واکنش مسئولان یمنی به حماقت آمریکا و انگلیس

کد خبر: 1268066

جنبش انصارالله یمن تأکید کرد، آمریکا و انگلیس از تجارب قبلی خود درباره یمن درس نگرفته‌اند و تجاوز آنها به یمن به خاطر موضع این کشور درباره حمایت از مقاومت فلسطین است.

واکنش مسئولان یمنی به حماقت آمریکا و انگلیس

جنبش انصارالله یمن تأکید کرد، آمریکا و انگلیس از تجارب قبلی خود درباره یمن درس نگرفته‌اند و تجاوز آنها به یمن به خاطر موضع این کشور درباره حمایت از مقاومت فلسطین است.

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد: آمریکا و انگلیس در حمله به یمن اشتباه کردند و از تجارب قبلی خود درس نگرفتند. واشنگتن و لندن بی‌تردید به زودی درک خواهند کرد که حمله امروز آنها به یمن بزرگترین حماقت در تاریخ این دو کشور بوده است.

وی تأکید کرد: اگر حماقت آمریکا در سال ۲۰۰۴ نبود، ملت یمن انقلاب ۲۰۱۴ را رقم نمی‌زدند که به فعالیت سفیر آمریکا در صنعا و بیرون راندن تفنگداران دریایی آمریکا منجر شد.

به نقل از المیادین، فضل ابوطالب، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز گفت: تجاوز آمریکا و انگلیس بدون پاسخ باقی نخواهد ماند. کشورهای متجاوز مسئولیت نتایج و پیامدهای آن را بر عهده دارند. این تجاوز به دلیل موضع یمن درباره حمایت از ملت و مقاومت فلسطین است. حمله واشنگتن و لندن نتیجه‌ای نخواهد داشت و ملت یمن را از کمک به ملت فلسطین باز نخواهد داشت.

پیش از این حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت صنعا تاکید کرده بود: آمریکا و انگلیس باید به دلیل تجاوزشان به یمن آماده پرداخت بهایی سنگین و عواقبی بسیار وخیم باشند. آمریکا و انگلیس صبح امروز جمعه تجاوز نظامی را به صنعا و استان‌های الحدیده، صعده، ذمار، تعز و حجه انجام دادند.

ارتش یمن در راستای حمایت از مقاومت فلسطین، رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب تحت محاصره دریایی قرار داده است و کشتی‌هایی را که در حال ارسال کمک برای رژیم صهیونیستی باشند، هدف قرار می‌دهد.

ارتش یمن چهارشنبه اعلام کرد که یک کشتی آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار داده است.

یمن: به وحشی‌گری آمریکا و انگلیس پاسخ می‌دهیم

«عبدالسلام الجحاف» عضو ارشد انصارالله: به وحشی‌گری آمریکا، انگلیس و اسرائیل پاسخ داده می‌شود و اکنون نبرد بزرگی در دریای سرخ شعله‌ور است.

یمن: پایگاه‌های آمریکا و انگلیس هدف قرار می‌گیرند

«عبدالله بن عامر» معاون اداره ارشاد اخلاقی وابسته به وزارت دفاع یمن:

برخی مناطق ما هدف حملات سریعی قرار گرفتند و هرگز در پاسخ به این حملات تردید نخواهیم کرد.

توان و امکانات زیادی داریم که ما را قادر به دفاع مشروع از خود می‌کند. چند پایگاه نظامی در اطراف صنعا و الحدیده هدف حمله قرار گرفته است.

آمریکا و انگلیس حملات را گسترش دهند، پایگاه‌های آنها در منطقه را می‌زنیم.

تجاوز به یمن بزرگترین حماقت در تاریخ آمریکا و انگلیس بود

عضو دفتر سیاسی انصارالله گفت: «آمریکا و انگلیس در جنگ با یمن اشتباه کردند.»

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد البخیتی»، عضو دفتر سیاسی انصارالله در واکنش به بمباران یمن از سوی ائتلاف آمریکایی و انگلیس گفت: «آمریکا و انگلیس در جنگ با یمن اشتباه کردند و از شکست‌های قبلی خود درس نگرفتند.»

البخیتی گفت: آمریکا و انگلیس به زودی متوجه خواهند شد که تجاوز مستقیم به یمن بزرگترین حماقت در تاریخ آنها بوده است.

همچنین «عبدالسلام الجحاف»، از اعضای ارشد انصارالله در واکنش به حملات و بمباران‌های ائتلاف آمریکا و انگلیس علیه شهرهای یمن در حساب کاربری خود در شبکه ایکس اعلام کرد که «به وحشی گری آمریکا، انگلیس و اسرائیل پاسخ داده شد و اکنون نبرد بزرگی در دریای سرخ شعله ور است.»

این عضو انصارالله همچنین از برخورد موشک به تعدادی از ناوهای آمریکا و انگلیس خبر داده و گفته است: «مسلم است که تعدادی ناو جنگی آمریکایی و انگلیسی مورد اصابت قرار گرفته است، اینجا یمن است، ای احمق ها»

عبدالسلام الجحاف خطاب به آمریکا و انگلیس گفت: «تا زمانی که شما منطقه را ترک نکنید، حملات خود را متوقف نمی‌کنیم و تا زمانی که ذلت را در شما نبینیم، از شکست شما دست برنمی داریم. یمن اکنون بریتانیا و آمریکا را در دریا تنبیه می‌کند.»

الجحاف همچنین گفت: «احوال ما را نپرسید، باید از حال مردم غزه بپرسید ما تا پیروزی با غزه هستیم، با هر چه بتوانیم با آنها هستیم، با هم پیروز می‌شویم یا با هم شهید می‌شویم، غزه را رها نمی‌کنیم.»

پیش از این نیز، «حسین العزی»، معاون وزیر امور خارجه در دولت صنعا در واکنش به بمباران یمن اعلام کرد: «کشورمان مورد حمله تهاجمی گسترده ناوها، زیردریایی‌ها و هواپیماهای جنگی آمریکایی و انگلیسی قرار گرفته است.»

این مقام یمنی افزود: «بدون شک لندن و واشنگتن باید برای پرداخت هزینه سنگین این اقدامات و تجاوزات آماده شوند.»

گزارش‌ها از پرتاب یک سری موشک‌های ائتلاف دریایی آمریکا به سوی اهدافی در یمن حکایت دارد.

پنتاگون با اعلام بیانیه‌ای تائید کرد که آمریکا به ۱۰ هدف در یمن حمله کرده است.

خبرگزاری رسمی صبا در صنعا نیز تائید کرد که متجاوزان آمریکایی، اسرائیلی و انگلیسی چندین حمله به پایتخت، شهر صنعا، و استان‌های حدیده، صعده و ضمار انجام دادند.

یک مقام نظامی آمریکایی به الجزیره گفته است که حمله به مواضعی در یمن را با مشارکت کشتی‌ها، هواپیماهای جنگی و زیردریایی‌ها آغاز کرده‌ایم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد