توهین به مرجعیت دینی سناریوی ارتجاعی شیطان

کد خبر: 1197531

وقتی دشمن درمانده می‌شود؛ از مقاله موهن روزنامه اطلاعات در 19 دی 1356 علیه امام (ره) تا توهین اخیر نشریه موهن شارلی‌ابدو

توهین به مرجعیت دینی سناریوی ارتجاعی شیطان

 45 سال قبل در چنین ایامی بود که ساواک به دستور محمدرضا پهلوی اقدام به درج مطلبی اهانت‌آمیز در روزنامه اطلاعات کرد؛ مطلبی سراسر اهانت‌آمیز به امام خمینی(ره) و مرجعیت که نشأت گرفته از حقد و کینه رژیم پهلوی نسبت به علما و جریان روحانیت بود، چرا که در آن ایام روحانیت به رهبری امام خمینی(ره) پیش‌برنده مبارزات مردم علیه شاه و دیکتاتوری منحوس پهلوی بود و محمدرضا پهلوی چاره کار را در اهانت به  امام خمینی و مرجعیت شیعه می‌دید. انتشار این مقاله توهین‌آمیز باعث شد مردم انقلابی قم روز نوزدهم دی 1356 به خیابان‌ها آمده و این اقدام منفعلانه و هتاکانه شاه را محکوم کنند. حالا چهل و پنجمین سالروز انتشار مطلب توهین‌آمیز علیه امام خمینی و قیام تاریخی مردم قم، این بار نوبت به حامیان فرانسوی ساواک و رژیم پهلوی در فرانسه رسیده است که کینه خود را نسبت به انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و مرجعیت شیعه نشان دهند. اقدام موهن نشریه‌های فرانسوی شارلی ابدو و لوموند نشان داد دشمنان انقلاب اسلامی که در چند ماه اخیر با حمایت همه‌جانبه از جریان آشوب و اغتشاش در ایران، رویای براندازی را در سر داشتند و با شکست مواجه شدند، حالا عمل شیطانی دستگاه امنیتی محمدرضا پهلوی را به نحوی دیگر تکرار می‌کنند.

روز گذشته مردم و طلاب انقلابی قم، با برپایی تجمعی اعتراض‌آمیز نسبت به اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به رهبر حکیم انقلاب اسلامی، این اقدام را محکوم کردند.

در این تجمع که به دعوت تشکل‌های عالی حوزه، علما و نهادهای مردمی برگزار شد، جمعی از اعضای مجلس خبرگان و جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه و همچنین مسؤولان استانی نیز حضور داشتند. شرکت‌کنندگان ضمن محکوم کردن اهانت سخیف نشریه فرانسوی به ساحت و مرجعیت شیعه، با سر دادن شعارهایی علیه آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل، بر تبعیت و حمایت قاطع خود از مرجعیت دینی تاکید کرده و از دستگاه دیپلماسی خواستند به این‌گونه اقدامات دولت فرانسه پاسخ قاطع دهد.

* آزادی بیان در غرب دروغ است

آیت‌الله سیداحمد خاتمی که سخنران این اجتماع بود،  با اشاره به شعار دروغین آزادی بیان در کشورهایی مانند فرانسه، گفت: آزادی بیان غرب دروغ است، نوعی از آزادی بیان در اروپا وجود دارد که کسی جرات انتقاد از هولوکاست را ندارد، در حالی که این قبیل کشورها به نام آزادی بیان به اعتقادات میلیون‌ها نفر توهین می‌کنند. وی در محکومیت اقدام موهن نشریه فرانسوی و حمایت از مرجعیت و مقام منیع ولایت افزود: اقدام موهن نشریه شارلی ابدو در قالب یک رسانه کوچک آنچنان مهم نیست، آنچه مهم‌ است حمایت دولت فرانسه از بروز چنین اتفاقاتی و توهین به ارزش‌های دیگر کشورهاست. وی ادامه داد: غرب توهین به مقدسات دیگران را آزادی بیان دانسته و در قالب این شعار دروغین به قرآن کریم، پیامبرگرامی اسلام(ص)‌ و مقام‌ معظم رهبری که رزمنده قبل و بعد از انقلاب است اهانت می‌کند. وی با تاکید بر اینکه این نشریه کوچک در آستانه تعطیلی کوچک‌تر از این است که این حجم از مردم به خاطر آن تجمع کنند، خاطرنشان کرد: ما با مبانی و ریشه‌های این اقدامات کار داریم، سخن اینجاست که امروز تمام ایمان که مصداق آن جمهوری اسلامی ایران است به مصاف تمام استکبار جهانی رفته ‌است. عضو هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر مقابله بین انقلاب اسلامی و دنیای استکبار، ادامه داد: سخن امروز از اتحادیه اروپایی است که در مناسبات و موضع‌گیری‌ها مانند مستعمره آمریکا عمل می‌کند. وی جنگ ترکیبی دشمنان علیه ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: جنگ فرهنگی، رسانه‌ای، اقتصادی و سیاسی از مولفه‌های این شکل از جنگ هستند که سابقه در صدر اسلام داشته است. آیت‌الله خاتمی افزود: حوادث اخیر کشور اغتشاش و فتنه بود و نشانه‌هایی از اعتراضی که دردهای مردم را بیان کند در آن دیده نمی‌شد، اعتراض طبق قانون اساسی در کشور ما آزاد است و هر کس بخواهد این اغتشاشات را اعتراضات بنامد، اغتشاش دیگری کرده ‌است. عضو هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از توهین به مقدسات و آتش زدن قرآن، مساجد و حسینیه‌ها در قالب اغتشاشات اخیر، بیان داشت: آیا در کشورهای اروپایی که حامی اغتشاشگران در ایران هستند نیز در اعتراضات انجیل و تورات را آتش می‌زنند یا به کلیساها یورش می‌برند؟ وی با بیان اینکه مردم ایران تا آخرین قطره خون در راه انقلاب اسلامی ایستاده و از آن عقب‌نشینی نخواهند کرد، تاکید کرد: پیام حضور پرشور مردم در این تجمع باعظمت این است که ملت از اهداف و آرمان‌های والای خود دست بر نخواهد داشت.

* آیت‌الله جوادی‌آملی اهانت به مرجعیت شیعه را محکوم کرد

آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی‌آملی، از مراجع تقلید شیعه، روز گذشته در پایان درس خارج فقه خود، اهانت به مرجعیت شیعه و مقدسات اسلامی را محکوم کرد. وی در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به مرجعیت شیعه و مقدسات اسلامی بیان داشت: این اهانت به یک مملکت است، با فحش و کاریکاتور که نمی‌شود! بیان نورانی حضرت امیر (سلام‌الله علیه) است که: «رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیْثُ جَاءَ»؛ سنگ را همان جا که آمد، برگردانید و فرمود: «لَا یَمْنَعُ الضَّیْمَ الذَّلِیلُ»؛ ستم را جز ملت فرومایه قبول نمی‌کند، سنگ را هر جا آمد برگردانید. آیت‌الله جوادی‌آملی در ادامه گفت: این بیان نورانی حضرت امیر(ع) است که اسلام هم روی همین پیش می‌رود؛ «رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیْثُ جَاءَ» و «‌لَا یَمْنَعُ الضَّیْمَ الذَّلِیلُ‌» ستم را، ذلت را، جز ملت فرومایه کسی تحمل نمی‌کند. این مرجع تقلید در ادامه اضافه کرد: اما حالا کسی فحش داد، آدم که نمی‌تواند فحش بدهد! با یک راه دیگری که بالاخره صحیح است باید جبران بکند و آن یا تجمع است یا اعتراض است که آبروی یک مملکت است، آبروی یک ملت است، آبروی یک نظام است. ولی آدم نمی‌تواند قبیح را با قبیح پاسخ بدهد. امیدواریم خدا این نظام را حفظ کند.

* توهین به مرجعیت ملت‌‌ها را در مقابله با استکبار مصمم‌تر می‌کند

آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی، از دیگر مراجع تقلید شیعه نیز در پی اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس ولایت فقیه و مرجعیت شیعه در بیانیه‌ای نوشت: با کمال تأسف کشوری که ادعای آزادی و تمدن دارد بی‌شرمانه‌ترین اعمال را طی سال‌های اخیر انجام داده و پیوسته به باورهای پاک ملت‌ها توهین می‌کند و جسارت به مقدسات مسلمانان را در پیش گرفته است. تردیدی نیست که اهانت‌های گذشته به ساحت نورانی و مقدس قرآن کریم و پیامبر اعظم (صلی‌الله علیه و آله) و اخیراً هم به جایگاه مرجعیت و رهبری شیعه با هدایت اربابان صهیونیست‌شان بوده است. اما این حلقه نامبارک آمریکا و سعودی و صهیونیستی و نوکران‌شان همچون فرانسه بدانند که با توهین و جسارت راه به جایی نخواهند برد، بلکه ملت‌‌ها را بیدارتر و در مقابله با استکبار آنها را مصمم‌تر می‌کنند. اینجانب اهانت این مجله را محکوم نموده و از سازمان‌های بین‌المللی جهان اسلام می‌خواهم موضوع را به طور جدی پیگیری کنند.

* تجمع اعتراضی مردم تهران در مقابل سفارت فرانسه

علاوه بر قم در تهران نیز جامعه حوزویان در اعتراض به اهانت و هتک حرمت نشریه شارلی ابدو به مقام شامخ مرجعیت و ولایت روز یکشنبه مقابل سفارت فرانسه در تهران تجمع کردند. روحانیون با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «مرگ بر اسرائیل و انگلیس، رهبر اگر فرمان دهد جان را فدایش می‌کنیم»، اقدام نشریه صهیونیستی فرانسه در توهین به مقام شامخ مرجعیت و ولایت را محکوم کردند و به یاوه‌گویی‌های این نشریه هتاک و دولت فرانسه در حمایت از هتاکان پاسخ قاطعانه دادند. این تجمع با قرائت آیاتی از قرآن مجید شروع شد و تجمع‌کنندگان با شعارهای ‌الله‌ اکبر انزجار خود را از اقدام مجله فکاهی فرانسه اعلام کردند. طلاب و جمعی از مردم ولایتمدار تهران با شعارهای فرانسه حیا کن دشمنی رو رها کن و مرگ بر آمریکا نشان دادند حامی مرجعیت هستند و کوچک‌ترین اهانت را به مقام روحانیت برنمی‌تابند. در این اجتماع مردمی جمعی از بانوان انقلابی نیز حضور فعال داشتند و با حمل تمثال رهبر انقلاب و شهید سلیمانی و با شعار «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد» از اقدام مجله صهیونیستی شارلی ابدو اعلام انزجار کردند.

* قالیباف: اهانت نشریه فرانسوی نشانه شکست پروژه اغتشاشات اخیر است

روز گذشته محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی رئیس مجلس در جلسه علنی مجلس، با اشاره به هتاکی نشریه فرانسوی شارلی ابدو به مقام معظم رهبری، گفت: اهانت نشریه فرانسوی به رهبرانقلاب نتیجه نبود منطق و نشانه عصبانیت جبهه غرب از شکست پروژه اغتشاشات اخیر در کشور است.

وی تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی همه ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی، بین‌المللی، رسانه‌ای و امنیتی خود را به کار گرفتند و عمود خیمه این کشور یعنی رهبر حکیم و محبوب انقلاب را مورد هدف حملات ناجوانمردانه خود قرار دادند اما مردم نجیب و شریف ایران به‌ رغم کمبودها و گله‌ها از شرایط اقتصادی، به تعبیر شهید سلیمانی از حرم جمهوری اسلامی حراست کردند و نقشه دشمنان کشورشان را نقش بر آب کردند و حال که در پروژه خود شکست خوردند، از روی استیصال به توهین‌های سخیف روی آوردند اما روشن است که این قبیل اقدامات عزم مردم ایران را برای حرکت به سمت استقلال و پیشرفت کشور جزم‌تر خواهد کرد. رئیس مجلس در پایان اظهار داشت: ضروری است وزارت امور خارجه ایران به اقدامات متقابل خود نسبت به دولت فرانسه با اقتدار ادامه دهد تا همه بفهمند اجازه ندارند به نمادها و باورهای ملی مردم ایران توهین کنند.

وطن امروز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد