گزارش سایت فردا درباره حملات سنگین به رئیس مجلس

چپ و راست افراطی علیه قالیباف

کد خبر: 1049677

سفر قالیباف به روسیه به همصدایی اصلاح‌طلبان و راست افراطی انجامیده است؛ موضوع قابل تاملی که لازم است پیش از دیر شدن، مورد توجه قرار بگیرد.

چپ و راست افراطی علیه قالیباف

گروه سیاست سایت فردا – بلافاصله بعد از انتشار خبر سفر قالیباف به روسیه، حواشی و حرف و حدیث‌ها شروع شد. معلوم که شد پیامی در کار است و رئیس مجلس سفیر ایران برای رساندن این پیام مهم است، هجمه‌ها شدت هم گرفت.  اصلاح‌طلبان در فضای مجازی و رسانه‌ای آن قدر از دور زدن دستگاه دیپلماسی گفتند که انگار نخستین بار است که یک مراوده دیپلماتیک خارج از دستگاه وزارت امور خارجه انجام می‌شود! یادآوری مواردی که علی‌اکبر ولایتی عهده‌دار بوده، علی لاریجانی مذاکره کرده یا حتی میهمانی بدون اطلاع ظریف به تهران آمده خارج از حوصله این بحث است اما حتما ثابت می‌کند که سپردن این مسئولیت به رئیس مجلس نه دور زدن دستگاه دیپلماسی بلکه در چارچوب روال همیشگی در ساختار جمهوری اسلامی ایران بوده است.

نکته دوم در هجمه‌ها اخیر اما یک بام و دو هوای جریان اصلاحات بود. جریان سیاسی که تا دیروز هر نقدی به محمدجواد ظریف را با استناد به اینکه وی سرباز نظام است و در حال مذاکره لذا نباید تضعیف شود، پاسخ می‌داد؛ یکباره رنگ عوض کرد. انگار این بار که سفیر مشخص شده از خودشان نبود، دیگر اعتقادی به حمایت از نماینده نظام نداشتند! 

معلوم نیست که آن موقع در دفاع از ظریف دروغ گفته و بهانه می‌گرفتند یا اکنون منطق و استدلال خود را زیرپا گذاشته‌اند؟! آقایان اصلاح‌طلب باید پاسخ دهند که آیا حمایت از نماینده نظام جمهوری اسلامی در هر مذاکره، سفر خارجی و یا هر رویدادی که یک سر آن نظام بین‌الملل و کشوری دیگر است، را به عنوان یک اصل قبول دارند یا خیر؟ اگر قبول داشته باشند که قطعا وقت عذرخواهی بابت هیاهو اخیرا به پا شده خواهد رسید. اگر هم قبول ندارند که معلوم می‌شود، مدت‌ها برای حمایت و دفاع از گزینه مورد نظر خودشان عوام فریبی و بهانه‌تراشی می‌کرده‌اند.

نکته سوم در بررسی حواشی اخیر اما همصدای بخشی از جریان اصولگرا با اصلاح‌طلبان در تخریب و همجه به قالیباف است! گویی چپ و راست افراطی با هم هم‌صدا شده‌اند. دلیلش نیز البته معلوم است و پیچیدگی چندانی ندارد. این گروه می‌دانند که سپردن این مسئولیت به قالیباف همان‌طور که روزنامه «اعتماد» امروز صراحتا نوشت، موجب افزایش پرستیژ سیاسی و بین‌المللی قالیباف است. همین است که آنان را ترسانده و به ضدیت واداشته است. هرچه باشد موسم انتخابات است و رقابت‌ها جدی. اگرچه محمدباقر قالیباف تاکنون حرفی درباره ورود به این انتخابات نزده اما آنان او را یک رقیب تصور کرده و حالا که از بابت افزایش شان و جایگاه وی نگران شده‌اند، به هم‌صدایی با اصلاح‌طلبان روی آورده‌اند. جریانی که مدت‌ها است به هر بهانه‌ای جریان انقلابی را تحقیر می‌کند!

این همراهی و همصدایی قطعا سوال برانگیز است و این انتظار را ایجاد می‌کند که بزرگان سیاسی آنان هرچه زودتر وارد میدان شده و اوضاع را مدیریت کنند چراکه به نظر نمی‌رسد این رویه نتیجه خوبی داشته باشد. همچنان که قالیباف عموما در مقابل این مسائل و جریان‌ها از عقلانت انقلابی سخن گفته است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها