«فردا» گزارش می‌دهد:

چرا مشارکت حداکثری در این دوره انتخابات معنای خاصی دارد؟

کد خبر: 1274849

انتخابات این دوره کاملا معنایی ملی دارد زیرا نتایج مشارکت حداکثری مردم بر موضوعات کلانی مانند سیاست خارجی، اقتصاد و امید اجتماعی تأثیرگذار خواهد بود.

چرا مشارکت حداکثری در این دوره انتخابات معنای خاصی دارد؟

گروه سیاست سایت فردا: مشارکت بالا در انتخابات هم دغدغه مشخص رهبر انقلاب اسلامی است و هم مورد نظر همه دلسوزان انقلاب و کشور است و هم آنکه از نظر منطقی، سیاسی و استراتژیک یک اصل مسلم است که باید محقق شود؛ به ویژه در این «برهه خاص». وقتی از برهه خاص سخن می‌گوییم ناظر به شرایطی است که این دلالت بر ویژه بودن شرایط دارد؛ از جمله آنکه با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیام روشنی به تمام دشمنان نظام اسلامی مخابره می‌شود؛ اینکه مردم حامی سرسخت نظام جمهوری اسلامی ایران‌اند. در صورت تحقق مشارکت حداکثری قدرت چانه‌زنی بین‌المللی جمهوری اسلامی در ابعاد جهانی نیز بالا می‌رود و خاص بودن این انتخابات به این دلیل است که اکنون ایران درگیر تحریم‌های ظالمانه فراوانی است و اگر قدرت چانه‌زنی دیپلماتیک جمهوری اسلامی به پشتوانه مردم بالا برود، بسیار محتمل است که بسیاری از مشکلات دیپلماتیک رفع شود.

مسئله دوم آن است که اکنون کشور در شرایط ویژه اقتصادی قرار دارد و اگر مجلسی برآمده از رأی اقلیت مردم روی کار آید نمی‌توان انتظار داشت که چنان مجلسی ریل‌گذاری درست و قدرتمندی برای دولت انجام دهد و در آن صورت آنهایی که رأی نداده‌اند چندان نمی‌توانند گله‌مند شرایط موجود باشند.

نکته بعد در اهمیت مشارکت سیاسی مردم است. زمانی مصوبات مجلس و برنامه‌های دولت به درستی پیش می‌رود که مردم در پیشبرد امور نقش‌آفرین باشند و اصلا اجرای هر قانونی بدون حضور مردم و البته پذیرش عمومی کاری است ناقص.

از سوی دیگر وجه جمهوریت نظام که بعضا افراد و گروه‌هایی سعی در تخریب آن دارند اقتضا می‌کند که مردم پای صندوق‌های رأی حاضر شوند. بی‌تردید یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی تحقق آزادی یا به تعبیری دموکراسی بوده است که تحت عنوان جمهوری مورد نظر انقلاب اسلامی قرار گرفته است. اکنون که دشمنان نظام سعی دارند نظام سیاسی را متهم به بستن مجاری دموکراسی کنند، مشارکت حداکثری مردم علاوه بر اثبات این موضوع که در جمهوری اسلامی ایران، جمهوریت نقش برجسته‌ای دارد، مردم نیز تعیین‌کنندگان سرنوشت خود خواهند بود.

در این شرایط به نظر می‌رسد تشریح ابعاد ویژه‌بودن شرایط این انتخابات وظیفه‌ای است ملی بر دوش همه فعالان سیاسی، جامعه‌شناسان و البته رسانه‌ها. اگر شرایط کنونی به طور دقیق و مستدل برای مردم تشریح شود، حتما مردم راغب به شرکت در انتخابات می‌شوند. البته که نقش‌آفرینی رسانه‌ها قدری نسبت به گذشته متفاوت شده است و حالا همان فعالان سیاسی و جامعه‌شناسان به واسطه فضای مجازی خود نقش رسانه‌ هم پیدا کرده‌اند. در شراطی ضدانقلاب تمام تلاشش بر تسخیر فضای مجازی است، انتظار آن است که همه دلسوزان انقلاب و کشور از ظرفیت فضای مجازی برای آگاه‌کردن عموم مردم استفاده کنند. از سوی دیگر همان‌طور که صداوسیما تا امروز سعی در انتخاباتی‌کردن فضا داشته است، انتظار آن است که تا روز انتخابات پیش از پیش بر هدف تحقق مشارکت حداکثری اهتمام عمل داشته باشد تا در یازدهم اسفند انتخاباتی پرشور را شاهد باشیم تا از این رهگذر همه اهداف مذکور به وقوع بپیوندد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد