«فردا» گزارش می‌دهد

ناراحتی انتخاباتی مرعشی از اصلاح‌طلبان

کد خبر: 1264496

مروری بر اظهارات اخیر مرعشی نشان نمی‌دهد که کارگزارانی‌ها هم از اصلاح‌طلبان دلخور هستند و هم فرصتی برای ائتلاف با سایر گروه‌ها ندارند.

ناراحتی انتخاباتی مرعشی از اصلاح‌طلبان

گروه سیاست سایت فردا - حسین مرعشی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی عدم حمایت از ناصر همتی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را اشتباه اصلاح‌طلبان نامیده و معتقد است همین امر باعث شکست‌شان در انتخابات شده است. 

مرعشی ضمن بیان اشتباه اصلاح‌طلبان در سال ۱۴۰۰ اضافه کرده که «تحریم انتخابات را تأیید نمی‌کنم. برخی از جمله حزب کارگزاران در جبهه اصلاحات اقلیت‌اند و معتقد به مشارکت در حد مقدورات هستیم.» 

روزنامه جوان در این خصوص نوشته: این موضع البته جدید نیست و حزب کارگزاران در میان اصلاح‌طلبان از احزابی بوده که همواره بر شرکت در انتخابات تأکید و نظر تندرو‌های اصلاح‌طلب را رد کرده است. 

جبهه اصلاحات ایران از یک طرف بر طبل عدم مشارکت در انتخابات می‌کوبد، از سویی به شکل رسمی هم انتخابات را تحریم نمی‌کند و صرفاً می‌گوید که توصیه‌ای برای انتخابات ندارد. در همین زمینه روزنامه شرق در یادداشتی نوشته بود که «پرسش اینجاست که این جبهه اساساً برای چه تشکیل شده است؟ خب اگر قرار است اول و آخرش توصیه و حرفی برای مردم نداشته باشیم، پس برای چه کار سیاسی می‌کنیم و تشکیلات و جبهه تشکیل می‌دهیم؟ وقتی توصیه‌ای نداریم، برای چه باید از جامعه انتظار داشته باشیم که مرجعیت سیاسی ما را بپذیرد؟»

ناراحتی انتخاباتی مرعشی از اصلاح‌طلبان را البته در حالی شاهدیم که او از عدم ائتلاف با اصولگرایان میانه رو نیز خبر داده است. بر این است تنها طیفی که ممکن است کارگزارانی‌ها با آن همراه و هم صدا شوند، اعتدال و توسعه خواهد بود. گروهی که خودش به تنهایی بدنه رای و شانس پیروزی ندارد. گروهی که پیشتر به لطف ائتلاف با اصلاح طلبان موفق شده و اکنون در دو راهی ائتلاف با اصلاح طلبان یا اصولگرایان میانه رو مانده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد