در دیدار نایب رئیس مجلس عمان با قالیباف در حاشیه نشست اضطراری کمیته فلسطین چه گذشت؟

کد خبر: 1267678

در دیدار نایب رئیس مجلس عمان با دکتر قالیباف در حاشیه برگزاری نشست اضطراری کمیته فلسطین(PUIC) بر ضرورت تلاش گسترده کشورهای اسلامی برای توقف جنگ در فلسطین تأکید شد.

در دیدار نایب رئیس مجلس عمان با قالیباف در حاشیه نشست اضطراری کمیته فلسطین چه گذشت؟

در دیدار نایب رئیس مجلس عمان با دکتر قالیباف در حاشیه برگزاری نشست اضطراری کمیته فلسطین(PUIC) بر ضرورت تلاش گسترده کشورهای اسلامی برای توقف جنگ در فلسطین تأکید شد. طاهر بن مخبوت بن علی الجنیبی نایب رئیس مجلس عمان در حاشیه برگزاری پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی(PUIC) که صبح امروز(چهارشنبه، 20 دی ماه 1402) در تهران برگزار شد، با دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر قالیباف در این دیدار با تأکید بر اینکه پارلمان‌های دو کشور باید بیش از پیش در توسعه روابط دوجانبه ایران و عمان تلاش کنند، گفت: موضوع فلسطین، موضوع نخست جهان اسلام است و همه کشورهای اسلامی باید در کلام و در عمل از فلسطین حمایت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا مدیریت جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطین را عهده دار است، گفت: ضربه‌ای که عملیات طوفان الاقصی به رژیم صهیونیستی وارد آورد، تا پیش از این و در هیچ جنگ دیگری اتفاق نیفتاده بود.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه اگر کشورهای اسلامی برای ممانعت از گسترش جنگ تلاش نکنند، دامنه آن سایر منطقه را نیز فرا خواهد گرفت، تصریح کرد: نشست امروز تهران و سایر نشست‌های مشابه برای محکوم کردن و دریافت تلاش‌ها برای توقف این جنگ بسیار مهم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تشکر از مواضع عمان علیه رژیم صهیونیست و در حمایت از ملت فلسطین گفت: امیدواریم همکاری‌ها بیش از پیش برای توقف جنگ صورت گیرد.

طاهر بن مخبوت بن علی الجنیبی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دعوت و مهمان‌نوازی جمهوری اسلامی ایران برای حضور در نشست‌های امروز تهران، گفت: روابط میان عمان و ایران بسیار مستحکم و بر پایه‌های برادری و همسایگی است که امیدواریم در آینده گسترش یابد.

نایب رئیس مجلس عمان در ادامه با اشاره به موضع ثابت و دائمی سلطنت و مردم عمان در حمایت از آرمان فلسطین، گفت: مقامات، مسئولان و ملت عمان همواره حامی ملت فلسطین بوده و برای کمک به آنها تلاش می‌کنند. همواره بعد از هر نمازجمعه مردم عمان نمازی برای شهدای فلسطینی اقامه کرده و به تظاهرات علیه اقدامات جنایت آمیز رژیم صهیونیستی می‌پردازند.

وی در ادامه با اشاره به بیانیه‌ای که در صحن علنی مجلس عمان در تأیید عملیات طوفان الاقصی و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی صادر شد، گفت: همچنین گفتنی است قانونی در مجلس عمان به تصویب رسیده که هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌داند.

طاهر بن مخبوت ضمن تجلیل از موضع رسمی و مردمی جمهوری اسلامی ایران که همواره از آرمان فلسطین حمایت کرده اند، گفت: موضوع فلسطین بسیار مهم است و جمهوری اسلامی همواره به خاطر این حمایت‌ها تحت فشارهای بین‌المللی از جمله تحریم‌ها قرار گرفته است از این رو باید مراتب قدردانی و ثبات قدم شما در این مسیر را اعلام کنیم.

این مقام بلندپایه پارلمانی عمان در پایان با بیان اینکه معتقدیم رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای غربی و در صدر آن آمریکا حمایت می‌شود، عنوان کرد: اگر این ابرقدرت‌ها پشت این رژیم نبودند، اسرائیلی‌ها به این راحتی نمی‌توانستند به اقدامات جنایت آمیز خود ادامه دهند.//خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد