ترجمه/ تقویت توان دفاع هوایی سوریه با کمک ایران

تجاوز اسرائیل بی پاسخ نمی‌ماند

کد خبر: 1208496

فاطمه عواد الجبوری نوشت: هدف اصلی ایران همچنان حضور تاثیرگذار در منطقه و در تیررش داشتن شهرهای سرزمین های اشغالی است به شکلی که اسرائیل از این ناحیه همچنان احساس خطر می کند.

تجاوز اسرائیل بی پاسخ نمی‌ماند

فاطمه عواد الجبوری، کاررشناس و تحلیل گر عراقی/ جمه از سایت فردا: بر اساس گزارش های منتشر شده در رسانه های ایران و سوریه تسلیحات دفاعی مورد نیاز نیروی هوایی ارتش سوریه از ایران خریداری خواهد شد و دمشق با کمک ایران می تواند نسبت به هرگونه تجاوز و نقش حریم هوایی خودش واکنش مناسب نشان بدهد.

به نظر می رسد این توافق ایران و روسیه به منظور مقابله با حملات هوایی اسرائیل به خاک سوریه صورت می گیرد و تجاوز هواپیماهای اسرائیلی دیگر بی پاسخ باقی نخواهد ماند.

با این وجود باور من این است که همکاری ایران و سوریه در این زمینه گسترده تر خواهد بود. حکومت سوریه با همکاری ایران قادر به استفاده از سامانه هوشمند 15 خرداد ، رادار و موشک های زمین به هوای پیشرفته خواهد بود ، تسلیحاتی که به ارتش سوریه کمک می کند تا هر پرنده مهاجمی را با دقت مورد هدف قرار دهد و در صورت ادامه تجاوزات هوایی اسرائیل هواپیماهای این رژیم سرنگون خواهند شد.

آنچه مسلم است تقابل ایران و اسرائیل تاریخ قابل توجهی در منطقه دارد، با این وجود ورود ایران به روسیه از سال 2011 اسرائیل و آمریکا را بیش از هر زمان دیگری نگران ساخته است چرا که نسبت به استراتژی منطقه ای ایران آگاهی دارند. نفوذ ایران در سوریه تهدید امنیت اسرائیل است خصوصا با توجه به زیرساخت های نظامی ایجاد شده در نزدیک مرزهای اشغالی و به شکلی که شهرهای اسرائیل در تیررس نیروهای نظامی ایران قرار گرفته اند. حضور ایرانی ها در نزدیکی مرزهای شمالی سرزمین های اشغالی واقعیتی است که اسرائیل از آن آگاه است و می تواند بسیاری از معادلات منطقه ای را متحول سازد.

شاید برخی ها بپرسند چرا ایران به حملات نظامی اسرائیل در خاک سوریه علیه مواضع خودش و نیروهایش واکنشی نشان نداده اما حقیقت این است که ایران هم پاسخ های تاثیرگذاری به این حملات داده که از جانب اسرائیلی ها همواره پنهان شده و در خصوص آن اطلاع رسانی نمی شود.

حوادث زیادی در سرزمین های اشغالی روی داده که اسرائیل از مبدا و منشا اصلی آن مطلع است اما ترجیح می دهد در این خصوص اطلاع رسانی صورت نگیرد. هدف قرار دادن تاسیسات هسته ای ، زیرساخت ها ، تجهیزات و صنایع دفاعی اسرائیل از جمله اهداف ایران در این مدت بوده که ضربات جدی به آنها وارد شده است.

با این وجود هدف اصلی ایران همچنان حضور تاثیرگذار در منطقه و در تیررش داشتن شهرهای سرزمین های اشغالی است به شکلی که اسرائیل از این ناحیه همچنان احساس خطر می کند.

اسرائیل با حملات متعدد به خاک سوریه از خطوط قرمز عبور کرده و باید در انتظار پاسخ اقدامات خودش باشد. حمله به فرودگاههای دمشق و حلب ، و حمله به ساختمان های مسکونی در حاشیه دمشق و کشتن ده ها غیر نظامی نشان دهنده این حقیقت است که زمان واکنش نشان دادن به تجاوزات اسرائیل رسیده و دمشق آماده مقابل با هرگونه تجاوز است.

بسترهای مورد نیاز هم برای ایران و سوریه فراهم شده است از جمله جنگ اوکراین که روابط اسرائیل و روسیه را تیره و تار ساخته است. پیش از این روس ها با استفاده از سامانه اس 300 روسی علیه هواپیماهای اسرائیلی مخالفت می کردند اما حالا ایران به تنهایی در این خصوص تصمیم گیری می کند و سامانه ضد هوایی هوشمند خودش را به سوریه می فروشد تا بتواند هواپیماهای اسرائیلی را هدف قرار دهد.

در سوی دیگر ایالات متحده همپیمان و حامی اصلی اسرائیل هم درگیر جنگ اوکراین شده و این فرصت مناسبی است برای سوریه که نسبت به تجاوزهای اسرائیل واکنش مناسبی نشان بدهد.

حالا زمان آزمودن توان حقیقی محور مقاومت است. زمانی به دلیل جنگ های داخلی در سوریه امکان درگیری و تقابل با تجاوزات اسرائیل وجود نداشت اما حالا پاسخ دادن به متجاوز مطالبه مردم سوریه و ملت های منطقه است. تقویت توان دفاعی سوریه با کمک ایران اولا نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی صنایع نظامی و دفاعی ایران است و از سوی دیگر نشان می دهد ایران و سوریه در کنار هم می توانند پاسخ شایسته ای به تجاوزات ارتش اسرائیل بدهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد