب‌گذاری در کرمان ابراز همدری کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه اتریش در شبکه مجازی ایکس نوشت: ما از تلفات غیرنظامی زیاد ناشی از بمب گذاری شهر کرمان در ایران وحشت زده‌ایم و همبستگی خود را با مردم ایران اعلام می کنیم. ما با خانواده و دوستان قربانیان ابراز همدردی می‌کنیم. عاملان باید پاسخگو باشند.

پیش از اتریش، اتحادیه اروپا و وزارت خارجه آلمان انفجارهای تروریستی در کرمان را محکوم کرده بودند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها