همایش همدلی برای مشارکت بالا و مجلس انقلابی و کارآمد

کد خبر: 1252553

دیروز در تهران و در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) اجتماعی گسترده با حضور چهار هزار نفر از سراسر کشور بعنوان بخشی از نیروهای انقلاب با محوریت دکتر قالیباف، همراه با ابراز تمایل دکتر رییسی برای شرکت در این همایش به همراه پیام گرم ایشان برای حاضران، برگزار گردید.

همایش همدلی برای مشارکت بالا و مجلس انقلابی و کارآمد

 این اجلاس چند هزار نفره، فضایی برای همگرایی بیشتر نیروهای انقلابی بود در سالی که منتهی به انتخابات مجلس است. حاضران در این همایش بخشی از جوانان انقلابی، فعالان سیاسی و اجتماعی تحت عنوان «مجمع بیداری نیروهای انقلاب» بودند و تعداد زیادی از  مقامات و چهره های سیاسی از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سراسر کشور هم حضور داشتند.

 هدف این همایش تلاش در جهت افزایش مشارکت عمومی در انتخابات مجلس بود. هدفی که در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت بالا در انتخابات بود و طبعا یکی از مهمترین وظایف تمامی فعالان انقلابی معتقد به نظام در سال جاری است. همچنین افزایش همگرایی و گسترش هم افزایی بین نیروهای انقلاب به منظور افزایش کارآمدی در مجلس آینده با استفاده از انتخاب درست نمایندگان یکی دیگر از اهداف اعلامی این نشست وسیع و پرشور بوده است.

سخنرانان هم علاوه بر آنکه بخشی از سخنان خود را به موضوع غزه و فلسطین اختصاص داده‌ بودند، در بخش دیگر نکات خود، همین اهداف را بیان کردند. تاکید بر مشارکت بالا، اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو برای کشور و نظام، لزوم وجود رقابت در این انتخابات، لزوم جلوگیری از سهم خواهی و حرمت آن از سوی احزاب و گروه‌ها، تلاش برای معرفی نیروهای کارآمد و دلسوز در عرصه انتخابات، یکپارچگی نیروهای انقلابی، عدم منع رقابت درون جریان انقلاب اما منع اختلاف و سهم خواهی، جلب مشارکت تمامی گروه‌های سیاسی و... از مهمترین موضوعات طرح شده در این نشست بود.

 آنچه در نهایت حائز اهمیت است تشکیل مجلس انقلابی و کارآمد است. هدفی که در دوره یازدهم تا حد قابل قبولی محقق شد و تایید چندباره رهبر معظم انقلاب را با مدال افتخار مجلس انقلابی دریافت کرد. کارنامه مجلس یازدهم هم در مقایسه با مجالس سابق نشان از موفقیت فرایند منجر به تشکیل این مجلس دارد. اما به تعبیر مقام معظم رهبری «برخی استثناها» در این مجلس حضور داشتند که طبعا در دوره بعد نیاز به بازبینی دارد. افراد و چهره هایی که  برای قوه مقننه و نظام هزینه تولید کردند. بدون شک باید تلاش کرد تا این افراد پرحاشیه و پرضرر با افرادی کارآمد و دلسوز جایگزین شوند. این مهم را هم باید همین فعالان و بدنه نیروهای انقلاب رقم بزنند.

 این همایش را باید سرآغازی بر کنشگری جبهه انقلاب در عرصه انتخابات پیش‌رو دانست. سرآغازی محکم و استوار که در آن یک نگاه ملی و نه مرکزمحور غلبه دارد. همچنین میزان بالای جوانانِ حاضر در این برنامه نشان از پرچمداری جوانان برای اثرگذاری دارد. بدون شک این جمع وظیفه دارد تا دایره‌ی حاضرین را بزرگتر کند و تمامی نیروهای انقلاب را دربرگیرد. امری که ان شالله به زودی محقق خواهد شد.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد