پای برنامه هفتم در میان است

منظور قالیباف از تصمیمات سخت و شجاعانه چیست؟

کد خبر: 1236661

قالیباف در دیدار با رؤسای سازمان‌های نظام مهندسی گفته است: «کشور نیازمند تصمیمات شجاعانه، سخت و تلخ است. و باید این تصمیمات را بگیریم و بایستیم».

منظور قالیباف از تصمیمات سخت و شجاعانه چیست؟

کانال نواصول گرا نوشت: قالیباف در دیدار با رؤسای سازمان‌های نظام مهندسی گفته است: «کشور نیازمند تصمیمات شجاعانه، سخت و تلخ است. و باید این تصمیمات را بگیریم و بایستیم». این سخنان باتوجه به نگرش انتخاباتی بسیاری از دوستان تعبیر به یک جمله‌ی انتخاباتی شده است. حال اینکه ادامه همین جملات منظور قالیباف را مشخص می‌سازد؛ « با این برنامۀ پنج‌ساله می‌توانیم ثبات اقتصادی را به کشور بازگردانیم. این برنامه متمرکز است که ثبات اقتصادی را به جامعه بیاورد.»

به صورت کلی قالیباف چندین بار از عنوان «جهاد تصمیم» سخن گفته است. او عناصر اصلی این تصمیم‌گیری سخت را «علمی و پژوهشی» بودن موارد می‌داند. او معتقد است باید با «خرد جمعی» و «جمع‌سپاری» مسائل کشور به انتخاب راه‌حل برسیم. اما معتقد است که «تصمیم سیاسی» هم باید در راستای همین نظر کارشناسی و علمی انجام شود.

قالیباف معتقد است «برای مسئولان مهم‌تر از جهاد تبیین، جهاد تصمیم درست و صحیح است» و خود را هم در این دایره می‌بیند. اما تاکید می‌کند وقتی تصمیم سیاسی گرفته شد «باید شجاعانه و با مسئولیت‌پذیری باشد، ... و حاضر باشی آبرو و مال و جان خود را در راه آن بگذاری».

اما قالیباف در این تصمیم سخت و شجاعانه کجای کار است و قرار است چه کند؟ او وظیفه خود را باتوجه به جایگاه ریاست مجلس، در نگارش درست و دقیق برنامه هفتم می‌بیند. او از ماه‌ها قبل گفته و می‌گوید که باید «این مسائل را در برنامۀ هفتم حل کنیم و با تصمیم شجاعانه و عاقلانه و عالمانه به یک ثبات اقتصادی برسیم.» البته او دیگر قوانین کشور را نیز در یک «پازل» می‌بیند و معتقد است همگی باید برای حل مشکلات به ویژه در عرصه اقتصاد، درکنارهم قرار گیرند. پس این سخنان قالیباف طعنه و صحبت انتخاباتی نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها