بنای مجلسی کارآمدتر در همایش «مبنا»

کد خبر: 1252585

نخستین گردهمایی ۴ هزار نفری مجمع بیداری نیرو‌های انقلاب اسلامی (مبنا) با حضور جوانان و فعالان انقلابی سراسر کشور و چهره‌های شاخص جریان انقلاب، نمایندگان مجلس، دبیران احزاب و فعالان سیاسی کشور روز پنج‌شنبه در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد.

بنای مجلسی کارآمدتر در همایش «مبنا»

نخستین گردهمایی ۴ هزار نفری مجمع بیداری نیرو‌های انقلاب اسلامی (مبنا) با حضور جوانان و فعالان انقلابی سراسر کشور و چهره‌های شاخص جریان انقلاب، نمایندگان مجلس، دبیران احزاب و فعالان سیاسی کشور روز پنج‌شنبه در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این اجلاس که با تأکید بر سه مؤلفه افزایش مشارکت در انتخابات، دعوت به همگرایی و کارآمدی و در نهایت تشکیل مجلسی انقلابی در انتخابات اسفند برگزار شد، جمعی از چهره‌ها، فعالان سیاسی و اجتماعی و بیش از ۱۳۰ نماینده حضور داشتند، همچنین محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به عنوان چهره‌های شاخص و سخنران در این مراسم شرکت کردند.

غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلابی در این همایش ضمن ادای احترام به امام خمینی (ره) که با انقلاب اسلامی نه تنها در ایران بلکه در جهان افق جدیدی پدید آورد، تأکید کرد: موضوع مهم جهان اسلام این روز‌ها بحث فلسطین و غزه است، درباره فلسطین و غزه سخن بسیار می‌توان گفت، پیش‌بینی جنگ فعلی نیز آسان نیست، امیدواریم به سود اسلام و فلسطین تمام شود، آثار و نتایج این اتفاق قطعاً تعیین‌کننده خواهد بود.

وی در ادامه گفت: در این اتفاقات باید سؤال کرد رژیم غاصب صهیونیستی از کدام یک از نظم‌های جهانی که امریکایی‌ها مدعی هستند، تبعیت می‌کند؟ آنچه امروز در غزه در حال وقوع است، یک فایده مهم دارد، اینکه چهره واقعی و بی‌نقاب غرب را به رهبری امریکا به همه جهان نشان داد، یعنی امریکا چهره کریه خودش را و غرب نیز چهره غیرانسانی خودش را نشان داد.

حدادعادل بیان داشت: امام سال‌ها پیش در مورد برخی افراد داخلی فرمودند من امیدوارم آن‌هایی که خواب امریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند، این اتفاق در فلسطین خیلی‌ها را بیدار می‌کند، شهادت شهید سلیمانی در سال۹۸ نیز خیلی‌ها را بیدار کرد، وقایع غزه از این حیث آثار مهمی دارد.

می‌خواهیم ظرفی برای وحدت باشیم

حدادعادل همچنین در باب وحدت و ضرورت آن گفت: بنده به قرآن، سنت و سخنان رهبری اشاره نمی‌کنم، بلکه از عقل و وجدان همه نیرو‌های انقلابی گواهی می‌طلبم که آیا کسی هست که منکر باشد شرط پیروزی ما وحدت است؟ این مطلب بدیهی است، اما متأسفانه خیلی وقت‌ها ما منکر بدیهیات می‌شویم، ما تجربیات مثبتی داشتیم که با وحدت موفق و با تفرقه شکست خوردیم. رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب ابراز کرد: در انتخابات شورای شهر مشهد شش فهرست انتخاباتی از سوی نیرو‌های انقلاب داده شد که با این اتفاق و تفرقه، شورا از دست نیرو‌های انقلاب خارج شد. در شورای ائتلاف سعی ما بر این است که ظرفی برای وحدت باشیم، رسیدن به الگوی شورای ائتلاف حاصل ۲۰سال سعی و خطا در شورای ائتلاف سیاسی است.

در شورای ائتلاف به روی همه نیرو‌های انقلاب باز است

وی تأکید کرد: اصل کار شورای ائتلاف دعوت به وحدت است، این شورا متعلق به هیچ حزب و تشکیلات خاصی نیست، در شورای ائتلاف به روی همه نیرو‌های انقلاب باز است، این شورا متعلق به انقلاب اسلامی و به همه اصول انقلاب وفادار است، ما به وجود احزاب و تشکل‌های سیاسی در جامعه خود باور داریم، حالا برخی قوی و برخی ضعیف هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیا وقتی حزبی را تشکیل می‌دهیم، حزب را برای خدمت به انقلاب می‌خواهیم یا انقلاب را برای حزب خود؟ هر حزبی که انگیزه واقعی‌اش افزایش کارایی نیرو‌های انقلاب برای خدمت به انقلاب باشد، در شورای ائتلاف به روی آن باز است، لازم است از هر عملی که به زیان جریان انقلاب باشد، خودداری کنیم و سرمایه‌های خود را به حساب انقلاب بریزیم.

حدادعادل ادامه داد: اگر ما مجلس و دولت را به دست بگیریم ولی نتوانیم مشکلات را حل کنیم این پیروزی ارزش ندارد، ۱۱ اسفند یک فرصت مهم در کشور خواهد بود، همه ما باید تلاش کنیم مشارکت بالا در این انتخابات ایجاد شود، مسلماً افزایش مشارکت مردم در انتخابات به سود کشور و انقلاب است، همچنین باید سعی کنیم یک مجلس انقلابی ایجاد کنیم، هم مشارکت بالا و هم مجلس خوب، مجلس انقلابی، متخصص و کارآمد و به دور از شعارزدگی.

وی خاطرنشان کرد: مردم در مشکل هستند، مانند گرانی، تورم و مسکن، اگر ما موفق در حل این مشکلات شویم، مشارکت هم بیشتر می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجلس دستاورد‌های قابل توجهی داشته است که من به برخی اشاره می‌کنم: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، قانون حمایت از خانواده و جمعیت، قانون جهش تولید دانش‌بنیان، قانون رتبه‌بندی معلمان، اصلاحات گوناگون در قوانین اقتصادی، در قانون بیمه، بانکداری، مالیات و بودجه که بخشی از کارنامه مجلس یازدهم است.

وی گفت: آخرین بخش صحبتم مربوط است به رابطه ما به عنوان نیرو‌های انقلاب در شورای ائتلاف در مجلس با دولت محترم، ما این دولت را از خودمان می‌دانیم و کمک به این دولت را وظیفه خودمان می‌دانیم و موفقیت و مشکلات دولت را موفقیت و مشکلات خود می‌دانیم و وظیفه خود را حمایت از دولت می‌دانیم، ما در هر صحنه‌ای چنین وظیفه‌ای داریم.

حدادعادل تأکید کرد: اجتماع امروز را برای تقویت وحدت نیرو‌های انقلابی ضروری می‌دانم، امیدوارم مجلسی انقلابی‌تر، کارآمدتر و با تجربه‌تر داشته باشیم، آقای رئیسی نیز تمایل داشتند در این مجلس شرکت کنند که فرمودند از جانب من به حاضران در مجلس سلام من را برسانید، ما امیدواریم بتوانیم دست در دست هم در خدمت اسلام، قرآن و کشور باشیم.

قالیباف: نباید رقابت در سهم‌خواهی داشته باشیم

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی هم طی سخنانی در این همایش با تأکید بر اینکه هدف اصلی همایش مجمع بیداری نیرو‌های انقلاب، مشارکت و وحدت جبهه انقلاب است و باید این وحدت مأموریت داشته باشد، گفت: مأموریت این همایش باید همدلی، کارآمدی و قدرت حل مسئله باشد. رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز یکی از مشکلات ما عدم‌حل مسئله به دلیل عدم‌وحدت، همدلی و انسجام است. وی با بیان اینکه یکی از عناصر مشارکت رقابت است، گفت: هدف ما موضوع رقابت نیست و برای مشارکت، وحدت، همدلی، کارآمدی و قدرت حل مسئله کنار یکدیگر جمع شده‌ایم.

وی با طرح این سؤال که چالش اصلی مشارکت چیست، افزود: نباید رقابت در سهم‌خواهی داشته باشیم و باید یک چشم‌انداز روشن داشته باشیم.

رضایی: ارتش فلسطین در حال تشکیل است

محسن رضایی، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا نیز عصر پنج‌شنبه در همایش انتخاباتی جوانان و فعالان انقلابی در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با اشاره به اتفاقات غزه اظهار کرد: تحول بزرگی در فلسطین شروع شده و در روز‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت و ابعاد این حادثه گسترده است. وی با بیان اینکه این حادثه هم پر از ایستادگی و مقاومت است و هم شگفتی که ناشی از سکوت جامعه بین‌الملل است، ادامه داد: سابقه این جنگ به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد و ۷۵سال است این جنگ ادامه دارد، در حالی که در اروپا، آفریقا، ژاپن و کشور‌های دیگر جنگ خاموش شد. رضایی با بیان اینکه ارتش فلسطین در حال تشکیل است، اضافه کرد: تاکنون چنین اقداماتی در فلسطین سابقه نداشته و مهم‌ترین نکته تشکیل ارتش فلسطین است.

احدیان: جلب مشارکت و مجلسی انقلابی هدف ماست

در ابتدای جلسه دبیرکل مجمع بیداری نیرو‌های انقلاب اسلامی (مبنا) گفت: این همایش با هدف جلب مشارکت و تلاش برای این موضوع در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

محمدسعید احدیان ادامه داد: انتخابات امسال از حیث مشارکت از اهمیت بالایی برخوردار است و ما به عنوان افرادی انقلابی باید ذیل بیانات رهبری در این حوزه تلاش کنیم. دبیرکل مجمع بیداری نیرو‌های انقلاب اسلامی گفت: باید اقداماتی در حوزه فضاسازی برای داغ‌تر شدن انتخابات صورت گیرد. وی با تأکید بر اینکه این همایش به معنی ایجاد تشکیلات جدیدی نیست، گفت: اینجا برای جلب مشارکت در انتخابات و ایجاد وحدت برای ایجاد مجلسی انقلابی جمع شده‌ایم.

منبع: روزنامه جوان

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد