ناصر ایمانی در گفتگو با «فردا»:

شکاف در اصلاحات ایدئولوژیک است ترمیم هم نمی‌شود

کد خبر: 1244256

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: از سال ها پیش درون اردوگاه اصلاح طلبی اختلاف ایدئولوژیک جدی به وجود آمده و دیگر دو طرف این اختلاف امکان نزدیک شدن به یکدیگر را ندارند، در واقع فاصله بین آنها پرنشدنی است.

شکاف در اصلاحات ایدئولوژیک است ترمیم هم نمی‌شود

گروه سیاسی فردا: شواهد و قرائن از شکاف در جریان اصلاحات حکایت می کند اما برخی کارشناسان معتقدند «این استراتژی اصلاح طلبان است که هم ژست اپوزیسیونی خود را حفظ کنند و به وقت انتخابات ادعا کنند درون نظام هستند».

ناصر ایمانی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره سرنوشت شکاف درون اردوگاهی جریان اصلاحات گفت: خیلی وقت است که حال اصلاحات خوب نیست و با خوردن مواد انرژی‌زا زندگی سیاسی می کند. از سال ها پیش درون این اردوگاه سیاسی اختلاف ایدئولوژیک جدی به وجود آمده است به طوری که دیگر دو طرف این اختلاف امکان نزدیک شدن به یکدیگر را ندارند، در واقع فاصله بین آنها پرنشدنی است.

وی افزود: وقتی درون یک جریان سیاسی اختلاف ایدئولوژیک به وجود آمد از خودش رفتارهایی نشان می دهد که باعث گیج شدن جامعه می شود. نتیجه آن خواهد بود که اصلاحات به تدریج از عرصه سیاسی خارج می شود. نگاهی به دهه های گذشته از این واقعیت حکایت می کند که اصلاح طلبان هیچ رویشی نداشتند و عناصر کنونی این جریان همه از چهره های قدیمی هستند، آنقدر قدیمی که می بینیم آقای بهزاد نبوی کمرش خم شده است.

این تحلیلگر سیاسی یادآور شد: البته در دوره ای اصلاحات توانست با برخی شعارها نسل جدید را با خود همراه کند که آن دوره گذشت و امروز این جریان به لحاظ پایگاه اجتماعی مشکل جدی دارد بنابراین اصلاح طلبان اصلا حال خوبی ندارند و در هر دوره انتخابات هم این حال بدی خودش را نشان می دهد.

ایمانی با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم افزود: در آن دوره نیز شاخه ای از اصلاحات لیست داد و انشقاق به وجود آمد، در این دوره نیز همین اتفاق می افتد. نحله ای از اصلاحات رویکرد تحریم انتخابات را دنبال می کند، حتی اگر مسئله در تأییدصلاحیت نیروهای اصلاح طلب به وجود نیاید و آنها نتوانند بهانه ای در این زمینه بیاورند؛ در مقابل تحریمی ها، شاخه ای از اصلاحات همچون حزب کارگزاران خواهد بود که قطعا در انتخابات شرکت می کنند و لیست می دهند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد