حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با «فردا»:

نیاز به نهضت سخنرانی داریم

کد خبر: 1264138

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: بخش از جامعه اصلا در فضاهای سیاسی نیستند. باید این قشر را آگاه کرد که امسال انتخابات برگزار می‌شود.

نیاز به نهضت سخنرانی داریم

گروه سیاست سایت فردا: اهمیت حضور حداکثری در انتخابات بر کسی پوشیده نیست؛ خاصه آنکه رهبر انقلاب هم به تازگی فرمودند که تشکیل مجلسی قدرتمند در گرو حضور بالای مردم است.

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «یکی از نکاتی که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند مطلع‌کردن مردم از برگزاری انتخابات است. واقعیت این است که اکنون بیش از 50درصد مردم اطلاع ندارند که امسال انتخاباتی در پیش است. در این شرایط باید مردم را مطلع کرد و همان‌طور که رهبر انقلاب هم فرمودند باید همه آنهایی که به انحاء مختلف تریبون در اختیار دارد مردم را در جریان انتخابات قرار دهند. بخش از جامعه اصلا در فضاهای سیاسی نیستند که به تعبیری به این بخش قشر خاکستری گفته می‌شود. مشخصا باید این قشر را آگاه کرد که امسال انتخابات برگزار می‌شود».

او ادامه داد: «گام دوم برای تحقق مشارتی بالا آغاز نهضت سخنرانی در کشور است. این نهضت در همه شئون از دولت گرفته تا مجلس تا دانشگاه‌ها و همه جا باید گسترده شود. در سخنرانی‌ها هم باید اولا باید از اهمیت انتخابات در کشور گفته شود و ثانیا مطرح شود که دولت و مجلس گام‌های مهمی برای رفع مشکلات مردم برداشته‌اند. دولت هم در عین حال باید سعی کند تمام تلاشش را به کار گیرد که مشکلات معیشتی مردم کاهش یابد زیرا رفع مشکلات در امیدوارشدن مردم به انتخابات مؤثر است».

این فعال سیاسی همچنین درباره نسبت موسع‌ بررسی شدن صلاحیت‌ها و میزان مشارکت مردم در انتخابات بیان کرد: «مقام معظم رهبری به هیچ وجه نگفتند که شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها سلیقه‌ای عمل کند یا از قانون عدول کند، تأکید ایشان ناظر بر این بود که جریان‌های سیاسی باید بتوانند رقابت کنند. لازمه رقابت هم این است که در انتخابات نامزد نزدیک به خودشان را داشته باشند. طبیعتا در این راستا می‌شود افراد مختلف با نوع نگاه‌های متفاوت اگر سابقه عداوت با نظام یا فعالیت‌های غیرقانونی نداشته باشند، وارد انتخابات شوند تا همه گروه‌ها بتوانند رقابت کنند».

ترقی در پایان درخصوص نقش احزاب در بالابردن میزان مشارکت در انتخابات گفت: «احزاب در درجه اول باید به این باور برسند که هر دیدگاه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی که دارند را فقط از طریق انتخابات و فرستادن نماینده مجلس می‌توانند پیاده کنند و راه دیگری غیر از انتخابات وجود ندارند و هر کار سیاسی‌ای که می‌خواهند انجام دهند باید ذیل نظام جمهوری اسلامی باشد. اگر به این باور برسند مردم را هم تشویق به حضور در انتخابات می‌کنند. از سوی دیگر بدانند اگر یک گروهی انتخابات را تحریم کند به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل نکرده است. در مرحله بعد اگر نامزدی داشتند بگویند به نامزد ما رأی دهید و بدانند ولو آنکه نامزد یا نامزدهایشان رأی نیاورند آنها به وظیفه خود عمل کرده‌اند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد