واکنش چین به پاسخ موشکی ایران: وضعیت فعلی از تبعات جنگ غزه است

کد خبر: 1285273

در پی پاسخ نظامی قانونی ایران به رژیم صهیونیستی، یک سخنگوی وزارت خارجه چین نسبت به وضعیت کنونی ابراز نگرانی عمیق کرد و افزود: این وضعیت «سرریز (تبعات) درگیری غزه است و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش‌بس در غزه است باید بدون تاخیر اجرایی شود».

واکنش چین به پاسخ موشکی ایران: وضعیت فعلی از تبعات جنگ غزه است

ساعاتی بعد از پاسخ پهپادی و موشکی گسترده ایران به اقدامات تجاوزکارانه و جنون آمیز رژیم صهیونیستی، چین ضمن ابراز نگرانی عمیق از تشدید اوضاع در خاورمیانه، خواستار خویشتنداری تهران و تل آویو برای جلوگیری از تشدید تنش شد.

به گزارش ایرنا، یک سخنگوی وزارت امور خارجه چین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: پکن درخصوص تشدید اوضاع در خاورمیانه عمیقا نگران است و از طرف های درگیر می خواهد تا برای جلوگیری از تشدید تنش، خویشتنداری کنند.

این سخنگو افزود: اوضاع جاری در خاورمیانه ، تازه ترین تبعات جنگ غزه است. دیگر هیچ گونه تاخیر در اجرای قطعنامه 2728 شورای امنیت سازمان ملل جایز نیست و درگیری و تنش باید فورا به پایان برسد.

این سخنگو تاکید کرد: چین از جامعه بین الملل به ویژه از کشورهای ذی نفوذ می خواهد که نقش سازنده برای صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه ایفا کنند.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد