ارسال گزارش تحقیق و تفحص از فدراسیون سوارکاری به قوه قضاییه

کد خبر: 1263094

رئیس هیات تحقیق و تفحص از از وزارت ورزش و جوانان در خصوص عملکرد فدراسیون سوارکاری از ارسال گزارش تخلفات فدراسیون سوارکاری با تصویب نمایندگان و اعمال ماده ۲۱۴ به قوه قضایی خبر داد.

ارسال گزارش تحقیق و تفحص از فدراسیون سوارکاری به قوه قضاییه

عبدالجلال ایری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از فدراسیون سوارکاری به قوه قضائیه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در راستای وظایف نظارتی مجلس شورای اسلامی تحقیق و تفحص از وزارت ورزش و جوانان در خصوص عملکرد فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم کردکوی،ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس خاطرنشان کرد: گزارش جامعی توسط هیات رئیسه تحقیق و تفحص از عملکرد فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران تهیه شده و به کمیسیون فرهنگی ارسال شده بود، این کمیسیون نیز ضمن بررسی موضوع، موارد مختلفی که هیات به آن رسیده بود را به تصویب رسانده و جهت قرائت و اعمال ماده 214 آیین نامه داخلی مجلس و ارجاع گزارش به قوه قضاییه به صحن ارسال شد و پس بررسی توسط نمایندگان به تصویب رسید.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به نتایج تحقیق و تفحص از فدراسیون سوارکاری عنوان کرد : یکی از موضوعات درخصوص دوپینگ اسب‌ها و تغییر نتایج مسابقات سوارکاری بود که بسیاری از مربیان، سوارکاران، چابکسواران و شیفتگان اسب را که در مسابقات سوارکاری ورود کرده و مسابقات را پیگیری می‌‎کردند تحت تاثیر قرار داده است. نتایج برخی از مسابقات در حاله ای از ابهام قرار داشته و دستکاری برخی از نتایج مورد تشکیک قرار گرفت. در نهایت مشخص شد در برخی از مسابقات با دستکاری نتایج تست دوپینگ و روش های مختلف، در راستای منافع برخی افراد رده بندی‌ها تغییر کرده و سپس نتیجه نهایی مسابقات به مردم اعلام می‌شد.

ایری با اشاره به تشکیک در میکروچیپ‌ها‌ و بررسی‌ها صورت گرفته در این خصوص عنوان کرد: میکرو چیپ ها، اطلاعات شخصی و خصوصی اسب‌ها و تبارنامه آنها است اما به دلیل عدم رعایت قانون جامع دامپروری در برخی از اسب‌ها دو میکروچیپ نصب شده بود و به نحوی که هر اسبی دو شناسناه داشت.

نماینده مردم کردکوی،ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس با اشاره به تخلفات صورت گرفته در خصوص واردات اسب افزود: علی رغم اینکه بسترهای بسیار خوبی برای تولید و صادرات اسب در اختیار داریم، با تغییر تبارنامه اسب‌ها و واردات غیر قانونی، اسب‌های نامرغوبی از خارج کشور وارد شدند که ظرفیت مناسبی برای استفاده را هم نداشتند و پول‌های زیادی هم در این خصوص مورد سو استفاده قرار گرفته بود.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: یکی دیگر از تخلفات، عدم پرداخت حق عضویت فدراسیون جهانی بود که مبالغ مربوطه از بانک مرکزی بر اساس ارز رایج دریافت شده اما به فدراسیون جهانی پرداخت نشده و این امر موجب بدهکاری چندساله فدراسیون سوارکاری شده است.

رئیس هیات تحقیق و تفحص از وزارت ورزش و جوانان در خصوص عملکرد فدراسیون سوارکاری اظهار کرد : تخلفات متعدد خسارت های غیر قابل جبرانی به جامعه سوارکاری کشور وارد کرده که امیدواریم با تصویب گزارش هیات تحقیق و تفحص و اعمال ماده 214 و نیز  ورود قوه قضاییه بتوانیم به مطالبات مردم پاسخ دهیم./

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد