روزنامه اعتماد: ماموریت قالیباف در روسیه یک پرستیژ سیاسی و بین المللی برای او است

کد خبر: 1049630

محمدباقر قالیباف راهی مسکو می‌شود و روزنامه اصلاح‌طلب معتقد است که سفیر شدن وی یک اتفاق مهم و توام با پرستیژ سیاسی برای اوست.

روزنامه اعتماد: ماموریت قالیباف در روسیه یک پرستیژ سیاسی و بین المللی برای او است

گروه سیاست سایت فردا – سفر محمدباقر قالیباف به مسکو و بردن پیامی برای پوتین، که در روزهای اخیر مورد توجه قرار گرفته بود، موضوع گزارش امروز روزنامه اعتماد است.  این روزنامه اصلاح‌طلب در این باره می‌نویسد: «یک اتفاق غیر منتظره در فضای دیپلماتیک ایران؛ قالیباف با یک پیام مهم راهی روسیه شده است. پیشتر البته دیده شده بود که علی‌اکبر ولایتی سفیر پیام‌های مهم مقامات عالی ایران باشد برای رهبران دنیا. حالا اما این رخداد با سفیر شدن رییس مجلس تجربه می‌شود. این برای قالیباف که اکنون در قامت یک نامزد انتخاباتی برای سال 1400 است، می‌تواند یک پرستیژ سیاسی و بین‌المللی محسوب شود.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «حاشیه این نخستین سفر قالیباف در کسوت ریاست مجلس اما طی این چند روز گذشته چنان دامنه‌دار شد که عملا متن و اصل سفر را نیز تحت‌الشعاع قرار داد. آن‌هم درحالی که قرار است قالیباف در این سفر حامل پیام رهبر انقلاب به رییس‌جمهوری روسیه باشد. پیامی که در سفر حدود 10 روز پیش وزیر امور خارجه ارسال نشد و بناست برخلاف عرف معمول، نه توسط ظریف و حتی به دست علی‌اکبر ولایتی، مشاور بین‌الملل رهبری، که توسط قالیباف به حاکمان کرملین تحویل شود.»

اعتماد در حالی که دیدار قالیباف و پوتین به خاطر مسائل مربوط به پروتکل‌های بهداشتی لغو شده و بسیاری در پی حاشیه‌سازی با استناد به این موضوع هستند، نتیجه می‌گیرد که «هر چه باشد حتی با عدم برگزاری این دیدار هم سفیر شدن محمد باقر قالیباف اتفاقی بسیار مهم برای او است.»

 


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها