بیژن مقدم در گفت‌وگو با «فردا»:

نامزدها با تخریب و سیاه‌نمایی هم‌مرز اپوزیسیون می‌شوند

کد خبر: 1275602

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: نامزدها نباید وعده‌هایی بدهند که اصلا در حوزه اختیارات نمایندگان مجلس نیست زیرا این کار نوعی اغوای مردم است.

نامزدها با تخریب و سیاه‌نمایی هم‌مرز اپوزیسیون می‌شوند

گروه سیاست سایت فردا: رهبر انقلاب اسلامی روز گذشته در باب انتخابات فرمودند که نامزدها باید از تخریب یکدیگر و سیاه‌نمایی بپرهیزند؛ موضوعی بسیار مهم که بی‌تردید اگر از سوی نامزدهای انتخاباتی رعایت شود می‌تواند هم مردم را نسبت به انتخابات امیدوار کند و هم باعث رعایت اخلاف و انصاف سیاسی و انتخاباتی شود.

بیژن مقدم، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «یکی از روش‌های جریانات بیرون از کشور و رسانه‌های معاند خارج از ایران ناامید کردن مردم از انتخابات است. آنها طوری فضا را سیاه جلوه می‌دهند که مردم به این نتیجه برسند که ضرورتی ندارد در انتخابات شرکت کنیم. حالا در این مسیر وقتی یک نامزد انتخابات برای رأی‌آوردن دست به تخریب دیگران اعم از نامزدهای دیگر یا مسئولان بزند و در بیان مشکلات اغراق کند و به نوعی سیاه‌نمایی کند، در اینجا آن فرد، هم‌قدم با همان جریان‌های اپوزیسیون حرکت می‌کند».

او ادامه داد: «رقابت انتخاباتی باید اصول و روش منطقی داشته باشد. این درست نیست که یک فرد بعد از چند و نزدیک به ایام انتخابات بیاید و دقیقا همان روشی را پیش بگیرد که دشمنان نظام می‌خواهند. آن فرد می‌خواهد رأی بیاورد و هدفش همین است اما روش نادرستش نتیجه‌ای که دشمنان می‌خواهند یعنی ناامید کردن مردم از انتخابات را به بار می‌آورد. همه باید مراقب باشند که از حدود اخلاق و انصاف خارج نشوند و تحلیل‌هایشان واقعی و درست باشد».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «یکی دیگر از موضوعاتی که نامزدها باید رعایت کنند ارائه وعده‌های واقعی و مبتنی بر اختیارات قانونی نمایندگی است. نامزدها نباید وعده‌هایی بدهند که اصلا در حوزه اختیارات نمایندگان مجلس نیست زیرا در صورت ارائه وعده‌های غیرواقعی به نوعی به اغوای مردم دست زده‌اند. بنابراین نامزدهای نمایندگی هم نباید وعده‌های غیرواقعی بدهند و هم سیاه‌نمایی نکنند زیرا با این کارها هم‌مرز اپورزیسیون می‌شوند».

مقدم در پایان گفت: «نظام انتخاباتی ما حزبی نیست. اگر حزبی بود، حزب برنامه می‌داد، نامزد معرفی می‌کرد و مردم با اعتماد به برنامه‌های حزب رأی می‌دادند و می‌توانستند تحقق برنامه‌ها را هم از حزب مطالبه کنند. به این دلیل نامزدهای انتخابات برنامه می‌دهند اما برنامه‌های آنها بعضا منسجم نیست و حتی اگر هم باشد تحققش منوط به نظر جمعی است که بعدتر شکل می‌گیرد مانند فراکسیون‌هایی که در هر مجلس شکل می‌گیرد. آنچه رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند وجه پیشگیرانه دارد زیرا بسیاری از تخریب‌ها یا سیاه‌نمایی‌ها در روزهای منتهی به انتخابات به وجود می‌آید. با این وصف همه نامزدها باید توجه داشته باشند که دغدغه مهم رهبر انقلاب یعنی پیش رفتن فضای انتخابات بدون تخریب و سیاه‌نمایی محقق کنند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد