گفت‌وگوی «فردا» با محسن کوهکن

اگر تحریمی‌ها بر موضع خود بمانند انشعابی بزرگ در جبهه اصلاحات رخ می‌دهد

کد خبر: 1240405

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: تحریمی‌ها اگر تا آخر بر موضع خود بایستند بعد از این نمی‌توانند انتظار داشته باشد حکومت با آنها همان برخوردی را کند که با گروه‌های معتقد به اصول انقلاب و نظام دارد.

اگر تحریمی‌ها بر موضع خود بمانند انشعابی بزرگ در جبهه اصلاحات رخ می‌دهد

گروه سیاست سایت فردا: نیروهای رادیکال اصلاح‌طلب در هماهنگی مشخصی علیه هر اصلاح‌طلبی که سخن از میانه‌روی و شرکت در انتخابات می‌زند، سخن می‌گویند و سعی می‌کنند او را تخریب و منزوی کنند. حالا پرسش آن است اگر این گروه تندرو در تصمیم‌گیری جبهه اصلاحات دست بالا را داشته باشد و اصلاح‌طلبان در نهایت به سمت تحریم انتخابات بروند، سرنوشت جبهه اصلاحات چه می‌شود؟

محسن کوهکن، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «من بارها گفته‌ام که چه جریان اصولگرا و چه اصلاح‌طلب را نمی‌توان در قالب یک حزب بررسی کرد. یک جریان دارای انواع گوناگونی از روش‌ها و منش‌هاست. مثلا در جبهه اصلاحات برخی می‌گویند می‌خواهیم در انتخابات همه‌جانبه شرکت کنیم، برخی ثبت نام کرده‌اند، برخی می‌گویند تحریم نمی‌کنیم اما شرکت هم نمی‌کنیم و برخی رسما سخن از تحریم انتخابات می‌زنند. بنابراین یک جبهه سیاسی مانند یک حزب نیست که تصمیماتش بر اساس اکثریت آراء گرفته شود و بتوان گفت که این حزب مشخص این نظرات مشخص را دارد؛ به ویژه اینکه مدافعان تحریم انتخابات در میان اصلاح‌طلبان در اقلیت به سر می‌برند. و در جریان اصلاحات کم نیستند افرادی که مصالح کشور، نظام و حتی خودشان را فدای اینگونه رفتارهای افراطی نمی‌کنند».

او ادامه داد: «تحریمی‌های اصلاحات اسلحه را روی شقیقه خودشان گذاشته‌اند و اگر تا آخر بر موضع تحریم بایستند بعد از این نمی‌توانند انتظار داشته باشد حکومت با آنها همان برخوردی را کند که با گروه‌های معتقد به اصول انقلاب و نظام دارد».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «با همه اینها من باور دارم اکثریت اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت می‌کنند و اصلا ایرادی هم ندارد که با گفتمان نقد وضع موجود به صحنه بیایند. به هر حال هر فرد و گروهی نظرات خودش را دارد و این طبیعی است اما همه باید با هر نوع نگاهی که دارند در انتخابات شرکت کنند و راه فعالیت قانونی و در چارچوب سیاسی را انتخابات بدانند».

کوهکن در پایان گفت: «اگر تحریمی‌ها بر موضع خود بمانند در جبهه اصلاحات انشعابی بزرگ رخ می‌دهد. من امیدوارم برخی نیروها برای یک دستمال قیصریه را به آتش نکشند و به حرف بزرگان خود در جبهه اصلاحات گوش دهند. یک نکته هم بگویم؛ اینکه تجربه نشان داده است اصلاح‌طلبان در برابر تندروی‌های تعدادی معدود، سکوت می‌کنند تا مثلا همه را در جبهه حفظ کنند. اکنون وقت آن رسیده است که اکثریت اصلاح‌طلبان تکلیف خود را در برابر تندروهایشان مشخص کنند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد