صباح زنگنه در گفت‌وگو با «فردا»:

پیام کربی خطاب به ایران برای راه‌اندازی یک جنگ روانی است

کد خبر: 1253351

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: در رژیم صهیونیستی چنین این دیدگاه وجود دارد که کودکان فلسطینی باید کشته شوند زیرا این کودکان وقتی بزرگ شوند به افرادی ضداسرائیلی تبدیل می‌شوند.

پیام کربی خطاب به ایران برای راه‌اندازی یک جنگ روانی است

گروه سیاست سایت فردا: به تازگی جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در پیامی خطاب به ایران گفته است از جنگ اسرائیل و غزه خود را کنار بکشد. این سخن او در حالی است که پیش از این هم مقامات آمریکایی و هم مقامات رژیم صهیونیستی گفته بودند که هیچ نشانه‌ای مبنی بر دخالت ایران در جنگ ندارند. حالا مشخص نیست سخن او که در تضاد با مواضع پیشین آمریکا قرار دارد، با چه هدفی بیان شده است؟

صباح زنگنه، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، گفت: «پیام‌ آقای کربی برای راه‌انداختن جنگ روانی علیه ایران است. وجه دیگرش هم حمایت از رژیم صهیونیستی است. اگر در منطقه خاورمیانه آرامشی برقرار باشد، آمریکا نمی‌تواند حکومت‌ها را تحت سیطره خودش در بیاورد. نکته دیگر آن است که شکست‌های عجیبی که رژیم صهیونیستی متحمل شده بسیار فراگیر است. در فضای نظامی، سایبری، امنیتی و البته افکار عمومی دچار شکست شده است. اگر بگویند مردم فلسطین با محاصره چندده‌ساله در اوج محدودیت‌ها، در اوج بسته‌شدن تمام مرزها توانسته است یک قدرت بزرگ نظامی منطقه و چهارمین یا پنجمین قدرت نظامی جهان مغلوب شده است، بسیار باعث سرافکندگی آن رژیم و حامیانش می‌شود. به این دلیل سعی می‌کنند بگویند این فلسطینی‌ها نبوده‌اند که این کار را کردند و قدرت بزرگ منطقه‌ای یعنی ایران بوده است. بنابراین این حرف‌ها برای توجیه شکست بزرگ صهیونیست‌هاست و سعی می‌کنند با ابراز چنین سخنانی فضای عمومی را از شکست‌ بزرگ خود دور کنند».

او ادامه داد: «سوال اصلی که در میان مردم مطرح است این است که آمریکا اینجا چه کار می‌کند؟ مگر نمی‌گفت اسرائیل بسیار قدرتمند است، کشورهای عربی قراردادهای عادی‌سازی منعقد کنند و قدرت بزرگی است؟ چرا آمریکا اکنون در منطقه است و همه نوع حمایتی از رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد؟ چرا یک‌بار نشده به نفع فلسطینی‌ها که مورد ظلم قرار گرفته‌اند، موضع بگیرد؟ چرا این میزان امکانات با این همه وسیله حمل و نقل به منطقه می‌آورد؟ ایران نباید جواب دهد که ما دخالت می‌کنیم یا نه یا حمایت می‌کنیم یا نه».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «رژیم صهیونیستی با ادامه حملات خود عملا به فلسطینی‌ها می‌گویند هیچ راه دیگری جز تشدید مقاومت ندارید. ظاهرا اسرائیلی‌ها غیر از این زبان بلد نیستند. یک رژیمی با هفتادسال عمر که کشوری را اشغال کرده است و حتی قطعنامه‌های سازمان ملل را نادیده می‌گیرد، تلاش می‌کند با روش زور با مردم فلسطین سخن بگوید. از قتل‌عام‌های گسترده‌اش در سال‌های دور شروع شد تا امروز که رسما جنایت جنگی می‌کند».

زنگنه در پایان گفت: «رژیم صهیونیستی دقیقا شبیه حکومت فرعون عمل می‌کند. در این رژیم چنین دیدگاهی وجود دارد که کودکان فلسطینی باید کشته شوند زیرا این کودکان وقتی بزرگ شوند به افرادی ضداسرائیلی تبدیل می‌شوند. به همین دلیل هم هست که تعداد کودکان کشته‌شده در این جنگ بسیار بالاست».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد