علل ترافیک سنگین جاده چالوس و آزادراه تهران- شمال

کد خبر: 1282443

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور از جزییاتی علل ترافیک سنگین جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال خبر داد.

علل ترافیک سنگین جاده چالوس و آزادراه تهران- شمال

سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: جاده چالوس علیرغم دارا بودن مزیت فاصله کوتاه‌تر تا استان‌های شمالی و زیبایی طبیعت اطراف آن، به علت ظرفیت تردد پایین آن همیشه در ایام پیک تردد سفر و به‌ویژه در ایام نوروز با ترافیک سنگینی مواجه است.

وی افزود: افتتاح قطعه ۲ آزادراه تهران - شمال و رعایت استانداردهای ایمنی باعث افزایش ایمنی تردد در این قسمت از جاده شده و کاهش ۵ کیلومتر از طول مسیر موجود کرج- چالوس و کاهش ۲۰ دقیقه‌ای از زمان سفر در شرایط عادی را به همراه داشته است.

سرهنگ شیرانی گفت: این موارد فوق به انضمام تبلیغات صورت گرفته در خصوص افتتاح منطقه ۲ آزادراه تهران شمال باعث ایجاد انتظار و تصور رانندگان مبنی بر سفر بدون مشکل ترافیک و رسیدن به استان‌های شمالی در کوتاه‌ترین زمان شده است.

وی ادامه داد: هر چند که افتتاح این پروژه عظیم باعث افتخار برای کشور و جلوه‌ای از تلاش‌های شبانه روزی مسؤولین کشور است ولی باید اذعان کرد که با توجه به داده‌های سامانه‌های تردد شمار و دوربین‌های نظارتی و گزارش‌های پلیس راهور عملاً مشکل ترافیک‌های سنگین این جاده مرتفع نشده و تا زمان افتتاح تمامی قسمت‌های آزادراه شاهد ایجاد ترافیک‌های سنگین در این جاده هستیم.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: قبل از افتتاح منطقه ۲ آزادراه، ترافیک خودروها در ۲ تا ۳ ردیف خودرو از قطعه ۱ آزادراه و در ۲ ردیف خودرو از جاده قدیم کرج چالوس در محدوده شهرستانک با همدیگر تلاقی یافته و در یک لاین جاده چالوس مسیر جنوب به شمال وارد می‌گشت.

سرهنگ شیرانی اظهار کرد: در حال حاضر صرفاً این گلوگاه ترافیکی از محل شهرستانک جابجا شده و به محدوده پل زنگوله انتقال یافته، به گونه‌ای که ۲ تا ۳ ردیف خودرو از انتهای قطعه ۲ آزادراه تهران شمال و ۲ ردیف خودرو از جاده قدیم چالوس در پل زنگوله همزمان وارد یک لاین مسیر جنوب به شمال می‌شوند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: بنابراین با ایجاد گلوگاه در این منطقه بار ترافیک آزادراه تهران شمال رفته رفته سنگین و کل قطعه ۲ آزادراه و حتی قطعه ۱ را درگیر می‌کند.

وی افزود: ظرفیت خروجی نهایی جاده چالوس تغییری نیافته و با ظرفیت ۱۲۰۰ خودرو در ساعت کماکان یکی از کم ظرفیت‌ترین جاده‌های اصلی کشور است.

سرهنگ شیرانی گفت: تا زمان افتتاح کامل قطعات آزادراه این مشکل پابرجا بوده و توصیه پلیس به رانندگان استفاده از سایر مسیرهای جایگزین در ایام نوروز و زمان پیک سفرهای جاده‌ای بوده و در صورت انتخاب تردد از این جاده از مشکلات ترافیکی آن آگاه شوند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور افزود: حجم کل تردد جاده‌ای از ۲۴ اسفند ۴۲۶ میلیون تردد و متوسط تردد روزانه ۲۶ میلیون تردد است که نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش و همچنین نسبت به دو سال قبل ۳ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ شیرانی بیان کرد: ۵۴۵ فقره تصادف منجر به فوت اتفاق افتاده که ۶۶۴ نفر در این تصادفات جان باختند و همچنین ۱۷۴۷۴ فقره تعداد تصادف جرحی است که در این تصادفات هم ۱۳۹۶۰ نفر مجروح شدند و ۷۱۲۸۰ فقره آمار تصادفات خسارتی است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور بیان داشت: کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان از استان‌های پرحادثه هستند همچنین بیشترین تردد و انباشت را در استان مازندران، گیلان و خراسان رضوی تا این لحظه شاهد بودیم.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد