عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با «فردا»:

سلایق متعدد در انتخابات وجود دارد/ انتخابات رقابتی می‌شود

کد خبر: 1269082

یک فعال سیاسی گفت: مشارکت در انتخابات بیشتر باشد، قدرت چانه‌زنی بین‌المللی بالا می‌رود.

سلایق متعدد در انتخابات وجود دارد/ انتخابات رقابتی می‌شود

گروه سیاست سایت فردا: مدت زیادی تا انتخابات باقی نیست و در شرایط کنونی همه گروه‌های سیاسی بیش از پیش باید زمینه‌های مشارکت حداکثری را فراهم کنند اما چگونه؟

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «همه باید در میدان انتخابات وارد شوند و لیست بدهند و رقابت را جدی کنند و بدانند که هرچه رقابت و مشارکت بیشتر باشد در همه عرصه‌ها از جمله عرصه دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران قدرتمندتر می‌شود و می‌شود در عرصه مذاکرات با قدرت بیشتری وارد شد. امروز نیاز به ارتباط با دنیا داریم و باید مذاکراتی که مانده است را حل کنیم و از سوی دیگر حتما مذاکرات دیگری با کشورهای مختلف به وجود می‌آید. هرچه مشارکت در انتخابات بیشتر باشد، قدرت چانه‌زنی بین‌المللی بالا می‌رود».

او ادامه داد: «هرچه حضور سلایق متعدد در انتخابات بیشتر باشد، رقابت هم بیشتر می‌شود. اکنون سلایق متعددی تأیید شده‌اند و این تکثر سلایق در انتخابات را شاهد هستیم».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «در بعضی از شهرهای کوچک برای یک کرسی نمایندگی 30نفر تأییدصلاحیت شده‌اند؛ مثلا در نور و محمودآباد یا بابل این شرایط وجود دارد. شهری پایین 20نامزد نداریم. همه اینها که از یک جریان که نیستند؛ بنابراین می‌توان انتظار انتخابات رقابتی شود».

یوسفیان‌ملا در پایان گفت: «همیشه ثبت نام در وزارت کشور حضوری بود. وقتی می‌رفتند وزارت کشور مردم می‌رفتند جلوی فرمانداری‌ها که چه کسانی می‌خواهند ثبت نام کنند همین جا بود که اولین نظارت به صورت ملی انجام می‌شد زیرا مردم و خبرنگاران رصد می‌کردند. خیلی‌ها به دلیل همین نظارت مردمی و خبرنگاران ثبت نام نمی‌کردند اما الان همه در خانه نشسته‌اند و ثبت نام کرده‌اند. باور کنید خیلی از کسانی که ثبت نام کرده‌اند اگر ثبت نام حضوری وجود داشت، ثبت نام نمی‌کردند. به نظر من باید در مرحله ثبت نام هم نظارت مردمی وجود می‌داشت».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد