نایب رئیس پارلمان فلسطین: غزه و فلسطین آزاد و کشوری مستقل است

کد خبر: 1267751

نایب رئیس پارلمان فلسطین با بیان اینکه فلسطین در همه صحنه‌های جهان حضور دارد، گفت: از طرف ملت خودمان و مجلس ملی فلسطین به همه جهان می‌گوییم به صهیونیسم و همه هم‌پیمانانشان اجازه نمی‌دهیم پروژه‌های نابودگرایانه‌شان را در کشور ما انجام دهند.

نایب رئیس پارلمان فلسطین: غزه و فلسطین آزاد و کشوری مستقل است

نایب رئیس پارلمان فلسطین با بیان اینکه فلسطین در همه صحنه‌های جهان حضور دارد، گفت: از طرف ملت خودمان و مجلس ملی فلسطین به همه جهان می‌گوییم به صهیونیسم و همه هم‌پیمانانشان اجازه نمی‌دهیم پروژه‌های نابودگرایانه‌شان را در کشور ما انجام دهند.

احمد علی فیصل نایب رئیس پارلمان فلسطین عصر امروز (چهارشنبه، 20 دی ماه) در اولین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی با درخواست از حضار برای یک دقیقه سکوت به احترام شهدای مقاومت لبنان، گفت: باعث افتخار فراوان فلسطین است که کمیته ویژه‌ای برای آن تشکیل شود و این اقدام قدردانی از مبارزات فلسطین است.

وی از پارلمان جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی سخاوتمندانه این اجلاس تشکر کرد و افزود: تسلیت و اندوه فراوان خودمان را خدمت مردم ایران و خانواده‌ شهدای حادثه تروریستی کرمان اعلام می‌کنیم.

نایب رئیس پارلمان فلسطین با یادآوری اینکه برای چهارمین ماه متوالی است که مردم فلسطین با حملات ددمنشانه رژیم فاشیست صهیونیستی مواجه هستند، ادامه داد: رژیم بدترین جنایات و هولوکاست را در غزه مرتکب می‌شود و تاکنون 24 هزار نفر شهید و 10 هزار نفر در زیر آوار و بیش از 2 میلیون نفر هم آواره هستند و هر چقدر تلفات زیاد باشد از غزه خارج نمی‌شوند؛ جنایاتی که توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا در حق ملت فلسطین و غزه اتفاق می‌افتد فراموش نخواهد شد و در پی آن تاریخ منطقه و جهان رقم خواهد خورد.

وی با یادآوری اینکه غزه قلب زمین است و تمام جهان را دربرمی‌گیرد و آرام نمی‌شود مگر کشور فلسطین با پایتختی قدس شریف تشکیل و آوارگان به کشور بازگردند، گفت: رژیم صهیونیستی تمامی امکانات و زیرساخت‌های غزه را نابود کرده و در پی کوچاندن ظالمانه و اجرای پروژه انکار حضور مردم فلسطین و گسترش شهرک‌سازی بوده اما در انجام این اقدامات ناکارآمد بوده و مردم فلسطین با پایداری و پشتیبانی همه ملت‌های جهان و منطقه و در رأس آن ایران به پیروزی خواهند رسید و مراتب سپاس و قدردانی خودمان را از حمایت کشورهای اسلامی و درخواستشان برای محاکمه رژیم صهیونیستی و مواضع کشورهای اسلامی و آسیایی در قبال غزه را اعلام می‌کنیم.

وی افزود: وزیر خارجه آمریکا توپخانه‌ای را در اختیار رژیم قرار داده و دموکراسی، از بین بردن محاصره، گرسنگی و کشتار و هولوکاست در همه جهان، سیاست استعماری جدید بوده اما در حال از بین رفتن است و ملت فلسطین بر موضع ثابت خود برای آتش‌بس فوری، عقب‌نشینی اشغالگری صهیونیست، رفع محاصره و بازگشت همه مردم به سرزمینشان، پایان دادن به محاصره نوار باختری به ویژه مسجد‌الاقصی و خروج از همه سرزمین‌های اشغالی استوار هستند و به نتانیاهو و بایدن اجازه نخواهیم داد که از خون مردم ما برای تضمین آینده سیاسی خودشان استفاده کنند و باید به سلطه رژیم صهیونیستی پایان داده شود.

نایب رئیس پارلمان فلسطین بیان کرد: ما بر اراده خود ثابت و استوار بوده و صاحبان حقیقی این سرزمین هستیم و به صاحبان تقلبی و خرافات دینی اجازه تسلط آنها را نمی‌دهیم. از طرف ملت خودمان و مجلس ملی فلسطین به همه جهان می‌گوییم به صهیونیسم و همه هم‌پیمانانشان اجازه نمی‌دهیم پروژه‌های نابودگرایانه‌شان را در کشور ما انجام دهند. ما اینجا هستیم تا با تروریست‌ها مقابله کنیم و باید بدانیم که سرنوشت نتانیاهو و بایدن چه خواهد شد.

وی ادامه داد: جنایات آنها را نمی‌توان پاک کرد و ملت فلسطین در مورد این موضوع تصمیم خواهد گرفت. ما تأکید داریم که غزه و فلسطین آزاد و کشوری مستقل است و قدس پایتخت ابدی فلسطین بوده و هیچ کشور یهودی تأسیس نخواهد شد و باید وحدت ملی خودمان را با گفت‌وگوی وطنی حفظ کنیم و باید با رهبری منسجم برای رویارویی با این تجاوز تلاش کنیم.

نایب رئیس پارلمان فلسطین یادآور شد: برای ایجاد سازمان فلسطین در چهارچوب سرزمین آزادی‌بخش تلاش خواهیم کرد و عضویت فلسطین در سازمان ملل باید به رسمیت شناخته و اسرائیل در محاکم بین‌المللی محاکمه شود و تجاوز صهیونیست‌ها و کشتار دسته جمعی مردم غزه محکوم و به صورت فوری به محاصره غزه پایان داده شود و اجازه ورود کمک‌های پزشکی و خروج نیروهای اشغالی از نوار غزه مدنظر قرار گیرد. همچنین مشارکت آمریکا در تجاوز به غزه و دعوت از سازمان‌ها و موسسات حقوقی و بین‌المللی، محاکمه اسرائیل فاشیست برای ارتکاب جرایم جنگی در غزه و تاسیس دولت مستقل و آزاد فلسطین و تاسیس صندوق ویژه برای بازسازی غزه، تلاش جدی برای توقف برنامه‌های رژیم در کرانه باختری و نپذیرفتن ایجاد سازمان آزادی‌بخش حماس توسط آمریکا و اسرائیل، حمایت پارلمان‌های کشورهای آسیایی از موافقتنامه‌ها و دعوت از کشورهای آسیایی برای توجه به دیپلماسی پارلمانی از جمله مواردی است که در این اجلاس باید مورد توجه قرار گیرد.

نایب رئیس پارلمان فلسطین با یادآوری اینکه امروزه فلسطین در همه صحنه‌های جهان حضور دارد، گفت: امیدواریم همگی در حمایت از فلسطین موفق باشیم./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد