درویشیان: شفاف سازی شرط اساسی فساد ستیزی است

کد خبر: 1273339

رییس بازرسی و بازپرس ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد گفت: شفاف سازی شرط اساسی فساد ستیزی است و این مهم برنامه اولویت دار دولت است.

درویشیان: شفاف سازی شرط اساسی فساد ستیزی است

رییس بازرسی و بازپرس ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد گفت: شفاف سازی شرط اساسی فساد ستیزی است و این مهم برنامه اولویت دار دولت است.

حجت الاسلام حسن درویشیان عصر سه‌شنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان مرکزی، اظهار کرد: پیوست رسانه‌ای و اطلاع رسانه‌ای اقدامات دولت موجب افزایش اعتماد عمومی در جامعه می‌شود و این مهم نباید محدود به زمان‌های خاص از جمله دهه فجر شود.

رئیس بازرسی و بازپرس ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد گفت: استان مرکزی به دلیل انتصاب به امام راحل به استان آفتاب نامگذاری شده است و اجداد مقام معظم رهبری نیز در این خطه بوده‌اند که این موارد مسؤولیت مدیران استان را افزایش می‌دهد و باید برای سایر استان‌ها الگو باشد.

رئیس بازرسی و بازپرس ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد، گفتمان دولت سیزدهم مردمی و مبتنی بر گفتمان ترسیم شده توسط امام راحل و مقام معظم رهبری بیان کرد.

حجت الاسلام درویشیان اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، وضعیت موجود، فعالیت‌ها، خدمات نظام و اقداماتی که در آینده نظام و حاکمیت و بخشهای مختلف باید انجام دهند را رهبر معظم انقلاب عالمانه تشریح و ترسیم کردند.

وی لازمه عدالت را مبارزه با فساد عنوان کرد و گفت: مقابله جدی در همه ابعاد با فساد، بستر عدالت را فراهم می‌کند.

گفتمان رئیس جمهور عدالت و مبارزه با فساد است

رئیس بازرسی و بازپرس ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد ادامه داد: رئیس جمهور با نگاه مبارزه با فساد وارد قوه مجریه شد و گفتمان وی عدالت و مبارزه با فساد بوده و هست.

حجت الاسلام درویشیان یادآور شد: در شهریور ۱۴۰۰ اصول ۱۲ گانه پیشگیری و مبارزه با فساد ابلاغ شد اما به امر اکتفا نشد و این مهم در سند تحول نیز مورد توجه قرار گرفت و ۹۰ اقدام در بازرسی ویژه برای تحقق این اصول تبیین شد.

وی با بیان اینکه در حوزه مبارزه با فساد تاکنون هیچ رئیس جمهوری نماینده نداشته است، گفت: این حکم برای نخستین بار در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: مردم انتظار فساد در جمهوری اسلامی را ندارند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که فساد در کشور سیستمی نیست و حتی یک مورد آن هم زیاد است.

رئیس بازرسی و بازپرس ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد ادامه داد: رئیس جمهور در نشست‌های مختلف همواره بر فسادستیزی و عدالت خواهی تاکید ویژه دارد.

وی اضافه کرد: حکومت‌ها به این نتیجه رسیدند که شفاف سازی، شرط اساسی فساد ستیزی است و این دولت نیز از ابتدا نسبت به این اصل اقدام جدی داشته و در سال ۱۴۰۱ صورت مالی بیش از هزار شرکت در سامان‌های مختلف بارگذاری شده است.

رئیس بازرسی و بازپرس ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد در خصوص تعارض منافع با اشاره به اینکه هنوز مصادیق تعارض منافع دیده می‌شود، گفت: در این راستا دولت لایحه‌ای به مجلس ارائه داده و امیدواریم نهایی شود تا با استناد به آن بتوان تعارض منافع را مدیریت کرد.

حجت الاسلام درویشیان اظهار کرد: نظارت حکمرانی و مدیریت خوب جزو لاینفک مدیریت مطلوب و اسلامی است و در همه نظام‌ها توجه به نظارت آثار و برکات زیادی به همراه دارد.

در انتصاب مدیران اعتماد و شایستگی مدنظر باشد

وی توضیح داد: در انتصاب مدیران اعتماد و شایستگی مدنظر ویژه است و برای تداوم اعتماد به وی اعتماد، نظارت ضروری است چراکه نظارت برای کمک به دستگاه‌ها و مدیران اجرایی در انجام مسئولیت‌ها و مأموریت‌های قانونی آنها است.

حجت الاسلام درویشیان با تاکید بر شایسته گزینی گفت: این مهم به صورت مستمر از سوی رئیس جمهور مورد تاکید است و افراد ناتوان در انجام امور نباید مسئولیت بگیرند و به گفته مقام معظم رهبری و بزرگان این اقدام حرام شرعی است.

رئیس بازرسی و بازپرس ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم مرتبط با پیشگیری و مبارزه با فساد، رفع بسترهای فساد است که دولت در این زمینه دولت اقداماتی انجام داده و لایحه‌هایی به مجلس ارائه کرده تا این معضل رفع شود.

وی با اشاره به برخی خدمات دولت سیزدهم و تحرک و تلاش مجموعه دولت بیان کرد: ۴۵ سفر استانی و سفر به ۲۰ کشور توسط رئیس جمهور و اعضای دولت در تاریخ کشور بی نظیر است و به طور حتم بخشی از این فعالیت‌ها، مصوبات و اقدامات در نتیجه این سفرها در دولت و خارج از دولت این بسترها را شناسایی کرده و نسبت به برخی از آنها اقداماتی انجام داده است.

رئیس بازرسی و بازپرس ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد گفت: عدم انجام به موقع برخی از فعالیت‌ها ناشی از نداشتن اطلاع کافی نسبت به قوانین و ضوابط است.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی مدنظر ویژه باشد

حجت الاسلام درویشیان گفت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی تراکم قوانین دارد قوانین مورد اطلاع عمومی و اختصاصی دستگاه‌ها باید از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی ارائه و مرور شود چراکه در تصمیم گیری به موقع و قاطع و با اطمینان بسیار مؤثر است.

رئیس بازرسی و بازپرس ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد تاکید کرد: طراحی و زمان بندی برنامه اجرایی برای هر اقدام و هدفی ضروری است.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد