ثبت‌نام بیش از ۲ میلیون زائر اربعین در سامانه سماح

کد خبر: 1241448

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بیش از ۲میلیون و ۷۰۰ هزار زائر اربعین تا پیش از ظهر امروز- دوشنبه(ششم شهریور) در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

ثبت‌نام بیش از ۲ میلیون زائر اربعین در سامانه سماح

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بیش از ۲میلیون و ۷۰۰ هزار زائر اربعین تا پیش از ظهر امروز- دوشنبه(ششم شهریور) در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

به گزارش پایگاه طلاع رسانی حج، سیدعباس حسینی روز دوشنبه (ششم شهریور) در جلسه شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، اظهارداشت: حدود ۲ میلیون و پانصد هزار نفر از این افرد با پرداخت حق بیمه ثبت نام خود را قطعی کردند.

وی به زائران اربعین توصیه کرد که برای عزیمت به عراق و شرکت در مراسم اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کنند تا تحت پوشش بیمه حوادث و درمان در ایران و مسیر پیاده روی اربعین درعراق قرار ‌گیرند.

حمیدرضا محمدی معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت نیز در این نشست با ارایه آخرین اطلاعات ثبت شده در سامانه سماح درباره مرزهای انتخابی زائران برای عزیمت به عتبات عالیات ادامه یافت.

وی گفت: مرز مهران با ۶۳ درصد بیشترین و مرز باشماق با نیم درصد کمترین آمار را به خود اختصاص دادند و ۳ درصد زائران هم مرز هوایی را برای خروج انتخاب کردند.

محمدی با بیان اینکه اوج سفرها در این روزها انجام می‌شود، افزود: پنجم شهریور حدود ۱/۱۳ درصد از کل جمعیتی که متقاضی تشرف بودند از مرزها خارج شدند.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت بیان کرد: با هدف تسهیل در راهنمایی زائران و امور گمشدگان امسال نرم‌افزار همیار اربعین بکار گرفته شده است و بیش از ۹۵۰ نیرو نیز در ۷۰ ایستگاه در داخل عراق و ۱۴ ایستگاه در ۶ نقطه مرزی فعالیت دارند و به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم از مسئولان سازمان حج و زیارت خواست که در مورد نرم‌افزارهای مورد استفاده در اربعین امسال و خدماتی که ارائه می‌دهند اطلاع‌رسانی کنند تا زائران بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

در ادامه این نشست مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت درباره مشکل فنی پیش آمده در هفته گذشته در سامانه سماح گزارش داد و تاکید کرد که در حال حاضر روند ثبت‌نام زائران حسینی با روند عادی ادامه دارد و بررسی‌های کارشناسی درباره علل بروز مشکل در این سامانه توسط تیم‌های مجرب در حال پیگیری است.

غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به اقدامات انجام شده درباره راه‌اندازی سفر عمره ادامه یافت و سرپرست حجاج ایرانی از مسئولان و مدیران حج و زیارت خواست که تمام تلاش خود را بکار برند تا سفرهای عمره در زمان خود راه‌اندازی شود و علاقه‌مندان و مشتاقان سفر به سرزمین وحی از این سفر معنوی و زیارتی بهره‌مند شوند.

علیرضا عنایتی سفیر جدید کشورمان در عربستان نیز در آستانه عزیمت به محل ماموریت خود در جمع مدیران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت حضور یافت و موضوعاتی که در این ماموریت در حوزه حج و زیارت باید پیگیری شود، بررسی شد.

عنایتی تاکید کرد: نمایندگی سیاسی کشورمان در عربستان در دور جدید فعالیت‌های خود این درخواست‌ها و مطالبات را مورد توجه قرار خواهد داد به نحوی که خواسته‌های مجموعه حج و زیارت تامین شود و توافقات لازم با کشور میزبان به نتیجه برسد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد